Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 176
0 medlemmer og 176 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-11-2008, 17:09
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg skal til Tyskland i næste uge for at se på denne BMW 320I cabriolet.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=2

Belært af tidligere episoder, lader jeg traileren stå hjemme den første gang jeg skal se bilen....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-11-2008, 19:26
JOR's Avatar
JOR JOR er offline
Junior admin
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Fyn
Indlæg: 705
Billeder: 104
Den ser godt nok fin ud.... glæder mig til at følge dine erfaringer. Har også selv søgt en BMW Cabio.... men endte med en båd
__________________
Jan Rasmussen
40 74 04 25
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-11-2008, 19:35
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by JOR Se indlæg
Den ser godt nok fin ud.... glæder mig til at følge dine erfaringer. Har også selv søgt en BMW Cabio.... men endte med en båd
så endte det jo godt biler er kun udgifter . både er udgifter + sjov +livskvalitet
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 16-11-2008, 07:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by JOR Se indlæg
Den ser godt nok fin ud.... glæder mig til at følge dine erfaringer. Har også selv søgt en BMW Cabio.... men endte med en båd

Mine erfaringer indtil videre med at se på BMW cabriolet er blandede. Jeg har søgt med lys og lygte efter et velholdt eksemplar model E30 325I årgang 1985-1990. Det har bare ikke været muligt at finde. Mange 325´ere ser ud til at have haft et hårdt liv, hvor 320´erne kan findes i væsentlig flottere stand.
Den sidste BMW jeg vedhæftede et link til, er ubetinget det flotteste eksemplar jeg har set - på billeder...Iflg. forhandleren står den meget flot overalt - det ser den også ud til - og er rustfri i karrossen.

Jeg har talt med et par erfarne "importører" ( bilejere, der selv har importeret bil fra Tyskland ), og her er et par af deres råd vedr. import af bil fra Tyskland.

1) Vælges BMW af nyere årgang - max. 3 år - skal der søges efter en "Premium Select". Denne type biler er fejlfri og med 12 mdr. garanti. Fabrikken i München står bag bilen og dækker evt. fejl indenfor garantiperioden. En "Premium Select", har max. kørt 60000 km.

2) Er ønsket en ældre bil f.eks. BMW, skal de søges i området Bayern.
Jo længere nede i Tyskland, jo bedre stand er de ofte i.

3) Betal aldrig penge forud i form af mindre forud betaling eller hele bilens købspris , for at sælger - privat eller forhandler - reserverer bilen til dig.

4) Køb aldrig bil af østeuropæere. Køb kun bil af en tysker.

5) Forlang altid en prøvetur i bilen - også selvom bilen er afmeldt. Sælger må skaffe et sæt tyske prøvenummerplader til dette formål.

6) Ved køb af bil i Tyskland, skal du altid huske følgende dokumenter:

a) Fahrzeugschein.
b) Fahrzeugbrief.
Uden disse dokumenter ejer du ikke bilen, og bilen er ikke fri og ubehæftet !!

7) Købes der bil i Tyskland og køres den hjem uden brug af autotrailer - som jeg vil benytte - skal du huske følgende:

a) Tyske prøveplader til brug fra adresse i Tyskland og til den danske grænseovergang.

b) Danske prøveplader fra grænseovergang til din adresse i DK.

Det er ulovligt at køre på tyske prøveplader i DK. Bilen bliver nægtet kørsel i DK, hvis ikke du har danske prøvenummerplader med.

8) Undersøg afgiften på bilen inden du handler. Som ofte kan SKAT opgive en indikation på, hvad afgiften er på bilen.

Ældre biler med få ejere, uden tidligere skader, lavt kilometertal osv. er afgjort at foretrække, men også sværest at finde.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-11-2008, 08:17
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Jeg skal til Tyskland i næste uge for at se på denne BMW 320I cabriolet.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...io&tabNumber=2

Belært af tidligere episoder, lader jeg traileren stå hjemme den første gang jeg skal se bilen....

Øhh rolf..
Jeg mindes at du ledte efter en som stod så original som muligt?! Den du linker til er vel så langt fra original som man næste kan komme..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-11-2008, 08:30
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Øhh rolf..
Jeg mindes at du ledte efter en som stod så original som muligt?! Den du linker til er vel så langt fra original som man næste kan komme..
Det er simpelthen umuligt at opdrive et originalt eksemplar, har jeg efterhånden erfaret.

Den pæneste jeg har set - indtil videre - er den vedhæftede.

Alle de andre, har haft alvorlige fejl som f.eks. tidligere større hækskade, ødelagt interiør, tvivlsom motor, rust osv.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 17-11-2008, 08:56
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Skal den være uden afgift, eller hvorfor skal den importeres? dit budget?
Der er da nogle herhjemme som er originale..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #8  
Gammel 17-11-2008, 11:44
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Rolf - Bare fordi bilen har været skadet gør det jo ikke bilen dårlig eller anderledes at se på.

jeg har arbejde i et værksted hvor min chef laver rigtig mange biler som er totalskadet med ret til genopbyg. Du kan værken se eller mærke det når de er færdige.

Med mindre man hele tiden har i baghovedet den har været smadret og man er bange for bilen falder fra hinanden er det selvf ikke så godt.
Men det kan jo tydeligt ses om det er klamp eller ej.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #9  
Gammel 17-11-2008, 14:51
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Man siger jo at en korrekt oprettet bil der har været i bænk er ligesågod som en der aldrig har væres skadet...........meeeen det er en sandhed med modifikationer da fx galvaniseringen aldrig kan genskabes efter en skade - og personligt køber jeg ikke en bil der har været i "bænk" ikke fordi det ikke kan laves ordentligt .... men fordi det oftest ikke laves 100% man kan altid ved nøje gennemgang se at den har været rettet ud og svejst i.

Jeg har selv på et tidspunkt købt en volvo der var en forsikringsbil med en ordentlig bagskade - jeg lånte en gelette bænk og min kammy der er pladesmed og jeg brugte 200+ timer på at oprette den skifte vanger bagagerumsbund mv. - den var totalt adskilt og blev heloplakeret bagefter - se den var næsten ligesågod som en der aldrig havde været skadet og den var lavet ordentligt - men skulle en forsikring have oprettet bilen til samme standard så var den blevet totalskadet

Desværre er det jo tit sådan at der springes over hvor gærdet er lavest - og kunderne kan ikke umiddelbart se det.

Galvaniseringen som nyere biler har kan dog ikke genskabes i de områder hvor man skifter vanger etc. og hvor man svejser derfor er en oprettet bil mere udsat for rust

De vedhæftede billeder viser volvoèn før den kom i bænk - bemærk at bagagerumsbund slår en fold - tværvange bag var ligeledes foldet - bilen var ca 10 cm for "smal" i bagenden så bagagerumsbund h+v vange samt bagbro skulle skiftes før den kunne få nye inderskærme og bagskærme mv - et megajob der kun kunne lade sig gøre økonomisk da det var et hobbyeprojekt og jeg havde adgang til en gelette bænk samt hjælp af en erfaren pladesmed med erfaring i bænkarbejde. Vile jeg gøre det igen................nej
Attached Images
File Type: jpg DSC01911.JPG (704.2 KB, 6 views)
File Type: jpg DSC01912.JPG (705.7 KB, 3 views)
File Type: jpg DSC01907.JPG (645.8 KB, 4 views)
File Type: jpg DSC01908.JPG (687.3 KB, 2 views)
File Type: jpg DSC01909.JPG (692.8 KB, 4 views)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 17-11-2008 kl. 16:20. Begrundelse: rettet slåfejl
Reply With Quote
  #10  
Gammel 17-11-2008, 15:06
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Her er så et par billeder da den var færdig - jeg havde også en del billeder fra da den var i bænk - men kan ikke finde dem
Attached Images
File Type: jpg Billede 059.jpg (702.5 KB, 6 views)
File Type: jpg Billede 060.jpg (690.4 KB, 3 views)
File Type: jpg Billede 061.jpg (689.9 KB, 3 views)
File Type: jpg Billede 062.jpg (691.8 KB, 4 views)
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #11  
Gammel 17-11-2008, 18:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Rolf - Bare fordi bilen har været skadet gør det jo ikke bilen dårlig eller anderledes at se på.

jeg har arbejde i et værksted hvor min chef laver rigtig mange biler som er totalskadet med ret til genopbyg. Du kan værken se eller mærke det når de er færdige.

Med mindre man hele tiden har i baghovedet den har været smadret og man er bange for bilen falder fra hinanden er det selvf ikke så godt.
Men det kan jo tydeligt ses om det er klamp eller ej.
Der er langt imellem en vellykket renovering af en bil. Jeg har set adskillige eksempler, hvor ejeren er løbet sur i projektet og ikke magter mere. Som oftest sælges bilen hurtigst muligt selvom der er sprunget over med kvaliteteten og nøjagtigheden på mange områder. Det kræver viden og erfaring at laver en vellykket renovering af en bil. Det klares sjældent med tråd, ledninger og twist. Der skal meget mere til. En god gang lak, skjuler også de værste synsmæssige fejl på bilen, men selv en dårlig lakering har begrænset levetid.

Der findes utrolig meget dårligt udført arbejde indenfor bl.a autobranchen, og netop derfor er jeg forsigtig med at købe en bil der har haft en større trafikskade eller heloplakeret.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #12  
Gammel 17-11-2008, 20:16
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Der er langt imellem en vellykket renovering af en bil. Jeg har set adskillige eksempler, hvor ejeren er løbet sur i projektet og ikke magter mere. Som oftest sælges bilen hurtigst muligt selvom der er sprunget over med kvaliteteten og nøjagtigheden på mange områder. Det kræver viden og erfaring at laver en vellykket renovering af en bil. Det klares sjældent med tråd, ledninger og twist. Der skal meget mere til. En god gang lak, skjuler også de værste synsmæssige fejl på bilen, men selv en dårlig lakering har begrænset levetid.

Der findes utrolig meget dårligt udført arbejde indenfor bl.a autobranchen, og netop derfor er jeg forsigtig med at købe en bil der har haft en større trafikskade eller heloplakeret.

Det kan lade sig gøre at renovere fx en gammel klassisk bil 100% men det kræver så store resourser både håndværksmæssigt og tidsmæssigt (og økonomisk) at der tit bliver sprunget over.

Min kamarat der er udlært Pladesmed er udlært på et værksted der renoverede klasiske biler som mercedes mågevinger og lignende dyre klasiske biler - en komplet renovering der var udført 100% kunne løbe op i 5-700000 kr - men så var bilen faktisk bedre end da den løb af samlebåndet.
Da vi lavede Volvoèn blav der fx brugt tin og ikke plasticspartel da han kunne kunsten med at lægge karoseritin på - og da det håndværksmæssigt er det rigtige - tin arbejder meget bedre sammen med metal ift. plastic spartel så rigtige pladesmede der kan håndværket lægger fx tin på.

Det var i øvrigt slægt at gå med den Volvo i Gelette bænken og rette den op - en sådan gelette bænk er et uundværligt værktøj hvis rust og større karoseriskader skal laves 100 % - men den er dyr og værktøjet og fiksturer er også dyre - derfor laver mange en sådan rep uden at bilen kommer i bænk - og så er der ofte skævheder i det færdige resultat
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,172
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Ellaalege
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:20.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden