Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vinterkonservering

Vinterkonservering Her kan du stille spørgsmål til hvordan du vinterkonserverer din båd - motor, drev, vandtanke, toilet mm.

» Online brugere: 192
0 medlemmer og 192 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 07-02-2012, 20:59
jesper.e
Gæst
 
Indlæg: n/a
frostsprængt

For Rolf, handler det bare om en ting og det er at man kan se hans firmanavn så der kan komme kunder biksen , underligt nok er det meste af hans signatur slettet, nok fordi det har ligget på grænsen til fenderens regler for markedesføring!!!
Reply With Quote
  #2  
Gammel 07-02-2012, 21:57
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 117
Billeder: 17
Jesper.e

Egenligt havde jeg, foreståelsen af, at det var ok at reklamere med sit firma, hvis man var sponsor på fenderen.dk

Og jeg kan undre mig over at dit første indlæg er :

Citér:
Originally Posted by jesper.e Se indlæg
For Rolf, handler det bare om en ting og det er at man kan se hans firmanavn så der kan komme kunder biksen , underligt nok er det meste af hans signatur slettet, nok fordi det har ligget på grænsen til fenderens regler for markedesføring!!!
Men i bund og grund bryder jeg mig hellere ikke om fremhævelsen, af at nogle sejlere har været uheldige.

Jeg ville hellere at det havde lydt, noget i retningen af "Hey HUSK nu at få frost sikret jeres båd, jeg har igen haft 2 uheldige kunder"

mvh Lars
__________________
Nordan 16
Evinrude Elan 35hk 96'

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
  #3  
Gammel 07-02-2012, 23:50
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Jeg er åbenbart ikke så sippet!
For jeg ser tråden som en "godt det ikke er mig. Og husk nu og passe på for søren, for det kan blive dyrt, meget dyrt"....... -Ikke andet.

Der er ikke navne på hverken både eller ejere..

No problemos.
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #4  
Gammel 08-02-2012, 08:47
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Jeg læser nu indslaget som en reminder/advarsel har i nu husket osv....
Da det efter 32 år som bådejer lykkedes mig at glemme at frostsikre toilettet ombord, gør jeg min mine tanker om HVAD BLIVER DET NÆSTE JEG GLEMMER ........måske motoren
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 08-02-2012, 15:09
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Hvad bliver det egentlig til med Fenderen's varme, fælleshal til opbevaring af vores både?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 09-02-2012, 17:41
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Helt sikkert en god tråd..
Husk lige at Nytdrev.dk også kommer med råd og vejledning til frostsikring.
Så jeg opfatter det også som advarsel og huskeråd.
Jeg synes ikke at det er uprofessionelt.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #7  
Gammel 19-11-2012, 13:41
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Flere brugere herinde har rettet henvendelse til mig vedr. denne tråd, og kommet med deres opfattelse af trådens relevans. I størrelsesforholdet 98/2 %, har fået det indtryk, at tråden tjener til formål med oplysning omkring vigtigheden af at frostsikre drivlinien i båden.

For god ordens skyld skal jeg bekræfte, at tråden udelukkende er oprettet fra min side, for at skabe opmærksomhed og debat omkring frostsikring af drivlinien netop for at UNDGÅ f.eks. en frostsprængt motor.

Det skal nævnes, at der i slutningen af november 2012, er varslet frost og sne og Danmark, og det betyder, at jeg endnu engang må henstille til, at drivlinien i båden frostsikres inden der sker frostskader. I samme omgang kan der kontrolleres frostpunktet på bilens kølesystem - det er set før, at det er for lavt !

Frostpunktet bør i alle tilfælde være ca. -30 grader celcius.

Der kan købes et glycometer eller refraktometer, som kan bekræfte frostpunktet i kølesystemet. Kan udføres ved både kold eller varm motor.

Velkommen med spørgsmål ifm. frostsikring af drivlinien, hvis ikke I kan finde svaret i dett forum.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,757
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Leonardcoomb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden