Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 213
0 medlemmer og 213 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 09-11-2011, 08:51
Bekker's Avatar
Bekker Bekker er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Måløv
Indlæg: 77
Billeder: 6
Tak for supergod feedback. Ingen tvivl om at der skal en automatisk trim boks på ønskesedlen i år! Den boks jeg har set er denne her: http://www.mente-marine.com/
Den er en del dyrere end Bennett, men også noget mere advanceret med integreret Trim Tab Retractor og automatisk frakobling når båden fart reduceres til det niveau hvor trimmene ikke har nogen effekt - Og så styrer den også powertrimmet!
Faktisk har Viknes indbygget systemet i deres både som standard.

Men jeg er stadig i tvivl om hvordan positionsbestemmelsen af trimflapsene foregår? Systemet må jo registrere hvornår trimflapsene når sine yderpositioner så hydralikken ikke pumper løs!

Og så lyder det som om TPJ kan tilbyde nogle fordelagtige priser på sådanne trimsystemer. Jeg må lige kikke i brochurene
__________________
Mvh Michael

Four Winns 268 '04
VP 5,7 OSXi 320HK V8
XDP Composite Drev
Reply With Quote
  #2  
Gammel 09-11-2011, 15:30
TPJ's Avatar
TPJ TPJ er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2011
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 12
Wink

Hej Ulman.

Det er de dele som Strøyer så fint satte et foto ind af.
De trim-stempler du ser skrues simpelthen i de gamle cylindre istedet for de eksisterende.
Der er lange kabler monteret, så de kan nå op til styrepulten, hvor panelet med dioderne typisk monteres. Det eneste der herudover skal til er 12 volt strøm trukket til panelet.
Det ser umiddelbart lidt uoverskueligt ud, men når først man kommer i gang, er det ret simpelt og ligetil.

VH Peter.

NB:Jeg kan også stå for monteringen, hvis båden befinder sig i midtjylland.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 09-11-2011, 17:11
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Billeder: 5
Halløj.

Strøyer jeg har lige læst manualen igennem og du har jo fuldstændig ret. Måske jeg skulle ha læst den fra start af :-(. Men tak for info. Så fik jeg lært det..

Jimmy
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 10-11-2011, 15:28
hammerholt's Avatar
hammerholt hammerholt er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: 9370
Indlæg: 135
Billeder: 7
Hej TPJ,
Det der Bennett system TPI2000 du skriver om, kan det monteres på Volvo Penta QL trim system ??
Jeg kunne godt bruge en mulighed for position på mit trim, autumatik er ligegyldig for mig.
/Ole
__________________
Jeanneau Merry Fisher 925
Yanmar BY6 260
Besøg vores havn på:
http://www.hou-havn.dk
Reply With Quote
  #5  
Gammel 10-11-2011, 19:54
TPJ's Avatar
TPJ TPJ er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2011
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 12
Citér:
Originally Posted by hammerholt Se indlæg
Hej TPJ,
Det der Bennett system TPI2000 du skriver om, kan det monteres på Volvo Penta QL trim system ??
Jeg kunne godt bruge en mulighed for position på mit trim, autumatik er ligegyldig for mig.
/Ole
Det er stemplet i trimcylinderen man udskifter, så nej. Det passer kun på Bennett trimflaps desværre.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 09-11-2011, 16:26
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Bekker Se indlæg
Men jeg er stadig i tvivl om hvordan positionsbestemmelsen af trimflapsene foregår? Systemet må jo registrere hvornår trimflapsene når sine yderpositioner så hydralikken ikke pumper løs!
Fedt system.
Jeg er sikker på at du bliver glad for sådan et.
Der står lidt om det her.
http://www.mente-marine.com/english/testimon/jorgen.pdf

"Når man kører trim i top eller bund stopper pumpen når der føles ”overbelastning” på pumpen. Det er en flot styring."
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #7  
Gammel 10-11-2011, 08:22
Bekker's Avatar
Bekker Bekker er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Måløv
Indlæg: 77
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Fedt system.
Jeg er sikker på at du bliver glad for sådan et.
Der står lidt om det her.
http://www.mente-marine.com/english/testimon/jorgen.pdf

"Når man kører trim i top eller bund stopper pumpen når der føles ”overbelastning” på pumpen. Det er en flot styring."
Tak Strøyer, det var lige den information jeg ledte efter.
Det er et lækkert system, men det koster stadig dobbelt så meget som Bennett's system, hvilket jeg tvivler på om det er de ekstra penge værd på trods af mere funktionalitet!

Men ingen tvivl om at det må tjene sig hjem i form af mindre forbrug og så er det helt klart et plus at man ikke skal tænke på trimmet
__________________
Mvh Michael

Four Winns 268 '04
VP 5,7 OSXi 320HK V8
XDP Composite Drev
Reply With Quote
  #8  
Gammel 10-11-2011, 08:51
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Når jeg læser tråden, bliver jeg mere og mere glad for Den Røde Løber ( min langhåret jolle.. )...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #9  
Gammel 10-11-2011, 10:18
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Hvad er der med i den pakke Strøyer har?
Dvs. AC3000.
Og kan det monteres på et eksisterende manuelt Bennett-system?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #10  
Gammel 10-11-2011, 17:14
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Hvad er der med i den pakke Strøyer har?
Dvs. AC3000.
Og kan det monteres på et eksisterende manuelt Bennett-system?
Korrekt det er AC3000
Der er den lille computer som skydes ind på det eksisterende Bennett system. en relæboks og betjeningspanelet
.
Supernemt at montere.


__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #11  
Gammel 10-11-2011, 18:03
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Har man brug for de manuelle kontakter?
Kan man ikke køre i manuel-mode med det andet instrument?
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,020
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Zarkosplaycle
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden