» Online brugere: 169 |
0 medlemmer og 169 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

21-04-2011, 16:50
|
 |
Bogholder, kontoret for sund fornuft
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
|
|
ideen med det spændende koncept med at beholde den originale motor går vel også lidt tabt ved at installere uoriginalt indsprøjtningssystem ?
Systemet er helt sikkert OK med bedre start, tomgang og forbrugstal, men så er "mødommen" jo også brudt, så at sige 
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
|

21-04-2011, 17:09
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Ja, det kan man sige.
Eneste fornuftige ændring på motoren der forlænger levetiden, vil være ferskvandskøling.
Faktisk er jeg mest tilhænger af en gammeldags karburator fremfor indsprøjtning....  
__________________
Chi non risica, non rosica
|

21-04-2011, 17:39
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Ja, det kan man sige.
Eneste fornuftige ændring på motoren der forlænger levetiden, vil være ferskvandskøling.
Faktisk er jeg mest tilhænger af en gammeldags karburator fremfor indsprøjtning....  
|
Jeg syntes også at en stribe Delotto karburator, lyder dejligt, havde selv 2x2 i 40mm på min gamle golf,,,, da jeg var 18år og hed Brian til mellemnavn, det må da også kunne fixes på til sådan en V6ér
|

26-04-2011, 06:40
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Går det frem af der oppe?
Kommer der ikke nogle billeder af motor rum ect. 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

26-04-2011, 08:04
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
Går det frem af der oppe?
Kommer der ikke nogle billeder af motor rum ect. 
|
Jo, men skal lige have hentet båden først....   
__________________
Chi non risica, non rosica
|

27-04-2011, 13:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
Bare i orden venter spændt 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

28-04-2011, 07:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
Jeg syntes også at en stribe Delotto karburator, lyder dejligt, havde selv 2x2 i 40mm på min gamle golf,,,, da jeg var 18år og hed Brian til mellemnavn, det må da også kunne fixes på til sådan en V6ér
|
3 gamle Solex er nu heller ikke at foragte....
__________________
Dan Albjerg
Ingen båd lige nu
Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
|

05-05-2011, 06:11
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Omsider fik jeg hentet båden, så nu skal der tages billeder af reparationens omfang i motorrummet.
Igår gennemgik jeg drivlinien nærmere, og den er noget slidt rundt omkring i kanterne. Bullhornet er godt mørnet i bunden, hvor det skal slutte tæt i transommen. Den indvendige transomplade er også godt mør.
Motoren skal ubetinget have nyt tændingsanlæg, bundkar, vandpumpe og andre småting. Båden har 20 år på bagen, og når tingene bliver skilt ad, så ses det... 
MB Marine har en fabriksny MerCruiser 4.3 longblock motor på lager, hvor der kan bygges TBI system på. De resterende dele er jeg selv leveringsdygtig i...   Jeg har valgt at montere Alpha One Gen II transom og drev sammen med den nye motor.
Billeder følger.... 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

05-05-2011, 21:22
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
Jeg syntes også at en stribe Delotto karburator, lyder dejligt, havde selv 2x2 i 40mm på min gamle golf,,,, da jeg var 18år og hed Brian til mellemnavn, det må da også kunne fixes på til sådan en V6ér
|
Så tør jeg jo ikke fortælle dig, at der skal hvidt undervandslys på Dollarprinsessen...
Det kan vel ligestilles med din første bil i form af en Fiat 127 med kromfælge, plys på sæderne, røde lys i kabinen og terninger i forruden.....       
__________________
Chi non risica, non rosica
|

05-05-2011, 21:31
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
|
Bortset fra at det ikke var første bil, og den omtalte var en VW Golf model 1982...... ellers er resten rigtigt, og dog, der var ikke undervandslys i den, men alt hvad der eksistere af højtalere og forstærker ;-)
øhh så var plysset kongeblå
|

08-05-2011, 13:05
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by molboen
Bortset fra at det ikke var første bil, og den omtalte var en VW Golf model 1982...... ellers er resten rigtigt, og dog, der var ikke undervandslys i den, men alt hvad der eksistere af højtalere og forstærker ;-)
øhh så var plysset kongeblå
|
Det lyder som en molbo-historie......   
__________________
Chi non risica, non rosica
|

13-07-2011, 05:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Beslutningen er taget mht. til drivlinien i Dollarprinsessen;
Følgende ændringer skal laves:
- Nyt udstødningssystem ( originalt Dry Joint fra Mercruiser )
- Nyt Prestolite strømfordelerdæksel, rotor og tændspole
- NGK iridium tændrør ( tak til HansNielsen fra sitet med konverterteringstabel )
- Nyt originalt Alpha One Gen II transom
- Nyt drev Alpha One Gen II
- Nyt skiftekonsol fra Mercruiser Alpha One Gen II
- Ny motorkobling
- Nyt koblingshus
- Motoren kontrolleres for utætheder og pakkes om, hvis nødvendigt.
- Drevoliereservoir monteres i motorrum
Der er indkøbt materialer til udbedring af skader i glasfiberen i motorrummet. Dette arbejde forventes afsluttet i løbet af uge 28/2011.
__________________
Chi non risica, non rosica
Sidst redigeret af Miss Mancini; 13-07-2011 kl. 06:02.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,624
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, RodneyPap |
|