» Online brugere: 148 |
0 medlemmer og 148 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

12-04-2011, 12:51
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Hvis i vil lægge en helt ny drivlinie i så skal det være med hensigt at beholde båden mange år endnu. Ellers vil det økonomisk være en dårlig investering.
Er transomhus og drevet i orden ?
Med alle de dele der er skiftet på den nuværende motor så kunne det være en mulighed at bruge en longblock som eksempel: http://www.nytdrev.dk/kampagnemodel_...ck-p-1248.html .
Hvis resten af dine dele er i orden så burde det være en noget billigere løsning med en longblock end en helt ny drivlinie, men dertil kommer så arbejdsløn for montering.
Alternativt kan du lede efter en komplet brugt motor.
Sidst redigeret af BrianL; 12-04-2011 kl. 13:30.
|

12-04-2011, 13:29
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Jeg har talt Tommy fra Stenteq igen og han siger at han/de skal bruge så mange timer på den nuværende motor at det ikke kan svare sig, til dels fordi at han ikke kender omfanget af skaderne helt præcis og fordi at det er en gammel motor, han kan derfor ikke kan garantere at der ikke dukker noget nyt op når han har løst cylindere problemet. Han sagde at kompressionen på 5 ud af 6 var meget dårlig, især på de 2 der står med vand og at motoren generelt var i en dårlig forfatning, så jeg er lidt nervøs for at jeg offer en masse penge på den gamle motor bare for at opdage at der er en masse andet galt med den, han nævnte en del der kunne være galt med den og at det kan meget hurtigt blive en meget dyr omgang som nærmere sig prisen på en ny MPI motor (30.000 derfra).
Det ene manifold er oven i det hele også frostsprængt og han sagde at der kan være andre ting der også er frostsprunget.. Det er vist første og sidste gang at jeg ikke bruger et værksted der ved hvad de laver
Jeg kan godt se at jeg næsten selv skriver hvad der skal gøres, jeg er som I har gættet ikke den store mekaniker og er afhængig af båden bare virker..
|

12-04-2011, 13:39
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
|

12-04-2011, 13:46
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by LarsG
Det ene manifold er oven i det hele også frostsprængt og han sagde at der kan være andre ting der også er frostsprunget.. Det er vist første og sidste gang at jeg ikke bruger et værksted der ved hvad de laver 
|
Hvis nogle af de nye dele såsom manifold er frostsprængt så er en longblock nok ikke en god løsning.
En komplet brugt eller ny motor i stedet.
|

12-04-2011, 13:56
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Og du kan ikke komme efter værkstedet med en reklamation?
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

12-04-2011, 13:57
|
|
Personligt ville jeg finde en komplet brugt motor, få den lagt i....
Også ellers ligge det bag mig som værende en oplevelse jeg har lært af.
Det er selvfølgelig super træls, men det gælder om at komme videre, så du kan nyde timerne på vandet.
|

12-04-2011, 14:04
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Den her kan du købe uden drev og transomhus for 7600 EUR http://www.boatshop24.com/en/engines...-offer-1323534
Det påstås at den slet ikke har kørt, men dertil kommer transport og montering.
|

12-04-2011, 14:07
|
|
Ubåden s evinrude er ogsa FUCKET i en bjerging i weekenden   
den er blived for varm pga ødlagt impreller og har få en revne i nr 5 cyl. ! FUCKKKKKKKKKKKKKKKKKK
ny hoved er bestillt . grmppppppf ..men der tager 3 uger fra usa ..
Citér:
Originally Posted by Peter508
Personligt ville jeg finde en komplet brugt motor, få den lagt i....
Også ellers ligge det bag mig som værende en oplevelse jeg har lært af.
Det er selvfølgelig super træls, men det gælder om at komme videre, så du kan nyde timerne på vandet.
|
|

12-04-2011, 14:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
|
|
Min generelle anbefaling er, at skille det hele ad med det formål, at finde de konkrete årsager til problemer. Det er vel den bedste måde, at træffe beslutning på. Og i dette tilfælde, er det vel næsten lige meget, hvis den evt ikke skal samles igen.
|

12-04-2011, 16:10
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Fletcher14
Min generelle anbefaling er, at skille det hele ad med det formål, at finde de konkrete årsager til problemer. Det er vel den bedste måde, at træffe beslutning på. Og i dette tilfælde, er det vel næsten lige meget, hvis den evt ikke skal samles igen.
|
Hvis det er rigtigt at der er vand i maskinen, frostsprængninger, dårlig kompression, i generel dårlig forfatning så er der vist ingen grund til at skille mere ad, hvis det er noget der skal ofres arbejdsløn på. Jeg vil sige at den motor er færdig og kan sælges som reservedelsmotor.
|

12-04-2011, 16:17
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
|
|
Ikke at du kan bruge det til ret meget nu, men så frostsprænger sådan en manifold altså ikke hvis motoren er ordentligt vinterkonserveret, og det er da meget sandsynligt at en vandkanal i f.eks et topstykke også har en frostskade, så ud med lortet ! læg en anden motor i og sæt dig ind i vinterkonserveringens ædle kunst :-) ps. så skal en ferskvandskølet også konserveres.
mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
|

16-04-2011, 07:40
|
|
Citér:
Originally Posted by Manorwar
Ubåden s evinrude er ogsa FUCKET i en bjerging i weekenden   
den er blived for varm pga ødlagt impreller og har få en revne i nr 5 cyl. ! FUCKKKKKKKKKKKKKKKKKK
ny hoved er bestillt . grmppppppf ..men der tager 3 uger fra usa ..
|
gilder ikke at vente -so nu ha piratens ubåd få sig en næsten
jonyrude etec 250 HO  
der er en demo sejlet kun 10 timer og købt til ½ pris ...
|

18-04-2011, 18:04
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
|
|
Hej igen,
Konen og jeg har besluttet at vi vil have lagt en ny 4,3 MPI motor i inkl. ny komplet drivlinie hos Steenteq. Jeg vil i den anledning høre om det er normal praksis at man betaler hele motorens pris ved ordreafgivelse? det er jo stort set 95% af prisen som skal betales inden arbejdet går i gang. Vi bestiller selvfølgelig uanset om vi skal betale 95% nu og her, men vi undre os bare lidt 
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,658
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, EmilyBalo |
|