| 
	
		
			
				| » Online brugere: 369 |  
| 0 medlemmer og 369 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				20-01-2011, 13:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 Bopæl: Måløv 
						Indlæg: 77
					      |  |  
	
	| 
				
				Positionssensor til trimflaps
			 
 Jeg leder efter nogle positionssensore til mine trimflaps. Kan man eftermontere sådan nogle  eller skal der investeres i nye cylindere med indbygget sensore?
 Hvis I har et link eller kvalificeret input, så høre jeg meget gerne om det
 
				__________________Mvh Michael
 
 Four Winns 268 '04
 VP 5,7 OSXi 320HK V8
 XDP Composite Drev
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-01-2011, 16:41
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		der findes da trimcomputer som kan fortælle hvordan de står og automatisk kører i nul stilling ved stop. Hvilken fabrikat har du ? 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				20-01-2011, 20:48
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 Bopæl: Måløv 
						Indlæg: 77
					      |  |  
	
	| 
                  
		Goffy: Jeg ved godt at der findes trimcomputere til regulering af flapsene, men selv sådan nogle skal vel have et input fra trimflapsene oder was?Jeg ved faktisk ikke hvilket fabrikat der er monteret - Hvor kan man se det henne?
 
				__________________Mvh Michael
 
 Four Winns 268 '04
 VP 5,7 OSXi 320HK V8
 XDP Composite Drev
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-01-2011, 21:12
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg har fundet en side som viser delene til bennet trimplan (som jeg har) og umiddelbar ser det ud til at indikator og computer bare er til at koble på, men hvordan dælen den så får signalet kan jeg ikke lige gennemskue. http://www.bennetttrimtabs.com/catalog.php?vID=63&cID=2
http://www.marineengineparts.com/sho...ml/page65.html 
jeg vil lige prøve at rode i gemmerne efter mine papirer
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				20-01-2011, 21:31
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		du skal skifte toppen af cylinderne(hvis det er bennet)der fåes et sæt med løse toppe og indikator måden den måler på er en metal stang som glider op i toppen hvor den er viklet som en spole, jeg har monteret et sæt på en 45fods med trimcomputer und alles det spiller bare. 
er meget nemt at gøre, du kan få det hos Palby
http://viewer.zmags.com/publication/...#/cc59a13c/396
				__________________Monterey 265
 Volvo penta 5,7gxi
 Dp-s-drev
 |  
	
	| 
			
			 
			
				20-01-2011, 21:45
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		de andre toppe må følge med når man køber indikatoren. det forklarer jo også hvorfor trimindikatoren koster næsten det samme som resten af sættet  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 09:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg har computeren, og der følger ikke indikatorer med. 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 11:25
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 Bopæl: Måløv 
						Indlæg: 77
					      |  |  
	
	| 
                  
		Tak for de brugbare input. Jeg tager lige et smut forbi båden i weekenden og ser hvilket mærke det er. Så enten er jeg heldig og kan eftermontere nogle nye toppe eller så er der den noget dyrere men lækre løsning med automatisk trimregulering :O) (så må jeg hellere varme op under fruen med en lille dusk;O)
 Angående sensorer på trimcomputere, så jeg fundet ud af at de får signal fra en chip der måler bådens tværgående og langsgående hældning og deraf beregner den optimale vinkel på trimmet.
 Det er derfor man skal kalibrere systemet først, så computeren ved hvad den optimale vinkel er på båden ved cruising og topfart.
 
				__________________Mvh Michael
 
 Four Winns 268 '04
 VP 5,7 OSXi 320HK V8
 XDP Composite Drev
 |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 11:34
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		Bennett har komplette trimflaps med automatisk justering under drift. 
Systemet er iflg. Bennett simpelt bygget op, med en ekstern boks placeret midtskibs i længderetningen af båden - når båden "giver" sig fra side til side, så reguleres trimflapsene.
 
Så vidt jeg husker, er det komplette trimkit med automatisk justering ikke kostbart i forhold til udbyttet - måske jeg kan skaffe det til en god pris...  
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 11:52
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jan 2009 Bopæl: Horsens 
						Indlæg: 863
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by nytdrev.dk  Bennett har komplette trimflaps med automatisk justering under drift. 
Systemet er iflg. Bennett simpelt bygget op, med en ekstern boks placeret midtskibs i længderetningen af båden - når båden "giver" sig fra side til side, så reguleres trimflapsene.
  
Så vidt jeg husker, er det komplette trimkit med automatisk justering ikke kostbart i forhold til udbyttet - måske jeg kan skaffe det til en god pris...   |  God idé. Måske kan vi endda samle flere brugere der vil handle samlet og dermed opnå en endnu bedre pris. 
Jeg har selv lignende tanker. Mine kontrolknapper er meget stramme at manøvrere og jeg kunne også godt tænke mig en indikator til at vise hvordan de står. Den automatiske justering er ikke strengt nødvendigt, men kunne være en ekstra bonus. Jeg har også en Bennett-installation.
				__________________Sea Ray 220 Sundancer
 Mercruiser 5.0 MPI 260HK
 Alpha One gen. II
 |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 11:59
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Ulman  God idé. Måske kan vi endda samle flere brugere der vil handle samlet og dermed opnå en endnu bedre pris.Jeg har selv lignende tanker. Mine kontrolknapper er meget stramme at manøvrere og jeg kunne også godt tænke mig en indikator til at vise hvordan de står. Den automatiske justering er ikke strengt nødvendigt, men kunne være en ekstra bonus. Jeg har også en Bennett-installation.
 |  Så vidt jeg husker, så medfølger der et elektronisk display der viser trimflapsene position under drift.
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 13:51
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg vill til en hver tid vælge computeren til et bennet sæt frem for et sæt indikatore til et eksisterende sæt... 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				21-01-2011, 14:24
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 Bopæl: Måløv 
						Indlæg: 77
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  jeg vill til en hver tid vælge computeren til et bennet sæt frem for et sæt indikatore til et eksisterende sæt... |  Helt enig. Det er også billigere i indkøb end et nyt sæt cylindere og på længere sigt må man vel spare lidt brændstof.
				__________________Mvh Michael
 
 Four Winns 268 '04
 VP 5,7 OSXi 320HK V8
 XDP Composite Drev
 |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,211 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Marionbar |  |