Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 293
0 medlemmer og 293 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-01-2011, 21:21
Abjo's Avatar
Abjo Abjo er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
Billeder: 12
Foretrækker altså også B2B sæder - anvendelig når man har nogen på ski efter båden og udnytter pladsen godt. De 2 sæder ved siden af motoren kan vel på de fleste både hæves så man får en stor solseng (det kan de på Maxum). At B2B sæderne så også kan lægges ned så man kan ligge på dem, giver jo endnu flere muligheder ....



__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III

Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-01-2011, 22:15
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Jeg har en solseng, U-siddegruppe og to fremad rettede sæder i Suntop'en, er rigtig glad for den løsning. Eneste minus er at man er nød til at træde på sæderne for at komme op af båden, men det har jeg løst med en træplade med et par ben og beslag, som går ned bag sædet. Det kan flyttes, så man nemt kan komme op i begge sider, uden at træde på sæderne. Det kan lige ses i styrbord side.

(Det er undertegnede i den spraglede jakke......)

Draco 1700 Topless er et klassisk eksempel på B2B og sæder på hver side af motorkassen. God udnyttelse af pladsen og god når der er en vandskiløber bagefter. Observatøren kan sidde og kigge ret bagud. Det eneste problem jeg ser med den løsning, er at hvis der sidder to tykke stoddere på hver side af motoren, har man en enorm vægt i bagenden. Og hvis der kun er en død B20'er som kraftværk, kan det tage lidt tid at komme op at plane.

Det jeg mener er, at man ikke har behov for mere vægt helt agter, end højest nødvendigt. Og er der en bænk på tværs foran motoren, bliver vægten bedre fordelt.
Attached Images
File Type: jpg Draco 2.jpg (334.1 KB, 10 views)
File Type: jpg Dr17-2.jpg (238.5 KB, 7 views)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-01-2011, 22:41
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg har prøvet begge løsninger og hvis pladsen er til det, som i Per's båd, så U-sofa og 2 stole at foretrække.
På den 16 fods Sea Ray jeg havde, der var B2B sæderne geniale. de gav masser af siddeplads, kunne fungere som solsenge og til evt. overnatning.

Jeg lavede et langbord som gik ned gennem båden og så sad vi 6 og spiste ombord til regatta'en for år tilbage. Utroligt praktisk.
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-01-2011, 17:15
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
hvis pladsen er til det, som i Per's båd, så U-sofa og 2 stole at foretrække.
Helt enig - men det kræver at pladsen er der.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 07-01-2011, 21:45
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Helt enig - men det kræver at pladsen er der.
Ha, ha Lars...laver du ekko på mine indlæg ?
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #6  
Gammel 08-01-2011, 09:03
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Ha, ha Lars...laver du ekko på mine indlæg ?
Ja på de indlæg hvor jeg er enig
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #7  
Gammel 07-01-2011, 23:35
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Helt enig - men det kræver at pladsen er der.
Her er jeg så helt enig med Lars.
Bortset fra det må det nu kræve at pladsen er der
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,918
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Billyemard
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden