Er det meningen at man slukker bådens hovedafbryder hver gang man forlader båden eller er det kun en ekstra sikring som man kan bruge som man har lyst?
Problemet er en helt ny båd hvor strømmen tappes på under en uge så motoren ikke kan starte. Jeg vil påstå at der er et problem med noget som er installeret forkert eller en ting som har en fejl som gør at den bruge en del mere strøm end den burde og det kan ikke være rigtigt at jeg skal slukke for hovedafbryderen hvergang som også nulstiller alle indstillinger i mit anlæg mv.
Hvis det var meningen at man skulle slukke for hovedafbryderen hver gang, er jeg ret sikker på at man ikke havde placeret den i motorrummet (som man i min båd kun kan komme ned i når kalechen i hele bagenden af båden er afmonteret) - så havde man vel placeret den i cockpittet så man let kunne betjene den hver gang efter brug!
Som jeg læser det så er der et mindre forbrug evt. til dit anlæg som tilsyneladende bruger lidt strøm i standby tilstand, derudover kunne det være din automatiske lænsepumpe som måske kører med jævne mellemrum ? men det er jo en helt ny båd ikke ?
Lidt fejlsøgning med et Elektrisk multimeter med indbygget amp. tang kunne finde din strømtyv/forbruger.