Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vinterkonservering

Vinterkonservering Her kan du stille spørgsmål til hvordan du vinterkonserverer din båd - motor, drev, vandtanke, toilet mm.

» Online brugere: 240
1 medlemmer og 239 gæster
maximllmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 28-12-2010, 21:32
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
More to come - det er helt sikkert.

Hvordan finder en bådejer ud af at blokken er revnet? Er bådene ikke gemt væk?
Løber olien af blokken og ud igennem drænhullet eller hvordan?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #2  
Gammel 28-12-2010, 21:46
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
More to come - det er helt sikkert.

Hvordan finder en bådejer ud af at blokken er revnet? Er bådene ikke gemt væk?
Løber olien af blokken og ud igennem drænhullet eller hvordan?
I det seneste tilfælde med båden fra England blev det opdaget, da der blev sat en varmeovn i båden for at gøre den behagelig til vinterkonservering af motoren - da isen var tøet løb vandet stille og roligt ud af det frostsprængte manifold.

Da motoren ikke kunne rotere ved brug af starteren, så blev 3 tændrør i samme side afmonteret og de var alle "ræverøde"....

I korte træk, kan omkring "60 af de lange" løse opgaven med at komme på vandet til foråret.......
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 29-12-2010, 05:31
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Hvad gjorde man i gamle dage? Syntes det er her de senere år der er kommet meget fokus på det, og specielt glycol blandinger. 0
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #4  
Gammel 29-12-2010, 07:15
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Hvad gjorde man i gamle dage?
Ringede til Rolfs bedstefar ?

Min far skyllede blokken og tappede vandet af, ud med de fire tændrør og i med 1 dråbe olie eller 10.
Skiftede olie på maskinen.
Så var den B20 klar til en vinter på grønland.
Drevet, et 270 fik nyt olie.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"

Sidst redigeret af Strøyer; 29-12-2010 kl. 07:21.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 29-12-2010, 07:22
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Nu er jeg ikke forsikringspusher, men i sådanne situationer dækker forsikringen vel ikke?
Eller er der formidlende omstændigheder?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 29-12-2010, 07:57
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Nu er jeg ikke forsikringspusher, men i sådanne situationer dækker forsikringen vel ikke?
Eller er der formidlende omstændigheder?
is og frostskader er altrig dækket ...
Reply With Quote
  #7  
Gammel 29-12-2010, 12:18
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Softice Se indlæg
Nu er jeg ikke forsikringspusher, men i sådanne situationer dækker forsikringen vel ikke?
Eller er der formidlende omstændigheder?
Det gør mekanikerens forsikring vel?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #8  
Gammel 29-12-2010, 14:08
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Det gør mekanikerens forsikring vel?
hvis køber bare har fået oplysningen mundtlig. og ikke har papir på det, tror jeg ikke der er noget at komme efter.
Man undres så over at manden henter en båd hjem til Danmark som jo nærmest har arktiske tilstande lige nu, og så ikke selv lige tjekker frostsikringen. det var nok det første jeg ville kikke efter.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 128,015
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Albertmes
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden