| 
				
				» Online brugere: 353 | 
			 
		
		
			
				
| 0 medlemmer og 353 gæster | 
	 
	
		| No Medlemmer online | 
	 
	
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. | 
 
			
		
	 
 
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	 | 
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 17:25
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Fejlen kan være i både stempel/ringe og topstykke ( ventilerne lukker ikke tæt ). 
 
Måske en god ide at få topstykkerne trykprøvet ? 
 
Nye toppakninger til begge sider på motoren skal der som minimum ofres, hvis det skal laves ordentligt. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 20:22
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 
					Bopæl: Vestjylland 
					
					
						Indlæg: 1,024
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Hvis du vil have det lavet rigtigt, så af med motoren og få alle stempler ud så du kan se om der er en defekt på stempler eller cylinder. 
 
Skift alle ringe og evt leje pander, husk at hone cylinder, planslibe toppe og slib ventiler 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 265 
Volvo penta 5,7gxi 
Dp-s-drev
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 20:51
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Nu har jeg skiftet toppakninger én gang, men selvfølgelig skal de skiftes hvis toppene ryger af. Interessant som sådan en ting kan gribe om sig. 
Måske man skulle overveje at rive motoren ud og give den den helt store omgang med nye ringe, slibe ventiler og nye pakninger overalt. Så skulle der for f..... da ikke være mere med det. Skønt at købe båd fra forhandler............. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 20:59
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 
					Bopæl: Vestjylland 
					
					
						Indlæg: 1,024
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  kjaerlarsen
					 
				 
				Nu har jeg skiftet toppakninger én gang, men selvfølgelig skal de skiftes hvis toppene ryger af. Interessant som sådan en ting kan gribe om sig. 
Måske man skulle overveje at rive motoren ud og give den den helt store omgang med nye ringe, slibe ventiler og nye pakninger overalt. Så skulle der for f..... da ikke være mere med det. Skønt at købe båd fra forhandler............. 
			
		 | 
	 
	 
 Ja det er træls sådan noget, hvad siger forhandleren.
 
Hvis det var mig blev det den store tur, så ved du det spiller  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 265 
Volvo penta 5,7gxi 
Dp-s-drev
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 21:22
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Forhandleren gør det han er bedst til: Løber fra sit ansvar! (ikke generelt ment) Han påstår naturligvis at motoren ikke fejlede noget, da han solgte mig båden, men det skriger til himlen at det er en skade, der har været der nogen tid. Se evt. billederne. Så rustne bliver ventilerne ikke efter én tur! 
Så gør det heller ikke situationen bedre, at han er tysker, og fra Bochum! 
Never mind, nu skal lortet (undskyld udtrykket) bare bringes i orden og heldigvis har jeg en hel vinter til det......:-} 
Bare ærgeligt med pengene til dele, dem kunne jeg godt bruge til noget andet. 
Nogen der kender en forhandler med gode priser på Mercruiserdele??? :-] 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 21:29
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 
					Bopæl: Odense 
					
					
						Indlæg: 1,377
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  kjaerlarsen
					 
				 
				Nogen der kender en forhandler med gode priser på Mercruiserdele??? :-] 
			
		 | 
	 
	 
 Prøv at tage fat i Rolf fra Nytdrev, han plejer at levere rigtig gode priser.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				/Martin 
 
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ... 
 
_______________________________________ 
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax 
 
Once you go black - you'll never go back !! 
_______________________________________
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 21:30
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Kender ham godt. det var nu mest for at drille ham lidt.......... 
Ellers tak for tippet! 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 21:32
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 
					Bopæl: Vestjylland 
					
					
						Indlæg: 1,024
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Det er nemt at se den ene har fået meget vand på det tæring som det ser ud til er der, det sker ikke bare på få dage, men bare pisse irriterende som du skriver pengene kunne bruges til så meget andet sjovt til båden. 
 
Lavede du ikke en kompressions test inden køb, det siger meget om motorens stand. 
 
Skal vi ikke se nogle billeder af båden, går selv og kigger på denne bådtype 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 265 
Volvo penta 5,7gxi 
Dp-s-drev
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				17-10-2010, 21:41
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Stolede på forhandleren...(STOR FEJL!). På den anden side: Nu har jeg da lidt at lave her til vinter....... 
Jeg kan få lagt nogle billeder ind på gallery i den kommende uge. Giver besked når de er der. 
Ellers en skøn båd med god plads og i fin kvalitet, er superglad for den hvis ikke lige......... 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				18-10-2010, 00:34
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Bogholder, kontoret for sund fornuft 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Silkeborg 
					
					
						Indlæg: 577
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  kjaerlarsen
					 
				 
				Nu har jeg skiftet toppakninger én gang, men selvfølgelig skal de skiftes hvis toppene ryger af. Interessant som sådan en ting kan gribe om sig. 
Måske man skulle overveje at rive motoren ud og give den den helt store omgang med nye ringe, slibe ventiler og nye pakninger overalt. Så skulle der for f..... da ikke være mere med det. Skønt at købe båd fra forhandler............. 
			
		 | 
	 
	 
 Jeg vil seriøst overveje at købe en shortblock i stedet for. Først og fremmest så får du en ny motor, og det er noget nemmere at have med at gøre. 
Prisen bliver (alt efter hvor meget du selv kan lave) sikkert den samme i sidste ende.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Båd: pt. ingen 
Tidligere både: 
Sea Ray Sundancer 275 
Flipper 575 
Sea Ray Sundancer 230 
Skagerak 21 
Sea Ray 160 
Pepper 16 
Brømo 
Divese joller
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				18-10-2010, 08:46
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Der er flere muligheder med din motor. Her er nogle forskellige muligheder: 
 
Fabriksrenoverede motorer og topstykker fra FirstMate Marine USA 
 
- Topstykke, kr. 3700,- + moms pr. stk. ( støbenummer 906 eller 062 ) 
 
- Longblock ( motorblok med topstykker ), kr. 23000,- + moms 
Leveres uden indsugning og bundkar. Støbenummer i nuværende motorblok skal oplyses ved bestilling. Umiddelbart tror jeg - hvis den oplyste motorårgang er korrekt - at du har den sene udgave af VORTEC motoren. 
 
Fabriksnye motordele fra Sealed Power USA  
 
- Stempel standard størrelse, kr. 198,- + moms pr. stk. 
 
- Komplet sæt stempelringe, kr. 400 + moms ( afhængig af stemplets specifikationer ) 
 
- Komplet sæt plejlstangslejer, kr. 300,- + moms  ( afhængig af nuværende type og specifikationer ) 
 
- Komplet sæt hovedlejer, kr. 345,- ( afhængig af nuværende type og specifikationer ) 
		
		
		
			
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				18-10-2010, 08:59
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Tak for priserne 
En ny blok er økonomien ikke lige til, så en renovering af hvad der nu bliver nødvendigt er alt hvad det kan blive til, der er flere ting på ønskesedlen til næste sæson (ikke mindst fra konen). Det er trods alt kun én cylinder der virkelig hænger i bremsen og så en i gråzonen. 
Motoren bliver nok hevet ud og får en tur her i vinter. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				18-10-2010, 21:18
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Bogholder, kontoret for sund fornuft 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Silkeborg 
					
					
						Indlæg: 577
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Damn'd, jeg huskede ikke lige forskellen på short block og long block.. 
Short block is an automotive term describing an engine sub-assembly. 
 
A short block is the portion of the engine block below the head gasket but above the oil pan. An in-block cam engine will also include the camshaft and timing gear. The overhead cam style of engine will not include the aforementioned parts on the shortblock. A shortblock is usually purchased to upgrade the water jacket, piston size or bore. Assemblies typically include the crankshaft installed and balanced along with the main bearing.
 
Long block is an automotive term describing an engine sub-assembly consisting of the following: 
 
Short block. The long block is always a superset of the corresponding short block.  
Cylinder head. A complete new or remanufactured cylinder head assembly is installed with a new head gasket and torqued to specification. Complete cylinder heads include new or reconditioned valves, valve springs, valve guides (if applicable), valve seats (if applicable), valve locks, and valve keepers. The bare head is free from cracks, warps, or holes.  
If the engine is a flathead, then the valve train is installed if the short block did not already have it.  
On most engines, the camshaft will be installed. On many engines with timing gears, the camshaft will be timed. A Long block engine replacement will typically require swapping out parts from the original engine to the long block. These parts include the intake manifold and carburetor/fuel injection, the exhaust manifold, Alternator, Power steering pump, if any, and Air conditioner compressor, if any are installed in the vehicle.
Så kan jeg lære det ....kan jeg    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Båd: pt. ingen 
Tidligere både: 
Sea Ray Sundancer 275 
Flipper 575 
Sea Ray Sundancer 230 
Skagerak 21 
Sea Ray 160 
Pepper 16 
Brømo 
Divese joller
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				04-04-2011, 09:51
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Så blev jeg lidt klogere..... 
Topstykker pillet af. Bagbords topstykke var i fin stand, finsleb ventilerne og skiftede pakdåser, alt i skønneste orden. 
Noget helt andet med styrbords topstykke. Et ventilsæde tæret 2/3 væk i op til 3/4 mm. dybde. Tre ventiler tæret så meget at de skal skiftes! Og knuden der solgte båden giver éen sejltur skylden for det!! Han taler som han har forstand. 
Desværre har jeg læst mig frem til at ventilsæderne er hærdede, hvilket så umuliggør en opfræsning på 1/2-3/3 mm. uden at fræse hærdningen væk, eller hvad siger I?? 
Har bestilt et nyt topstykke hos Nytdrev, nu gider jeg f..... ikke mere. 
Tror snart jeg kører til Bochum og tæver en Tysker.......:-} 
 
Og nej, jeg er ikke sur, blot skuffet........... 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				05-04-2011, 19:52
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 VIP medlem :-) 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Roskilde 
					
					
						Indlæg: 3,844
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Damn - det er da ellers noget af en skræk-import historie.! 
nu da du har den ude af båden, skal den så i bænk og evt. testes? hvordan fik i den i øvrigt ud? Du har forhåbentlig en del billeder til os    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Lars T 
______________________________ 
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				05-04-2011, 23:04
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Bogholder, kontoret for sund fornuft 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Silkeborg 
					
					
						Indlæg: 577
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  kjaerlarsen
					 
				 
				Så blev jeg lidt klogere..... 
Topstykker pillet af. Bagbords topstykke var i fin stand, finsleb ventilerne og skiftede pakdåser, alt i skønneste orden. 
Noget helt andet med styrbords topstykke. Et ventilsæde tæret 2/3 væk i op til 3/4 mm. dybde. Tre ventiler tæret så meget at de skal skiftes! Og knuden der solgte båden giver éen sejltur skylden for det!! Han taler som han har forstand. 
Desværre har jeg læst mig frem til at ventilsæderne er hærdede, hvilket så umuliggør en opfræsning på 1/2-3/3 mm. uden at fræse hærdningen væk, eller hvad siger I?? 
Har bestilt et nyt topstykke hos Nytdrev, nu gider jeg f..... ikke mere. 
Tror snart jeg kører til Bochum og tæver en Tysker.......:-} 
  
Og nej, jeg er ikke sur, blot skuffet........... 
			
		 | 
	 
	 
 Jeg kigger også på både i Tyskland incl. Bochum. 
Hvem er den spade til forhandler?  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Båd: pt. ingen 
Tidligere både: 
Sea Ray Sundancer 275 
Flipper 575 
Sea Ray Sundancer 230 
Skagerak 21 
Sea Ray 160 
Pepper 16 
Brømo 
Divese joller
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				06-04-2011, 06:29
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Clasg
					 
				 
				Jeg kigger også på både i Tyskland incl. Bochum. 
Hvem er den spade til forhandler? 
			
		 | 
	 
	 
 Adams Auto Boote. 
Hvis du ser ham, så hils fra mig............  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
			
				  
				
					
						Sidst redigeret af kjaerlarsen; 06-04-2011 kl. 06:40.
					
					
				
			
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				06-04-2011, 06:34
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Motoren er ikke pillet ud af båden, kun topstykkerne. 
Jeg har rimeligt med plads i motorrummet til at lege mekaniker, så i første omgang bliver den hvor den er. Topstykkerne kommer på i weekenden, så ser vi hvad kompressionstesten viser efterfølgende. Billeder kommer snarest. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				15-05-2011, 21:09
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
			
			
			 
			
		
		
                  
                  
		Så kom dagen, hvor frugten af alt det hårde arbejde skulle høstes. bagbords topstykke var helt til hundene på cylinder fire (se billeder), ikke så sært den manglede kompression! Nyt renoveret topstykke måtte monteres (tak til Nytdrev). 
Dyret startet op i dag, justeret tændingen, og nu spinder den som en v8'er skal (sprutter, hoster og harker i tomgang), tager gassen rigtig fint og lyder rigtig dejlig sprød! 
Nu skal båden bare i baljen, når sidste lag bundmaling er kommet på. 
Glæder mig!!! 
		
		
		
			
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				10-12-2011, 12:46
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2009 
					Bopæl: Sjælland 
					
					
						Indlæg: 88
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Hej  
Hvordan ligger top farten efter denne omgang? 
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
		
		
		 | 
	
 
 
	
	
	 
	
	| Emne værktøjer | 
	
 
	| 
	
	
	
	 | 
	
 
	| Visning af emner | 
	
 
	
	
	
	
		  Flad visning 
		
		
	 
	
	 | 
	
	
 
 
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,258 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, DylanSecom | 
	 
			
		
	 
 
			 |