Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Import af båd fra udlandet samt CE

Import af båd fra udlandet samt CE Her kan du stille spørgsmål til import af båd fra udlandet, samt spørgsmål til CE-mærkning

» Online brugere: 312
0 medlemmer og 312 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar

Emne værktøjer Visning af emner
Gammel 30-08-2010, 11:30
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib

Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Billeder: 31
skal bare lige finde en der kan se den og fortælle mig hvad en sådan burde koste, for det er da ikke den pris den står til he he.. men en vurderingsmand checker velbare bådens tilstand og kan vel som sådan ikke gi et bud på pris eller va'??
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Gammel 30-08-2010, 12:12
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Billeder: 42
Med hensyn til årlig drift og vedligehold, var der en som gav mig følgende tommelfingerregel: regn med 10% af bådens værdi i årlige omskostninger/vedligehold og læg så eventuelle reparationer til.....

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
Gammel 30-08-2010, 12:31
Kaptajn af eget skib

Omkostninger/vedligehold må være lig med : havneplads, forsikring, service og diesel og så evt reps.. god tommelfingerregel... dvs for vores vedkommende: 7000 + 15000+2x 2500+ca 10000, + evt. reps, lidt under regelen, men hvis man tager den så bliver man ikke overrasket..
Reply With Quote
Gammel 30-08-2010, 18:34
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Billeder: 42
Jeg skal ikke give mig klog på, hvad der virker for andre, men jeg vil gerne fortælle om mine egne erfaringer, og hvad jeg ville gøre i den konkrete situation.

Jeg vil
- ALDRIG nedgøre sælgers båd....tværtimod. Det er hans øjesten og det skærer ham sikkert i hjertet at skille sig af med den.
- fortælle ham om hvilken fortræffelig båd han har (uden at lyve selvf.).
- fortælle ham at der er forhandlinger i gang med sælgere i UK og Tyskland. Men pga. den flotte stand hans båd er i , er jeg villig til at byde lidt over hvad tilsvarende både i samme stand og alder er set til i EU.
Og så vil jeg byde f. eks. 575.000 og gøre tilbuddet gældende i 14 dage samt (ved accept) betinget af en tilfredsstillende inspektionsrapport (hvor du bestemmer hvad der er tilfredsstillende.-).
Det vil give sælger stof til eftertanke, og hvis der er overhovedet er lidt omtanke i sælgers hoved, så får man også en reaktion.

Næste step vil selvfølgelig afhænge af, hvad sælger gør.

Jeg handlede hus for ca. 2 år siden, dengang da priserne raslede ned.
1. gang jeg bød var det 300.000 under udbudsprisen. Og de sagde nej.
4 måneder efter kom de tilbage og tilbød huset til min tilbudspris.
Jeg sagde nej under henvisning til at mit tilbud kun gjaldt i 14 dage.
Så bød jeg dem 600.000 under udbudsprisen.
13 dage efter handlede vi!
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
Gammel 30-08-2010, 19:02
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Billeder: 20
Nej, måske ikke nedgøre sælgers båd, men alligevel gøre vedkommende begribeligt, at der også findes andre både i samme genre til gunstige priser....

IMØ er det altid en god ide, at holde tingene op imod hinanden - ergo, hvad er fordele og ulemperne ved de ønskede både.

Måske det var en ide, at kigge efter andre både i samme klasse fremfor at fokusere kun på Birchwood TS37 ? Bevares, TS37 giver tilsyneladende meget for pengene, men det er også både der snart fylder 25 år.....
Gammel 30-08-2010, 19:49
Kaptajn af eget skib

Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Nej, måske ikke nedgøre sælgers båd, men alligevel gøre vedkommende begribeligt, at der også findes andre både i samme genre til gunstige priser....

IMØ er det altid en god ide, at holde tingene op imod hinanden - ergo, hvad er fordele og ulemperne ved de ønskede både.

Måske det var en ide, at kigge efter andre både i samme klasse fremfor at fokusere kun på Birchwood TS37 ? Bevares, TS37 giver tilsyneladende meget for pengene, men det er også både der snart fylder 25 år.....
Har set efter andre både, tro mig, men kan simpelthen ikke finde nogen med den agterkahyt og samtidig et dinette, en rimelig salon osv. de findes med garanti.. tættest er fairline 36 turbo, men jeg ved ikke hvilke mærker der har producered noget lignende så hvis du har et bud så lytter jeg gerne.. ;-) har forsøgt at finde en yacht database hvor man kan søge på agterkahyt osv, ligesom man kan specificere helt specielt på fx bilbasen, men uden held... please.......... kom med et bud...... ;-)
Er ikke i panik..
Selv både på 25 år kan være i orden specielt hvis de er passet og nyt interiør, el osv... refurbished hedder det vist.. så det skræmmer mig sgu ik... regner aldrig med at skulle ha en anden, den bliver hængende på mig, eller omvendt he he...
Fordelen ved køb i eu er bestemt en billigere pris, men den skal også lige transporteres og mon ikke det koster 30 - 40 K, med mindre man kan finde en billig skipper..

Hvad ville menig mand tænke som budspris, når blot man ser på billeder og bådens stand og udstyr??
Min første indskydelse før jeg så den live var at den ikke skulle koste mere end 650K..
Reply With Quote
Gammel 30-08-2010, 22:05
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib

Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Billeder: 11
hej Lindegaard,
har du prøvet:www.boatshed.com her er der mange både til salg. der er altid en god beskrivelse af båd og udstyr, samt optil 60-65 billeder at bådene taget af en efter sigende prof. fotograf.

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
Gammel 30-08-2010, 19:38
Kaptajn af eget skib

Citér:
Originally Posted by Clasg Se indlæg
Jeg skal ikke give mig klog på, hvad der virker for andre, men jeg vil gerne fortælle om mine egne erfaringer, og hvad jeg ville gøre i den konkrete situation.

Jeg vil
- ALDRIG nedgøre sælgers båd....tværtimod. Det er hans øjesten og det skærer ham sikkert i hjertet at skille sig af med den.
- fortælle ham om hvilken fortræffelig båd han har (uden at lyve selvf.).
- fortælle ham at der er forhandlinger i gang med sælgere i UK og Tyskland. Men pga. den flotte stand hans båd er i , er jeg villig til at byde lidt over hvad tilsvarende både i samme stand og alder er set til i EU.
Og så vil jeg byde f. eks. 575.000 og gøre tilbuddet gældende i 14 dage samt (ved accept) betinget af en tilfredsstillende inspektionsrapport (hvor du bestemmer hvad der er tilfredsstillende.-).
Det vil give sælger stof til eftertanke, og hvis der er overhovedet er lidt omtanke i sælgers hoved, så får man også en reaktion.

Næste step vil selvfølgelig afhænge af, hvad sælger gør.

Jeg handlede hus for ca. 2 år siden, dengang da priserne raslede ned.
1. gang jeg bød var det 300.000 under udbudsprisen. Og de sagde nej.
4 måneder efter kom de tilbage og tilbød huset til min tilbudspris.
Jeg sagde nej under henvisning til at mit tilbud kun gjaldt i 14 dage.
Så bød jeg dem 600.000 under udbudsprisen.
13 dage efter handlede vi!
Det var faktisk lige så noget jeg kunne bruge.. har tænkt lidt i de baner.. har talt med sælger et par gange og rost hans skib, men samtidig også gjort opmærksom på at jeg skulle se et par andre... det resulterede i han ringede den anden dag og spurgte om det var den og den båd jeg skulle tage i øjesyn, det kunne jeg kun bekræfte. Dem havde han selv set og sagde de jo var helt uden sammenligning med hans grundet det meget han havde brugt på sin båd.. he he. Jeg sagde at det kunne jeg udemærket se men elektronisk udstyr er i mine øjne ikke et salgsargument andet end første år, og da de var mellem 4-5 år gamle er de ligesom bare et tilbehør der er der... Han har givet 37K for en plotter osv. men det er de jo ligesom ikke værd. Tror godt han fangede den, men sagde at der jo også var kaleche til nogen og 40K osv.
Jeg har lovet at ringe denne uge.. så får han et bud jeg syntes lyder fornuftigt 660K med forbehold, og så slår jeg den ellers ud af hovedet til der bliver reageret... sæsonen er alligevelsnart slut så kan sagtens vente. Har set flere både der har ligget 2 - 3 år, og hver vinter daler prisen 200 - 250 K, og stiger med samme beløb ved sæson start, det var 2 Bayliner 3587, og sådan har det været med disse 2 eksemplarer de seneste 2 vintre ;-)

Tak for et kanon fif
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On