|
Se afstemningsresultat: Bedste påhængsmotor, hvilket mærke foretrækker du?
|
Mercury
|

|
19 |
21.59% |
Yamaha
|

|
30 |
34.09% |
Suzuki
|

|
15 |
17.05% |
Johnson
|

|
6 |
6.82% |
Mariner
|

|
3 |
3.41% |
Tohatsu
|

|
6 |
6.82% |
En helt anden - skriv gerne model i tråd
|

|
9 |
10.23% |
 |

01-08-2010, 01:08
|
|
Et lille tillæg til Evinrude historiene.
Det var deres 6 cylindrede motor der var et problembarn, og det i sådan en grad at de ganske rigtigt knækkede nakken på det...
De 4 cylindrede var og er ganske gangsikre, De fik også styr på de 6 cylindrede da Bombardier havde overtaget Evinrude.
Selve Fitch systemet har ry for at være ganske sikkert, og der er et utal af sikkerhedsalarmer til at advare brugeren hvis der opsstår problemer med den automatiske smørring.
Den helt nye E-tech kan endda køre helt uden olie hvis problemet opstår, den går i lowmode med max omdrejningerne begrænset, men nok til man kan nå i land.
Evinrude laver kun 2 takt´s med indsprøjtning, og de er blevet meget nøjsomme, endda mere en visse 4 taktere og med renere udstødning, og så vejer de noget mindre og har noget større moment en tilsvarende 4 taktere.
Alt dette har jeg fra forskellige Amerikanske forummer og læste test... Jeg har med vilje undgået de film-test man kan se på Youtube der viser total overlegenhed med Evinrude´s motor i test mod andre fabrikanter, jeg tror de er farvede....
|

01-08-2010, 13:06
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
|
|
nåå
det var nu ikke kun de 6 cyl der havde problemer. også de v4 var der en del der døde,

01-08-2010, 22:40
|
|
Ikke flere en andre fabrikanters tilsvarende motorer efter det der bliver skrevet på de forskellige sider om netop disse motorer... Det var de 6 cylindrede der var det store problembarn...
Hvor ved du fra det også skulle gælde de 4 cylindrede ?
|

02-08-2010, 07:15
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
|
|
d
det er rigtigt det var v6 der var flest problemer med, men v4 havde også mange som brændte af, ham som købte min gamle yamaha havde ikke haft andet end bøvl med hans ficht, jeg har da også læst på div forum at de ikke er så gode, og priserne afspejler det også

02-08-2010, 16:05
|
|
Det afspejler ikke helt det jeg har læst i de forskellige forummer, der giver de hovedsagligt den 6 cylindrede skylden, og påstår at den 4 cylindrede ikke var værre eller bedre en andre fabrikater, men jeg må indrømme, jeg har ikke selv nogen viden eller erfarringer omkring dette...
Min egen Evinrude er fremstillet efter 2002 og derfor ikke blandt de problemfyldte årgange, heldigvis  og den er forbavsende nøjsom med dråberne når man er vant til de forslugne kaburator modeller....
|

11-04-2015, 09:20
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Holbæk
|
|
Underligt Honda ikke er nævnt, Honda står jo for topkvalitet..
|

11-04-2015, 10:58
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
|
|
Jep, Honda laver også fine motorer.