» Online brugere: 295 |
0 medlemmer og 295 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

28-07-2010, 14:15
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
|
|
Citér:
Originally Posted by Ulman
Spændende øvelse du er ude i der.
Jeg tror du virkelig skal sætte dig ind i tingene før du går i gang. Der er ingen vej tilbage hvis noget først begynder at ætse.
Bullhorn er vist ikke støbejern. Det er muligvis aluminium, så hvis du går så langt, skal du være opmærksom der.
Når du fjerner rusten, fjerner du jo også det gods der trods alt er. Dvs. metallet er væk.
Hvad er egentlig formålet med øvelsen?
|
Helt enig, jeg ville også gøre mig STORE overvejelser inden jeg gik igang.
__________________
/Martin
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
|

28-07-2010, 14:20
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
|
|
grunden er at i min motor er der meget rust inden vendig og det kan gå løs og sætte sig fast i vandkanalerne til topstykket og derved kommer der ingen køling til topstykket. så det er simpelhen bare for at være sikker på det ikke sker "igen" da dette var sket på min
og overvejer og købe ferskvandskøling så der må rust heller ikke sætte sig fast
|

28-07-2010, 14:22
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
|
|
Jeg tænker bare saltsyre er syre og kautisk soda er base så det burde blive neutral efter min hoved regning og ved at skylle rigtig godt igennem med vand i mellem syren og efter basen kan jeg ikk lige se der skulle ske noget, men netop derfor jeg spørger for at være 100% sikker inden jeg gør det 
|

28-07-2010, 14:52
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
|
|
Jeg forstår godt dit ønske og vi er mange der egentlig godt kunne tænke os det samme. Altså at kunne fjerne en latent fare fra motoren.
Jeg valgte at montere fwc sidste år, og kan kun gætte på rustniveauet i blokken.
Med al respekt for dig og vi andre på Fenderen, tror jeg ikke at amatørkemi er nok. Som jeg skrev, tror jeg VIRKELIG du skal vide hvad du gør med de kemikalier. Hvis du f.eks. får saltsyre i øjet, skal du jo heller ikke hælde base i for at neutralisere. Jeg tror faktisk jeg ville spørge et professionelt sted. F.eks. direkte hos Volvo el. Mercury.
Nå, men hvis du kaster dig ud i det, vil vi meget gerne følge med via billeder.
|

28-07-2010, 14:54
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
|
|
jeg har lige sat et forsøg over i en spand med saltsyre i hvor jeg har lagt et rør ned som er meget rusten inden i og bagefter vil jeg skylle den og ligge den i kaustisk soda og så se om det bliver som ønsket, så sker der da ikke noget med blokken så længe
|

28-07-2010, 15:50
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Nordisk Kemi har et produkt kaldet "kølesystem-rens" til havvandskølede motorer - måske en overvejelse værd.
__________________
Chi non risica, non rosica
|

28-07-2010, 18:26
|
|
Du kan tage et stykke fleksibel stærkt plastik eller lignende og sætte en lille børste eller sandpapir på og slibe det væk, med blokken strippet skulle det være overkommeligt at nå de fleste steder.... Man kan får børster og sandpapirs-ruller til alle mulige mini slibemaskiner...
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,085
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, AracelisVh |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:46.