Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 130
0 medlemmer og 130 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #3  
Gammel 12-04-2010, 11:22
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Da jeg monterede mit SX drev gjorde jeg meget ud af at måle det hele godt og grundig for den skulle jo monteres rigtig. kavitationspladen flugtede med bunden. Da båden blev søsat og afprøvet blev jeg noget overrasket over den larm fra udstødningen men larmen var der kun når båden var i plan ??
5-6 cm over kavitationspladen er der en lidt mindre plade (lige under hydr. cylinderne) og mellem disse plader er der 2 store huller i hver side af drevet og der kommer udstødningen ud. Dvs. at når båden planer er der fri udblæsning
Jeg blev så træt af at høre det larm at jeg allerede næste vinter afmonterede hele lortet igen og kortede 5,5 cm af motorfundementet + transom blev sænket 5,5 cm. Det var sgu et større stykke arbejde men resultatet blev at nu er det til at være i båden når vi sejler og nu kan vi også snakke sammen under sejladsen
Det er den øverste plade på drevet jeg har til at flugte bunden.
Holy shit, det var noget af et arbejde...

Larm fra udstødningen bliver uændret på min, da den har udstødning igennem agterspejlet.
Jeg tænkte mere på om skruen kan hitte på at tage luft. Prøvede en kammerats Campion Chase sidste år, med Bravo 1, husker ikke lige hvor højt drevet sidder på den, men den kan godt tage luft. Det er nok også til dels et spørgsmål om at lære den at kende.

På de gamle Volvodrev skal kavitationspladen sidder omkring 1,5cm under bunden.

På projekt Flyfish (2x SX) sidder drevene så lavt som muligt, de kan ganske enkelt ikke komme længere ned. Når drevene sidder i hver side, sætter V bunden en stopper for hvor dybt de kan komme ned. (når hjørnet af transompladen nærmer sig bunden.)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,599
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PedroRaivy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden