|
 |

07-01-2010, 11:29
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Min kompresser burde ikke være problemet, det er en 120 liters tank mener jeg 
|
en 120 liters tank betyder ikke at kompressoren kan følge med.
du skal se på den luftmængde kompressoren kan give konstant og sammenlign med den luftmængde pistolen skal bruge.
da jeg malede min skiv troede jeg min kompressor kunne klare det, men efter 10-15 min brug faldt trykket og så ændres der jo på mængden af maling den spytter ud. For ikke at skulle holde pauser flere gange under malingen lånte jeg min kammis kompressor og koblede den sammen med min, så kunne jeg male hele båden med 4 lag uden at trykket faldt.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

07-01-2010, 11:32
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Jeg tror godt min kan følge med, det er en af de store som man kunne købe i harald nyborg for år tilbage. det er med en 5hk motor.
jeg må kigge på hvad den kan levere konstant så.
Goffy: Hvor svært er det at male med sprøjte? 
|

07-01-2010, 11:47
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by ChristianX
Jeg tror godt min kan følge med, det er en af de store som man kunne købe i harald nyborg for år tilbage. det er med en 5hk motor.
jeg må kigge på hvad den kan levere konstant så.
Goffy: Hvor svært er det at male med sprøjte? 
|
Alt kan da læres. Jeg havde aldrig prøvet at sprøjtemale før, så det var lidt spændende. Jeg købte en overkoppistol i harald skrald og den funkede fint.
det er ret vigtig at du får blandet malingen rigtig og ens hver gang du blander.
find en plade at male på og prøv dig frem med indstillingen af pistolen og trykket. Jeg lånte en pind med skala på hos en autolakerer så jeg fik den rigtige blanding mellem maling/fortynder/hærder.
det bedste er en temperatur på ca 20 gr til arbejdet.
PS. husk at tømme kompressoren for vand og sørg for at have en vandudskiller på.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

07-01-2010, 12:48
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
|
|
Hvor svært det er at male med sprøjte?
SVÆRT! Man skal have tålmodighed og forarbejdet skal gøres godt, og tålmodigheden skal være rigtig godt, hellere mange tynde lag end 2 tykke.
Ikke at sige det er umuligt, kast dig ud i det 
__________________
Livsglad vandsportsaktivist
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
|

07-01-2010, 13:17
|
|
Hvis din kompressor kan fint klare det.
Ja malingen bliver mere blank, når det er sprøjtet på, men der skal helst være rimeligt med varme, ellers bliver det ikke så godt.
Husk at selve båden også skal værre oppe i temperatur, det er derfor det er vigtigt den har stået varmt i ca. et døgn inden du maler.
Så er du sikker på alt fugt er væk og båden er varm.
|

07-01-2010, 14:54
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
|
|
Jeg tager chancen, jeg prøver med en malersprøjte, men det bliver først når temperaturen er over 15 grader jeg begynder, så der går lige lidt tid endnu under alle omstændigheder 
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,584
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, StellaWaec |
|