» Online brugere: 152 |
0 medlemmer og 152 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

18-11-2009, 08:18
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Ja jeg har luret lidt på dine nye maskiner, specielt den 5.7 liters V8 350 HK MPI den er sgu lækker. 
Mon ikke de kommer på tilbud en dag... 
Så skal jeg nok sejle med en NYTDREV.DK streamer.. 
men båden skal jo også kunne bære det økonomisk.
Jeg regner dog ikke med at skulle skifte båd efter at der er kommet styr på motor og drev.
|
Prisen kan blive skarpere, hvis der benyttes søfragt - den tilbudte pris til dig er med luftfragt.
nytdrev.dk streamer - det burde udløse rabat. Jeg taler med chefen...  
__________________
Chi non risica, non rosica
|

18-11-2009, 08:23
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Jeg taler med chefen...  
|
Hvorfor vil du blande hende ind i det ?

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 18-11-2009 kl. 08:28.
|

18-11-2009, 08:42
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
|
Det ser godt ud...  
__________________
Chi non risica, non rosica
|

18-11-2009, 08:57
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
det er sgu svært at sætte en pris på båden da jeg ikke kender den og ved lidt om hvad prisleje den ligger i. Lidt søgning på nettet må give en fingerpeg om hvad de handles for.
da jeg skiftede maskine ville jeg helst have diesel, men prisen for ca 150 hk på diesel var 130.000 og jeg fik 135 hk på benzin for 60.000.
så er der råd til at købe en ny maskine efter 10 år hvis det er det der skal til.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

18-11-2009, 10:25
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Jeg vil skyde på et sted mellem 150.000 og 200.000,-
Er du sikker på at 5'7eren ikke er for lille effektmæssigt.? Båden vejer vel ind omkring de 4 tons fuldlastet?
Ville en 454 ikke være mere optimal specielt med DP-drevet.?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

18-11-2009, 10:34
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Jo jeg tror at de 270 hk er i underkanten.
Men jeg skal passe på vægtmæssigt da båden er smal (2,50M.)
Men ingen tvivl om at 7,4 mpi ville gøre det bedre og sikkert ikke bruge mere benz. da den ikke er så belastet.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-11-2009, 10:40
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

18-11-2009, 10:45
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
Jo jeg tror at de 270 hk er i underkanten.
Men jeg skal passe på vægtmæssigt da båden er smal (2,50M.)
Men ingen tvivl om at 7,4 mpi ville gøre det bedre og sikkert ikke bruge mere benz. da den ikke er så belastet.
|
Mon ikke det går med en 300HK 5,7 liters MPI ? Dueprop hjælper på at plane op.
Et godt alternativ kunne være en 6,2 liters med 320 HK.
Jeg tror at en 7,4 liters bruger mere benzin end den nye 300/320 - 5,7/6,2 liters modeller baseret på cruiser folks erfaringer som jeg har snakket med.
Hvordan gik det med de 270 HK ?
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,608
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Montanaitq |
|