Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 184
0 medlemmer og 184 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-11-2009, 22:19
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Har det slet ikke givet sig ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #2  
Gammel 17-11-2009, 22:22
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Har det slet ikke givet sig ?
Det er under 1 mm
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #3  
Gammel 17-11-2009, 22:26
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12


Her er der nogle tegninger.
http://www.ericsoutboard.com/pages/p...aOutboard.aspx
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #4  
Gammel 17-11-2009, 22:44
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Takker.

Jeg kan dog ikke se der skulle være andet som holder det sammen.
Men man er jo ikke så vild med at bruge hårde metoder!
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #5  
Gammel 17-11-2009, 22:50
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Kan du ikke vende den på hovedet, og sprøjte noget rustløsner ind på akslen så det løber ned til strålerne ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #6  
Gammel 18-11-2009, 07:18
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
prøv at skrue nr 2-3 af på Strøyer tegning mener der sidder en umbrako op under der.
eller har du den til at give sig en milimeter hele vejen rundt
Reply With Quote
  #7  
Gammel 19-11-2009, 22:00
LarsH LarsH er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Sjælland
Indlæg: 287
Billeder: 5
Jeg har været ude for den samme udfordring.
Jeg kunne også kun få den løsnet ca 1 mm.
Løsningen blev følgende.

Jeg borede hul i mellembenet, ud for drivakslen, vendte motoren med gearhuset opad og sprøjtede rustopløser ind på akslen, der således løb ned i samlingen mellem drivakslen og krumtappen. Den stod "i blød" i 4 dage med daglig tilførsel af mere rustopløser.

Dette hjalp ikke umiddelbart så meget at motoren kunne skilles ad.

Så måtte den i strækbænken :-)

Billederne herunder beskriver vidst bedst.

Da der blev trukket maks (der stod 2 tons på taljen) og samtidig masseret lidt med en gummihammer og hoppet på mellembenet, løsnede den sig med et tydeligt "knald" og var herefter klar til servicering :-)




Mvh
LarsH
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
ældre bayliner høvding Spørgsmål til køb og vurdering af båd 5 24-01-2010 20:42
Oplysning på Yamaha 200 Campion 165(seb) Motor 20 19-01-2009 19:59
mercury 115HK 2 takt, fra 1990'erne, el. yamaha 130hk beto Anders kr Køb 0 13-10-2008 13:12
Nye (og ældre) Mercruiser manualer ENN Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 0 28-08-2008 19:54
yamaha 60 hk 1983 eoc Motor 1 25-08-2008 16:07

» Statistikker
Medlemmer: 127,495
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, PedarButenetty
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden