» Online brugere: 188 |
0 medlemmer og 188 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45. |
|
 |

03-11-2009, 17:18
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Gå efter en 7.4MPI'er - havde de ikke 315 hk? 330hk modelllen var vidst nok med karburator?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

03-11-2009, 17:44
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 935
|
|
nu når der snakkes drev, og motore,
Har jeg aldrig set sådan et sæt som dette,
http://www.blocket.se/goteborg/Ny_Ya...3.htm?ca=8&w=3
Hmm, gad vide hvordan det drev er i forhold til andre, eller om det fx, er et volvo drev med yanmar klister på 
__________________
Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260
Kawasaki 750SX jetski 1992
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST"
Tidliger både,
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser
Suzumar 260 med en 9,9 johnson
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
|

03-11-2009, 18:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
Citér:
Originally Posted by Anders kr
|
tror ikke der er et volvo drev men faktisk et YANMAR se nederst på siden
http://g-odw.inforce.dk/Default.aspx?ID=51
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

03-11-2009, 19:17
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Kan det virkeligt passe at Volvo transummen kun består af en del, den som monteres udvendigt ?
Og skal svinghjulskåben stikke ud igennem transummen, så man montere bælgen direkte derpå ???
Og svinghjulskåben pakke tæt imod transummen med en stor O-ring ???
Hvor f..... monterer man så styrecylindren hvis volvo transummen ikke har en inderpart ??
Nu er jeg sgu forvirret.. eller mangler jeg en inderpart til transummen.. ??
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

03-11-2009, 19:33
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

03-11-2009, 19:39
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Er der ikke en inderdel der skal på inde i båden ?
Hvor montere man den drivakselbælg ? selvfølgelig på drevet men hvad med den anden ende ? hvor er den flange ? er det direkte på svinghjulskåben ?
Jeg ved godt at det er en del spm. men jeg aner ikke en s... om volvo drev..
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

03-11-2009, 19:43
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Nå ok jeg fandt dette billede, det ser ikke ud som om at der er en inderdel.
Bare for en ordens skyld så lige et spm. mere 
Hvad er den nederste slange til ? ikke den med den blå stribe til kølevand men den mindre der munder ud i søen.
Sakset fra iboats, og google translatet
"Den clamp ring, er, hvad der holder motoren til agterspejlets skjold. det er litterally en stor metalring, der går rundt om mellemliggende enhed og bolte gå igennem det, ind i den mellemliggende enhed, sandwitching, med hjælp af 2 store gummiringe, motoren til agterspejlet."
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 03-11-2009 kl. 19:57.
|

03-11-2009, 19:55
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
|
|
prøv denne
http://www.marinepartseurope.com/en/...-44-18075.aspx
jeg mener at på den drev sidder akslen til drevet inde i båden så motoren skal ud for at skifte gimbal leje. man kan godt se hvor bælgen skal sidde på tegningen.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
|

03-11-2009, 18:24
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Gå efter en 7.4MPI'er - havde de ikke 315 hk? 330hk modelllen var vidst nok med karburator?
|
310 HK i MPI version, så vidt jeg husker....
330 HK er ganske rigtigt med karburator.
__________________
Chi non risica, non rosica
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 129,056
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, ShoshanaAm |
|