» Online brugere: 230 |
0 medlemmer og 230 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

30-10-2009, 08:34
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Hvis drevet er 2,30:1, skal der en større stigning til, end hvis det er 1,95:1
Motoren kører 2,30 omdrejning, mens drevet kører 1
Udvekslingen står på drevet, bagved zink-ringen ved skrueakslerne.
I nogen tilfælde står det også på typepladen oppe ved kardanleddet.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

30-10-2009, 08:41
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Citér:
Originally Posted by Horizonblue
Hvis drevet er 2,30:1, skal der en større stigning til, end hvis det er 1,95:1
Motoren kører 2,30 omdrejning, mens drevet kører 1
Udvekslingen står på drevet, bagved zink-ringen ved skrueakslerne.
I nogen tilfælde står det også på typepladen oppe ved kardanleddet.
|
Ok, så har jeg også lært noget i dag
Der er et sæt C5 rustfrie med så det må jeg prøve med, og så måske bytte mig til den rigtige størrelse.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

30-10-2009, 16:41
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
ganske rigtigt, det er 2,30:1 og de rustfrie møller er C5,
Håber jeg kan få noget ud af det 
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

30-10-2009, 22:46
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
DP290A
Udveksling 2,30:1
rustfrie C5
Så står der 2 numre på typepladen.
854020
102084651
Så skal det vist rengøres og males !!

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

31-10-2009, 08:46
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
er der nogle der har denne stump til at ligge og flyde ?
obko9w~~_35.JPG)
Så er jeg den glade køber, der er nogle tærringer i min.
Gode råd til at afmontere propellerne på ovennævnte drev søges, varme er vel udelukket da der er gummibøsninger deri.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 31-10-2009 kl. 11:18.
|

31-10-2009, 20:19
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Citér:
Originally Posted by Strøyer
er der nogle der har denne stump til at ligge og flyde ?
obko9w~~_35.JPG)
Så er jeg den glade køber, der er nogle tærringer i min.
Gode råd til at afmontere propellerne på ovennævnte drev søges, varme er vel udelukket da der er gummibøsninger deri.
|
Sådan en "ophængningsgaffel" har jeg til at ligge, men den er fuldstændig tæret op.........
DP Propeller kan sidde nederdrægtig fast, dog var mine altid nemme at få af, de fik bare vandbestandig fedt og var afmonteret hver vinter, så det bøvlede jeg aldrig med.
Hvis drevet sad på båden, kunne du løsne møtrikken, hugge den i bakgear og give voldsom gas. Har set det og det løsner.
Men det er jo ikke muligt nu. Jeg har ikke lige nogen guldløsning på at få dem af, men nej, ikke varme og skal du slå på dem, er det med træklods og helt inde ved navet.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

31-10-2009, 20:32
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Hvad tror i med gearingen og de C5 popeller ?
Båden veje 3200kg plus det løse.
270 hk. v8
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Sidst redigeret af Strøyer; 31-10-2009 kl. 21:46.
|
 |
Emne værktøjer |
|
Visning af emner |
Hybrid Mode
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 128,154
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, HYgrieby |
|