Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 289
0 medlemmer og 289 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-09-2008, 19:58
JOR's Avatar
JOR JOR er offline
Junior admin
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Fyn
Indlæg: 705
Billeder: 104
Det er også kablet.... syntes det er lidt kikset at have det fra transduceren opad agterenden...... Jeg ved det bare er min forfængelighed..... men mon ikke jeg kommer over den..
__________________
Jan Rasmussen
40 74 04 25
Reply With Quote
  #2  
Gammel 13-09-2008, 20:52
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Citér:
Originally Posted by JOR Se indlæg
Det er også kablet.... syntes det er lidt kikset at have det fra transduceren opad agterenden...... Jeg ved det bare er min forfængelighed..... men mon ikke jeg kommer over den..

Jo det er vi andre kommet os over

Det kan laves pænt og man opdager det ikke
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-09-2008, 09:43
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by JOR Se indlæg
Det er også kablet.... syntes det er lidt kikset at have det fra transduceren opad agterenden...... Jeg ved det bare er min forfængelighed..... men mon ikke jeg kommer over den..
Alternativt kan du bore et hul i bunden og montere den derigennem. Kræver dog en rolig hånd at bore et stort hul gennem skroget
Min sidder indvendigt, med knap så gode resultater.! Ofte får den helt forkerte måling, ergo går den ikke godt nok igennem skroget..

Men hvis du har gps'en hvorpå der er dybdemåling (søkortet) hvorfor bruge tid på det ekkolod? hvis den viser under 1 meter/lavt vand er det jo allgievel vel for sent at gøre ngoet ved det
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-09-2008, 11:40
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Der er ingen fare ved at sætte den på agterspejlet og bore de nødvendige huller såfrem det udføres fagligt korrekt

Man skal bruge fx sikaflex i hullerne - så man undgår vandindtrængning i fx agterspejlets kærne der kan være fx træ

Selv - men det er måske overkill - der borer jeg hullerne til skruerne - blander en mix af 50% acetone/ 50 % polyester og sprøjter det ind i hullerne (med en injektionssprøjte fra apoteket) for at mætte kærnen i agterspejlet rundt hullerne - når polyesteren begynder at hærde smørrer jeg sikaflex på og skruer transduceren fast

Ideen er at skulle sikaflexèn lække lidt så kan vandet ikke trænge ind i kærnen (som oftest er vandfast krydsfiner) kærnen er nemlig "vandtæt" rundt om hullet da den er mættet med polyester

Jeg har set en del rådne agterspejl på brugte både og derfor gør jeg det på denne måde - metoden fik jeg anbefalet i bogen "runabout renovation" der handler om renovering af glasfiber både - forfatteren der ejer et glasfiberværft der renoverer både sagde at benyttede folk bare den metode med at mætte kærnetræet omkring hullet ville der ikke forekomme så mange rådne agterspejl

Men JOR uanset hvad så vil det tage 10+ år før en evt vandindtrængning vil give udslag i problemer i dit agterspejl - så bor du bare - og benytter du "min2 metode så sker der aldrig noget med agterspejlet
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Garmin GPS Map 298C Lykkegaard Salg af udstyr 3 21-08-2009 08:49
garmin goffy Elektronik 5 08-06-2009 21:14
Garmin CANet, 525S og FuelSensor lbk Elektronik 18 08-05-2009 10:11

» Statistikker
Medlemmer: 128,116
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MashaSi7357
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:39.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden