Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 195
1 medlemmer og 194 gæster
Huntercef
Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 07:45.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-03-2009, 12:46
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Jeg har et 280'er drev på min, men synes ikke at det ligner.... Kunne det være et af de gamle 100-serie drev?
100 drevet kan nemmest kendes ved at gearkablet sidder udvendig, og der sidder en pind skråt ned oven i drevet, inde fra transom'en af.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #2  
Gammel 25-03-2009, 14:36
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
100 drevet kan nemmest kendes ved at gearkablet sidder udvendig, og der sidder en pind skråt ned oven i drevet, inde fra transom'en af.
netop min skiv var født med en drev 100 og den skrå aksel var både til at styre med og fungerede også til at løfte drevet med.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #3  
Gammel 25-03-2009, 19:38
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Så må vi bare have nogle bedre billeder på banen i stedet for at gætte....
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 27-03-2009, 19:04
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Skal lige se om jeg ikke kan tage nogle bedre billeder, når den kommer op

Den er med styrearm indvendig
Reply With Quote
  #5  
Gammel 28-04-2009, 20:58
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
Reply With Quote
  #6  
Gammel 28-04-2009, 21:41
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Så er den gal igen, er en som ville have mig til at skifte trimsender på en volvo 270 og 280 drev men de sidder på samme båd???????????????men syntes ikke jeg kan finde ud af hvor de sidder på de tegninger som ligger på baadsnak af Goffy`s gamle 270 drev, nogen der ved hvor bøvlet det er at skifte dem/gode fif??????????????????????????????????
Trimsensor på 270 og 280 drev?

I så fald er det de meget sjældne 270 og 280 drev, med hydraulisk powertrim. Der findes ganske få af dem, men hold op hvor er der langt imellem dem.

Jeg tror at vi skal have lidt mere info og evt billeder, for at komme videre.

Der findes to typer powertrim til disse drev. En udgave, med cylindre gemt i et par trekanter på hver side af drevet, og en med en centralt placeret cylinder, indvendig på transom'en.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #7  
Gammel 28-04-2009, 21:46
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
tak Horizonblue jeg troede at jeg var angrebet af alzheimer for jeg kan heller ikke mindes at have set trimcensor på nogen drev 270/280
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Volvo drev manualer. Strøyer Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 6 28-11-2009 09:06
Volvo Penta 3.0 liter med SX drev Miss Mancini Salg af båd 65 03-11-2009 20:56
Et gammelt omc drev på volvo penta 225D nicolajjetrider Drev og propeller 8 05-09-2009 21:13
Volvo Penta AQ 170 / Volvo B30 igaard Køb 2 25-08-2009 10:12
Værkstedsmanual Volvo SX / DPX drev ENN Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer 0 17-11-2008 14:30

» Statistikker
Medlemmer: 129,080
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MarylouRot
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:04.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden