Mondeo, manglende kraft/moment, svært gearskift og løs håndbremse
Jeg har en Mondeo 1.8 Trend st.car 125 hk, årg. 04/04 som volder mig en del problemer. Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig, for jeg er ved at være rigtig godt træt af bilen.
Jeg føler der slet ikke er nogen trækkraft i motoren. Især ved igangsætning i 1. gear skal jeg file godt på koblingen med god gas, ellers kommer det berømte hop hvor motoren går i stå eller er meget tæt på det. (Den kobler iøvrigt til indenfor max 10-15 mm. vandring på pedalen, det er ski.. irriterende).
Det manglende moment er et stort problem når jeg skal trække min båd op af vandet, jeg er tæt på at brænde koblingen af hver gang, da jeg skal have mange omdrejninger på for at få trækkraft nok. Ved acceleration fra 0 til 150 km/t er der intet omdrejningstal hvor jeg mæker jeg rammer et moment, trækkraften er kedelig og konstant hele vejen. (Min gamle MK2 Mondeo 1,8 har et godt moment f.eks til overhaling, det savner jeg rigtig meget i den nye)
Har I nogle svar til hvad der kan være i vejen?
Mit andet problem er at den kan være rigtig svær at få i gear, nogle gange vil den slet ikke gå i nogle af gearne. Jeg har skiftet gearolien, men det hjalp ikke. Er det en svaghed og kan det afhjælpes?
Efter jeg har fået skiftet bremseskiver og klodser bagpå, virker min håndbremse næsten ikke. Jeg kan trække håndtaget i max. position, men den bremser næsten ikke. Den justerer heller ikke selv op. Samtidig virker det som om bremserne hænger lidt. Er disse problemer forbundet med hinanden og er dette også en svaghed og kan det afhjælpes?
Kyndige bådfolk er der masser af på Fenderen, men er der nogle Fordguruer der kan hjælpe mig?
På forhånd tak.
/Martin
|