Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 1,271
2 medlemmer og 1,269 gæster
LavillGiple, PatrickGax
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 15-08-2012, 18:56
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Brændstofforbrug

Har lige siden jeg fik min båd syntes at den havde et meget højt brændstofforbrug. Har en Garmin gps/ekkolod monteret med tilsluttet fuel flowsensor som alt er monteret af forhandleren af båden.

Jeg har vedhæftet et dokument jeg har lavet, hvor jeg har tal fra BoatTest.com hvor de har testet samme båd som min, med henholdsvis Volvo Penta og MerCruiser motor i forskellige årgange. Derudover talene fra Four Winns egen brochure.

Alle disse tal har jeg sat op ved siden af de tal jeg har målt med min Garmin fuel flowsensor.

Det jeg syntes er meget underligt er at når jeg tester min båd, er dens forbrug i liter/km stort set uændret, uanset min hastighed (0,7-0,8 liter/km). Derudover syntes jeg at mit forbrug virker noget højere end de 3 andre tests og derudover 11 km/t langsommere tophastighed end Four Winns egen opgivelse!

Må konstatere at fejlen muligvis er i Garmin fuel flowsensoren. Sidst da jeg tankede båden helt op (130 liter i alt) var jeg inde i Garmin'en og fortælle den at der nu var 130 liter i tanken, men nu siger den at jeg lige nu har ca. 8 liter i tanken, men iflg. bådens egen tankmåler er den ca. 1/4 fyldt, dvs. ca. 30-35 liter. Så måske den måler et højere forbrug end virkeligheden (hvilket det jo indikerer da den tror jeg har væsentlig mindre brændstof i tanken end jeg har i virkeligheden). Der er en mulighed for at justere flowet på sensoren, men det er jo ren gætteri, så formoder at man skal have et professionelt måleværktøj tilsluttet for at indstille det rigtige flow!

_____________________________

Four Winns H190SS
MerCruiser 4.3 MPI V6 220 hk. AlphaOne 1.62
Årg. 2011

www.fourwinns.com/model/H190SS
Attached Files
File Type: doc Brændstofforbrug.doc (72.0 KB, 26 views)

Sidst redigeret af thg; 15-08-2012 kl. 19:11.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 119,505
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BSCorey
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden