Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 185
1 medlemmer og 184 gæster
JosephtaicY
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #7  
Gammel 02-10-2010, 20:13
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Bloody Mary Se indlæg
Hey igen, de 25 er målt med GPS, jeg er pænt sikker på at omdrejningstællerne måler korrekt, hvis den får mere øre, ryger tarmene ud af de stakkels B20'ere..

Jeg mistænker selv gearingen eller propellerne til at være kilden til min manglende fart..

De 40 knob er baseret på adskillige andre ejere af samme båd, med samme motorer, samt broschurer fra Coronet, de lovede faktisk at kunne levere den med 55 knobs topfart, men det har vist været med den sjældne AQ 155a motor..

http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/7E...TH_197X_en.pdf

Lars, du skriver at jeg kun har 200-220hk, men jeg vil da mene at jeg har 2x130 hk, altså 260, eller?
Du mener måske på skruen?

Jeg ser det efterhånden som min mission at få den her båd til at sejle 40 knob, på gps! Med de originale motorer! Whatever it takes!

Vi starter til vinter med at tage toppene af og få dem til at spille max, inklusive portning osvosv.. og gå drevene efter..

Jeg er stadig meget interesseret i at vide hvad gearing og skruer den havde da den blev leveret.. Nogen der ved?

PS: Den bekendte med 5.7,eren skulle vel ikke være min gamle kammersjuk Peter Rahbek?

Rune
Jo det er Peter Rahbek's eller retter er min bekendt Per Biltof, som ofte sejler i den Der er også Peter Hansen's 21'er med en 8.1'er, den går også ganske pænt

Men hvis jeg regner baglæns med din tal (4800, 17" og 25 knob" så giver det en gearing på 2.47, og jeg har lige googlet 270'eren som kom med 3 gearing, 1:2.15, 1:1.89 og 1:1.61, så der er noget som ikke helt stemmer skulle du have 2.15 vil den teoretisk topfart være omkring de 30 knob.
Hvis motorerne kan tage flere omdrejninger end de 4800, kan du under videre gå op i stigning. som goffy skriver kunne du måske tage dem op til 5100? det vil give dig en top på lige under 32 knob..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 06-10-2010 kl. 10:26.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 127,782
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, JosephtaicY
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:43.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden