Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk
Så vidt jeg husker, er E30 diesel en 4 cylindret motor - jeg tror ikke at den er kraftig nok selv med fabriksmonteret turbo.
Jeg ville satse på Volvo Penta transom og drev - det er fremtidssikret.
"Hjertet" i båden ser ud til at være svære at beslutte.....
|
Den gamle E30 BMW (3 serie)med diesel er faktisk en række 6. Jeg har en kammerat der har en(årgang 1987 ca), der er godtnok ikke plader på den mere. Men jeg har været med i den et par gange, mens den stadig kørte. Den var så uden turbo. Den havde gået en mia km, men gik stadig som en symaskine. Tror egentlig maskinen er ok.
Jeg vil nok stadig vælge mercedes'en, da den har 3,0 liter, mens BMW'en har 2,4.
Med hensyn til kompressoren, så var mine tanker at køre med et lavt tryk, dvs. geare kompressoren, så den kun lader ganske svagt. Jeg vil altså montere den på den alm 113 hk Mercedes motor og lade med måske 0,3 bar, mon ikke den skulle kunne holde til det? Altså, den skal bare lade, så man kan mærke at den er blevet lidt mere frisk.
Nej, Flyfish'en skal ikke bruges til Poker run :-)