Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 616
1 medlemmer og 615 gæster
Brayanubg
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 19:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 29-05-2011, 10:11
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Udgåede reservedele, restordre mv.

Efterhånden støder jeg ofte på reservedele til bådmotorer, drev og transom som enten er udgået af produktion eller i restordre på ubestemt tid. Dette gælder primært for Mercruiser, OMC og Volvo Penta benzinmotorer baseret på enten GM, FORD, eller i enkelte tilfælde på VP´s egne motorer ( B18, B20, B23 og B30 ).

Belært af den tråd som Skibsbyggeren oprettede med en defekt styrecylinder, kunne det være interessant at vide, hvordan I løser problemet med manglende adgang til de nødvendige reservedele mv. - gode råd ønskes ?

Jeg må indrømme, at jeg nogengange kan blive overrasket over, hvor besværligt tilgængeligheden af reservedele kan være, og omvendt, at der f.eks. er 287 stk. udstødningsmanifolder på lager til VP B23 hos min leverandør....

Jeg synes ideen med at styrecylinderen på DPH drevet renoveres er glimrende, når VP ikke er leveringsdygtige med denne enhed længere.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #2  
Gammel 29-05-2011, 12:24
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Belært af den tråd som Skibsbyggeren oprettede med en defekt styrecylinder, kunne det være interessant at vide, hvordan I løser problemet med manglende adgang til de nødvendige reservedele mv. - gode råd ønskes ?
Jeg greb om nældens rod, inden der blev noget problem.

Kasserede de gamle OMC Electric Stringers på projektbåden........

Havde egentlig den oprindelige tanke at beholde dem for nostalgiens skyld, men blev med tiden opmærksom på at dele til underdelen ikke kan skaffes længere. Så når der er noget som evt går i stykker på underdelen, ville den eneste mulighed være Ebay.com (brugte dele)

Lejer og pakdåser, generelt, er standard varer. Der er dog specielt tilpassede lejer af og til.

Jeg har gransket lidt i lejer til Volvo SX drev, og stort set alle lejer kan fås ved en standard lejefabrikant, et enkelt nåleleje kan fås ved Mercruiser. Nu er det ikke noget problem at få dele til SX drev, Volvo sælger gerne stumper til overpris. Men jeg synes at jeg ville spare lidt, så jeg nærstuderede indmaden fra et SX drev og fandt ud af at lejerne stammede fra SKF og TIMKEN. Numrene stod på lejerne, så derfra var det jo bare at gå på nettet.

Senere fik jeg en kasse med nye lejer fra England.

Hvis man har den sjældne OMC King Cobra 460 (ford v8 big block) er det så vidt jeg ved ret vanskeligt at finde nye manifolde. Men der findes en adaptor, så det kan lade sin gøre at bolte GM 454 manifolde på den. Så er udvalget noget større, ret smart.

http://www.cpperformance.com/p-344-exhaust-manifold-adapter-460-ford-to-big-block-chevy-manifold.aspx

Trimcylindre til Volvo 290 drev, kan ifølge Volvo ikke renoveres, man er nød til at købe nye cylindre. Men på Ebay.de er der af og til renoveringskit, til både den runde og den firkantede model.
Attached Images
File Type: jpg Manifold_adaptor.jpg (17.0 KB, 4 views)
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 29-05-2011, 13:26
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Dette gælder primært for Mercruiser, OMC og Volvo Penta benzinmotorer baseret på enten GM, FORD, eller i enkelte tilfælde på VP´s egne motorer ( B18, B20, B23 og B30 ).
De der mariniserede Volvo-B18/B20 motorer, hvad sidder der på dem af karburator?

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel
Reply With Quote
  #4  
Gammel 29-05-2011, 14:31
pajero's Avatar
pajero pajero er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
Citér:
Originally Posted by Norvik20" Se indlæg
De der mariniserede Volvo-B18/B20 motorer, hvad sidder der på dem af karburator?

Mvh
AQ 115 er udstyret med 1 enkelt 44mm solex faldstrømskarburator og AQ 130 er udstyret med 2 stk og AQ 170 ( B30 ) 3 stk.
Mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
Reply With Quote
  #5  
Gammel 31-05-2011, 00:57
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Billeder: 90
OK, tak.
Jeg ligger nemlig inde med et sæt S.U-karburatorer med manifold fra min første bil. Den kørte med en B18 (PRAGTFULD motor!!) -Karburatorerne skulle efter sigende også virke på en B20.
De giver rigtig meget power, og de lyder skide hamrende godt!

Jeg har haft dem til salg i volvo-klubben i længere tid for højeste bud, men der er ingen der mangler dem, ihvertfald kom der aldrig et bud.
Men måske i båd-regi kunne der være interesse for dem tænker jeg så nu..

Mvh
__________________
Norvik 20"
Vetus Diesel 3Cyl, 22Hk
Fast skrueaksel

Sidst redigeret af Norvik20"; 31-05-2011 kl. 01:04.
Reply With Quote
  #6  
Gammel 01-06-2011, 17:36
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
[Belært af den tråd som Skibsbyggeren oprettede med en defekt styrecylinder, kunne det være interessant at vide, hvordan I løser problemet med manglende adgang til de nødvendige reservedele mv. - gode råd ønskes ?

Jeg må indrømme, at jeg nogengange kan blive overrasket over, hvor besværligt tilgængeligheden af reservedele kan være, og omvendt, at der f.eks. er 287 stk. udstødningsmanifolder på lager til VP B23 hos min leverandør....

Jeg synes ideen med at styrecylinderen på DPH drevet renoveres er glimrende, når VP ikke er leveringsdygtige med denne enhed længere.[/QUOTE]

Jeg har talt med indehaveren af A.M.T. her i Aalborg, og han modtager gerne V.P.´s styrecyl. til renovering. Trimcyl. har han ikke prøvet at renovere endnu, men han vil gerne se på, om det kan lade sig gøre, hvis der er nogen som står med det problem.
Manden er selv bådejer, og kender til mange af de problemmer som vi andre ofte står med, med ældre både.
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #7  
Gammel 06-06-2011, 09:22
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Under min søgen efter en B30 udstødningsmanifold sidste år, faldt jeg over en svensk forhandler som kunne levere nye uoriginale udstødningsmanifolds til omkring 4500,- Der havde jeg desværre købt en brugt i USA, men den var osse som ny..... Google er min ven
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #8  
Gammel 06-06-2011, 15:03
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Var det Hansen Racing Dan? dem brugte jeg, de har seriøst meget gøjl
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #9  
Gammel 08-06-2011, 09:30
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Nej, det var her: http://www.multiva.se/marinmotor/ 4500 SEK for en manifold
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 120,997
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Joseprkaf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden