| 
	
		
			
				| » Online brugere: 357 |  
| 0 medlemmer og 357 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 15:39
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
				
				Mercruiser 1.7 DTI - Info?
			 
 Heya guys   
Mercruiser motoren der er på 1.7L Dti ( diesel ) med 120hk.
 
Hvad er baggrunden for den? Er det virkelig som jeg har læst mig lidt frem til at det er en Izusu motor der er bygget videre på og så Opel / Vaxhaull og nu Mercruiser?
 
mvh Nicolaj
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 17:06
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		det er en IZUSU 1,7 diesel der er mariniseret at Cummins og mercruiser   
de større marinediesler er cummins egne.  
den slags samarbejde finder sted ved næsten alle motorleverandører. 
tager du en Vetus marinemotor så er de små op til ca 40 hk Mitsubishi  og mellem størrelse motorer er hyundai og fra ca 75 hk og op er det Deutz    
vedr: Opel  så er der et samarbejde med Izusu da det er Opel der står for importen og forhandling her i EU. Opels små kassevogne er forklædte Izusu.er
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 17:11
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Aha!
 Så var det sku ikke helt skævt. Så i Teorien hvis motoren stod af kunne man bruge stumperne fra en Opel 1.7 DTi / Izusu?
 
 Hvori ligger mariniseringen?
 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 17:20
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 19:17
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by nicolajjetrider  Aha!
 Så var det sku ikke helt skævt. Så i Teorien hvis motoren stod af kunne man bruge stumperne fra en Opel 1.7 DTi / Izusu?
 
 Hvori ligger mariniseringen?
 |  marine udgaverne har nok andre manifold end biludgaverne (pga. kølingen) 
selve basis motoren burde være den samme. 
på marine benzin motorer er der også monteret gnistfri generator/starten, men ved diesel ved jeg ikke om der er forskel.
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 19:59
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg tænkte om der var forskel på Topstykke, indsugning, knast und so weiter? 
Men det er der nok ikke. Så vil man nemlig godt ku bruge T-rems kit, samt gennerator, topstykke osv. over på hinanden 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 21:22
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by nicolajjetrider  Jeg tænkte om der var forskel på Topstykke, indsugning, knast und so weiter? 
Men det er der nok ikke. Så vil man nemlig godt ku bruge T-rems kit, samt gennerator, topstykke osv. over på hinanden  |  Knasten måske, men topstykke og indsugning er der næppe ændret på.
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 21:49
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		hvor mange hk har den i bil udgaven. 
Nogen gange ser man også at marine og bil versionen ikke kører med lige mange rpm.  
er de ens med hk og rpm tror jeg ikke der er ændret på pumpe og knast.  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				26-06-2010, 21:55
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Opels 1.7 DTI modeller har 100hk   og det passer meget godt med GM's 120HK på krumtappen.. 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,196 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Briantoows |  |