| 
				
				» Online brugere: 377 | 
			 
		
		
			
				
| 0 medlemmer og 377 gæster | 
	 
	
		| No Medlemmer online | 
	 
	
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. | 
 
			
		
	 
 
			 | 
		
		
			
				
	
		  | 
	
	 | 
 
 
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				18-10-2011, 23:03
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	| 
		
	
		
		
			
			 
				
				Vinterklargøring
			 
			 
			
		
		
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	 | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				18-10-2011, 23:18
			
			
			
		  
	 | 
 
	| 
		
		
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Jeg har kun fået båden på land..... 
 
I denne uge skal den frostsikres, også er der bare at vente til foråret. 
 
Jeg tror ikke at jeg har nogle projekter denne vinter.... 
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 09:17
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 
					Bopæl: Måløv 
					
					
						Indlæg: 77
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Båden er oppe, vasket og poleret. Motoren er konserveret, men mangler lige at skifte olie på drevet. Vandinstallationerne er tømt (tror jeg nok - Se mit indlæg) og stilladset er skruet sammen så kun presenningen mangler. Så jeg mener at den er klar til en (kort!) vinter. 
 
Så er der lige et par hygge projekter som installation af TV, alarm og 230V installation der automatisk skifter over på en 230V konverter når landstrømmen frakobles. 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Mvh Michael 
 
Four Winns 268 '04 
VP 5,7 OSXi 320HK V8 
XDP Composite Drev
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 09:18
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2010 
					Bopæl: København 
					
					
						Indlæg: 114
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Motor og drev er indendørs i varmen, motoren er dog defekt og skal smides ud så det er dog nok lige meget om den står inde eller ude :-D 
 
Mit projekt hen over vinteren bliver at finde en ny 4,3 eller 5,0 MPI motor til båden som lige skal have malet motorrummet forinden sådan at det bliver pænt og nydeligt :-) 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Lars 
 
 
Båd: Maxum 1900 SC2  
Motor: Mercruiser 4,3 MPI 
Drev: Alpha one gen II
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 11:06
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: May 2011 
					Bopæl: Aalborg 
					
					
						Indlæg: 70
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		El Barco kom på land i lørdags, og står stadig med sommer kaleche. Frostsikringen af motor mm. bliver om 14 dage, og så bliver den pakket ind i den store pressening. Eneste projekt er manuel tømning af holding tank. Det er åbenbart ulovligt i Florida, så der skal bruges sug. Mega bøvlet i Danmark, da suget sjældent virker i havnene. 
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 12:43
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 
					Bopæl: Odense 
					
					
						Indlæg: 1,377
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  nytdrev.dk
					 
				 
				
			
		 | 
	 
	 
 Sidder der ikke stadig det fra sidste år ?      
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				/Martin 
 
En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ... 
 
_______________________________________ 
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax 
 
Once you go black - you'll never go back !! 
_______________________________________
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 15:48
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 
					Bopæl: varde 
					
					
						Indlæg: 2,762
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  MartinN
					 
				 
				
			
		 | 
	 
	 
 Helt enig... 2 min i vandet er  ikke nok til at skylle det ud     
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				 
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
 sejler gennem de sidste 35 år
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 16:21
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: www.nytdrev.dk 
					
					
						Indlæg: 3,500
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Chi non risica, non rosica
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 18:52
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Amfibiedyr 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Horsens 
					
					
						Indlæg: 204
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Har fået båden op og i hal. Motor skyllet godt igennem, men ikke konserveret, da den ryger ud sammen med drevet. 
Trykvandsanlægget er tømt, mangler blot at konservere toilettet. 
Af projekter til vinter? Pyha! Endnu en lang liste. 
Nyt bundkar, da det oprindelige er tæret igennem som følge at en sprængt toppakning med indtrængende saltvand i olien til følge (kostede også et topstykke livet). Ellers en minutiøs gennemgang af ALT på motoren. Gider ikke skrue mere på den fremover!! 
Drevet skal skiftes ud med et Bravo I, så det bliver godt! 
Ellers diverse poléropgaver, ny tætningsliste til skyligt og sikkert en masse mere........ 
Godt man ikke er afhængig af godt vejr! 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Monterey 262 cruiser 
Merc. 5.7 EFI, ferskvandskølet, nu med Bravo one :-) 
tidligere båd: 
Monterey 2100 CC 
Volvo AQ260, DP 290 
 
Facts do not cease to exist because they are ignored.......
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				19-10-2011, 22:43
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Apr 2009 
					Bopæl: København 
					
					
						Indlæg: 624
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Fletcher'eren er stadig søklar. Den skal først konserveres lidt inde i november, skruen sendes til leverandøren med en mistanke om skred i det lukkede nav og så have ordnet er par skrammer på skroget i selskab med KS1. Glædelig Jul. 
		
		
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				22-10-2011, 15:55
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Landkrabbe 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Sep 2010 
					Bopæl: København 
					
					
						Indlæg: 85
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Mariah'en er blevet vinterkonserveret, i sidste weekend, med Kølervæske, fogging oil, ny motorolie, drevolie, filtre etc. 
 
Så nu mangler jeg blot at finde en indendørs plads for vinteren :-) 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				_______________________ 
  
Jesper W.  
  
Mariah SX18 / 2006 
Mercruiser 3.0L 135 Hk. 
  
_______________________
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				22-10-2011, 18:14
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Nordsjælland 
					
					
						Indlæg: 935
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Både silverlinen og jetskien er konserveret! 
Og stillet væk for i år, en yderst skuffende sommer med kun ca 30timer på V8'ern    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
 Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk
20 43 99 58
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				23-10-2011, 19:16
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Øst-Sjælland 
					
					
						Indlæg: 1,861
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Silvertonen ryger på land d. 4 så skal jeg lige ha gjordt den klar   
Jetski'en og Windsurfudstyret bliver brugt hele året    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist   
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
 www.shipcare.dk - følg os også på facebook   
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				23-10-2011, 21:46
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 
					Bopæl: Sorring 
					
					
						Indlæg: 952
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Jeg har slet ikke haft skuden i vandet i år, den har nærmest været vinterklar i et par år nu. Har haft ubeskriveligt meget at se til, men det er lysnet nu. Desværre er sommeren jo forbi. Hen over vinteren nusser jeg de sidste ting færdig, så den er klar til en rekordsommer næste år. Jeg har lavet en masse ting om på Suntop'en, derfor har jeg ikke bare kunnet søsætte den. Noget der har trukket tænder ud at lave, har været at ombygge remtrækket foran på motoren til fladrem.  
  
Der fandtes ikke et beslag som kunne bruges, til at holde generator/servopumpe/remstrammer, så jeg har lavet et selv, i rustfrit stål.  
  
Så er der også kommet ny badebro og drev på den. Badebroen mangler noget færdiggørelse. 
		
		
		
			
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish  http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				23-10-2011, 23:11
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 
					Bopæl: Øst-Sjælland 
					
					
						Indlæg: 1,861
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Meget smukt HB  
Er platformen inspiration fra en ski nautique?
 
Lige i vand overfladen    
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist   
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
 www.shipcare.dk - følg os også på facebook   
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				24-10-2011, 07:26
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 
					Bopæl: Sorring 
					
					
						Indlæg: 952
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  nicolajjetrider
					 
				 
				Meget smukt HB  
 
Er platformen inspiration fra en ski nautique?
  
Lige i vand overfladen    
			
		 | 
	 
	 
 Yep, badebroen er inspireret af Ski Nautique.
  
Dog er den noget højere oppe. Jeg vil vende det om og sige at den sidder så langt nede som drevet tillader det. Drevet kommer egentlig temmelig højt op, når man hejser det op, så jeg har fået fat i originale trimbegrænsere til cylindrene. Det er blot en plastic-dimmer som skal puttes ind i trimcylinderen, så drevet ikke kan løftes så højt op.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish  http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				24-10-2011, 08:37
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			
			| 
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Aug 2010 
					Bopæl: Køge 
					
					
						Indlæg: 378
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		Mangler et billigt bådstativ, og derefter skal den på land...  
nr jeg skal køreblandingen af kølevædske og vand igennem motoren, er det så bare at åbne søvandsfilteret og hælde det i der mens motoren kører?? 
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Birchwood TS 37, 1988. 
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011) 
1 x Mercruiser 180 Hk  
(Samme blok de er bygget over).
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				24-10-2011, 10:21
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Kaptajn af eget skib 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 
					Bopæl: Aalborg 
					
					
						Indlæg: 399
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		"Røde Anne" kom op den 30. september - den sidste gode weekend med sommervejr. Begge maskiner er konserveret for vinteren. bunden spulet ren, "møllerne" afsyret med saltsyre. Fribordet vokset og poleret. Det var herligt, at gå rundt i T-shirt og klargøre til vinteren. Så ja, nu er jeg klar til den kommende vinter - må den være mild, selvom båden står inde. 
Af projekter kan nævnes: Nyt blandingsbatteri i pantry, opsætning af børstet rustfrit stål omkring køkkenbord, nyt varmelegme - evt. ny varmvandsbeholder. Alle 12 dyser ud for tjek evt. udskiftning (har hørt, at de er rimelige billige til en Ford). paksnore udskiftes. Og så det man ellers lige falder over.  
Ellers er oktober gået med omforandringer på andres vogne og stativer. Det er blevet til 6 indtil nu, men en kammerat for "ny" båd hjem fra England omkring 1. november, så hans nye vogn skal nok også tilpasses.....   
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !" 
  
Skibsbyggeren. 
  
Albin 25 
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32 
  
Powles 36 Fly 
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler ! 
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury. 
 
XPE 4950
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				24-10-2011, 11:51
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 
					Bopæl: Sorring 
					
					
						Indlæg: 952
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				Mangler et billigt bådstativ, og derefter skal den på land...  
nr jeg skal køreblandingen af kølevædske og vand igennem motoren, er det så bare at åbne søvandsfilteret og hælde det i der mens motoren kører?? 
			
		 | 
	 
	 
 Jeg vil foretrække at stille en tønde under udstødningen og arrangere en slange, så motoren kan "snuse" det op igen. Så kan den stå og køre i en stykke tid og blive rigtig godt smurt ind, indvendig. 
  
På den anden måde skal du nok have et par hjælpere, en der kan stoppe motoren og en der kan se efter hvornår der kommer kølervæske ud af udstødningen.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish  http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			  
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
	
	
	
	
		
		
			
			 
			
				24-10-2011, 19:48
			
			
			
		  
	 | 
 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Ægte Fenderen-mand 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 
					Bopæl: varde 
					
					
						Indlæg: 2,762
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
 
	
	
		
	
		
		
		
                  
                  
		
	Citér: 
	
	
		
			
				
					Originally Posted by  Lindegaard
					 
				 
				Mangler et billigt bådstativ, og derefter skal den på land...  
nr jeg skal køreblandingen af kølevædske og vand igennem motoren, er det så bare at åbne søvandsfilteret og hælde det i der mens motoren kører?? 
			
		 | 
	 
	 
 Jeps..Har du en ventil mellem søvandsfiltret og vandindtaget så lukkes den og låget til filtret fjernes. start maskinen og hæld kølevæske i filtret og den vil suge det til sig. Sæt en balje under udstødningen så du ikke sviner for meget. 
du har jo diesler med lukket kølesysten, så det er kun vekslerne og udstødningen der lige skal skylles igennem med kølevæsken. 
i min tidligere skiv. lå der en mercedes med bowmann veksler og da brugte jeg samme fremgangsmåde og brugte faktisk kun 3-4 liter blandet kølevæske, så var den frostsikret.  
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				 
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
 sejler gennem de sidste 35 år
			 
		
		
		
		
		
	
	  | 
 
 
	 
	
 
	
		  | 
	
	
		
		
		 | 
	
 
 
	
	
	 
	
	| Emne værktøjer | 
	
 
	| 
	
	
	
	 | 
	
 
	| Visning af emner | 
	
 
	
	
	
	
		  Flad visning 
		
		
	 
	
	 | 
	
	
 
 
 
	
		
	
		 
		Indlæg regelment
	 | 
 
	
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner 
		Du må ikke lave indlæg 
		Du må ikke vedhæfte filer 
		Du må ikke redigere dine indlæg 
		 
		
		
		
		
		HTML kode er Off 
		 
		
	  | 
 
 
	 | 
	
		
	 | 
 
 
 
	
	
		
	
	
 
			 | 
		
		
			
				
	
		
			
				| 
				
				» Statistikker | 
			 
		
		
			
				
	
		
			Medlemmer: 129,254 
			Emner: 5,115 
			Indlæg: 47,923 
			
			
		
	 | 
 
	
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NathanBilla | 
	 
			
		
	 
 
			 |