| 
	
		
			
				| » Online brugere: 373 |  
| 0 medlemmer og 373 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				28-01-2010, 19:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Solrød 
						Indlæg: 1,117
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det er aldrig sjovt at finde ud af. Men det ser ud til at du laver et kanon arbejde. Den båd bliver simpelthen en perle   |  
	
	| 
			
			 
			
				28-01-2010, 21:31
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Bogholder, kontoret for sund fornuft |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Silkeborg 
						Indlæg: 577
					      |  |  
	
	| 
                  
		Horizon blue har lavet noget tilsvarende.Måske der er flere fif og inspiration på hans hjemmeside vedr. renoveringen af dracoen?
 
				__________________Båd: pt. ingen
 Tidligere både:
 Sea Ray Sundancer 275
 Flipper 575
 Sea Ray Sundancer 230
 Skagerak 21
 Sea Ray 160
 Pepper 16
 Brømo
 Divese joller
 |  
	
	| 
			
			 
			
				28-01-2010, 21:35
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Clasg  Horizon blue har lavet noget tilsvarende.Måske der er flere fif og inspiration på hans hjemmeside vedr. renoveringen af dracoen?
 |  Ja han har gode fif, jeg har brugt en time eller to på hans hjemmeside. 
Jeg må jo hellere gøre det ordentligt, da det er en motor jeg købte af ham der skal deri 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2010, 07:53
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		god at din forsikringsman har ikke haft kenskab til den rådden røv   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2010, 07:58
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Manorwar  god at din forsikringsman har ikke haft kenskab til den rådden røv   |  Havde jeg vidst at den så sådan ud havde jeg sgu ikke turde at sætte den i vandet. 
Hvad siger forsikringsmanden til at min motor også gik til, da den var ved at synke ? 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2010, 08:56
			
			
			
		 |  
	|  |  
	
	| 
                  
		hvis båden synker pga rådden agterspejl få du en stort minus med de fleste selskaber .... |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2010, 09:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det er til at forstå, men jeg anede det jo ikke. 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2010, 21:18
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 Bopæl: Sorring 
						Indlæg: 952
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  jeg burde jo have vidst at det griber om sig på en gammel amerikanerbåd    
Det er hvad jeg kalder, ikke sur men rådden røv......   
Så er den klar til nyt træ og når temperaturen tillader det noget fiber. |  Har en underlig fornemmelse af deja-vu når jeg ser disse billeder, hvor pokker har jeg lige set noget lignende før..................?
 
Nåeh jo, mit eget projekt :-)
 
Jeg tror at der er en del agterspejl derude, som er lidt "svampede" men folk ikke selv er klar over det.
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm 
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				29-01-2010, 22:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg var også lidt spændt på at se træet i mit agterspejl da jeg skulle skifte maskine/drev. Det viste sig at det var lige som nyt, men det var også totalt pakket ind i fiber, selv i udskærringen. Det er et mørkt træsort der er brugt og det er så hård at jeg måtte ud at købe andre klinger til stiksaven. brugte nok 8-10 klinger på at save hullet. Båden er fra 1973 så det overraskede mig at se træ der så ud som nyt. 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
				 Sidst redigeret af goffy; 29-01-2010 kl. 22:34.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				31-01-2010, 09:58
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				09-02-2010, 18:38
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så er "ungernes"     styrestand kommet, mums... alt i poleret rustfri   
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-02-2010, 18:27
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Aalborg 
						Indlæg: 399
					      |  |  
	
	| 
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
 Skibsbyggeren.
 
 Albin 25
 Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
 Powles 36 Fly
 2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
 Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
 
 XPE 4950
 |  
	
	| 
			
			 
			
				10-02-2010, 20:47
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Skibsbyggeren.   |  Nej det er for at ungerne og konen kan lære at sejle med rat og Gas/gear    
Øhh. lyder det for søgt  
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				01-04-2010, 01:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så er der dømt påske... 
Temperaturen er passende til støbning. 
Og jeg er klar med nylakerede stumper, så jeg håber at få lavet en del. 
tag jer ikke af at der står 431 på dækslet. Det er en 570.  5,7 liter V8 275 HK.  Der er også en 571 der har 300 Hk jeg ved ikke hvad foreskellen er.
    
Jeg har valgt at male bullhorn i samme farve som manifolder og knæ, og ikke i volvo drevgrå. 
Så det er med farverne, rød motor, sort udstødning og grå drev. 
Der er selvfølgelig nye lejer og pakdåser i kåben. 
Lukkede SKF lejer og pakdåser 148,50 KR. "lidt billigere end Volvo.."    
Drevet har fået grunder.
  
Og med møller til ære for fotoet, fundet på DBA til en tusse for 2 Stk.  b7 alu til benzinmotor. 
Det sæt til diesel har 4 blade på den først monterede mølle.
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 01-04-2010 kl. 02:37.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				01-04-2010, 12:58
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		Damn Jan.! 
Det ser sgu godt ud.!! 
Du har godt nok fart på. 
Jeg sidder og får dårlig samvittighed over jeg kun har set til min båd 1 gang i løbet af vinteren    
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				01-04-2010, 14:08
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Lars T  Damn Jan.! 
Det ser sgu godt ud.!! 
Du har godt nok fart på.
Jeg sidder og får dårlig samvittighed over jeg kun har set til min båd 1 gang i løbet af vinteren    |  hvordan kan du lade være     jeg har nok været i båden mindst en gang om ugen hele vinteren igennem og har som reglen også en dåse Ø-vitaminer med som jeg nyder mens jeg drømmer om sommerens ture.  
Båden står jo i haven så det er nemt  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				02-04-2010, 21:00
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så er der også sket lidt i dag. 
Jeg har monteret det nye træ på agterspejlet. 
Den første plade er lagt/limet med en langtrådet polyesterspartel, den næste er lagt ovenpå med 2 lag 300g/m hugget glasfibermåtte imellem de to plader, (inspireret af Horizonblue) www.horizonblue.dk 
De to plader er presset sammen og fixeret mens fiberen og polyesteren stadig var vådt. 
Den rest af polyester jeg havde blandet blev rørt op med glasballoner og hældt ned i sprækker og andre steder hvor der manglede "fyldstof" for at få optimal kontaktflade og vedhæftning.
      
Så i morgen står den på at få afrundet kanter og spartlet overgangene.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-04-2010, 09:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så blev der spartlet og givet de første lag UD. måtter i kanten.I dag står den på Biograftur og en tur på Bones med konen og ungerne.
 Mon ikke jeg når at få slebet det sidste kanter og lagt de sidste måtter i morgen.
 Billeder kommer.
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-04-2010, 11:50
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Odenszeee 
						Indlæg: 913
					      |  |  
	
	| 
                  
		*PROPS* herfra. Det ser udemærket ud. 
Det minder mig ALT for meget om jeg ikke har nogen båd   
Men fortsæt endelig...  
				__________________/ Seb
 
 Nuværende båd:
 Phantom 21/225 Optimax
 Fletcher 199/150 Yamaha
 
 Tidligere både:
 RING 16/90 Yamaha
 Fletcher 199/200 Merury
 Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
 Fletcher 161/100 Mercury
 Fletcher 160/100 Mercury
 Fletcher 199/200 Mercury EFI
 Campion Cortes 165/200 Mercury
 Global 13"/50 Mercury
 Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-04-2010, 12:24
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Gast |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2009 Bopæl: Oksbøl 
						Indlæg: 256
					      |  |  
	
	| 
				 Det ser sku også godt ud 
 
                  
		Den bagvæg holder vist også til hård belastning... |  
	
		|  |  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,211 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Marionbar |  |