| 
	
		
			
				| » Online brugere: 382 |  
| 0 medlemmer og 382 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				11-11-2009, 08:27
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Odenszeee 
						Indlæg: 913
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hmm, jeg brugte det samme 'kneb' overfor min kone mht brænstoføkonomien osv. ang chip-tuning i Audi'en...?     
- det faldt hun ikke for....
				__________________/ Seb
 
 Nuværende båd:
 Phantom 21/225 Optimax
 Fletcher 199/150 Yamaha
 
 Tidligere både:
 RING 16/90 Yamaha
 Fletcher 199/200 Merury
 Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
 Fletcher 161/100 Mercury
 Fletcher 160/100 Mercury
 Fletcher 199/200 Mercury EFI
 Campion Cortes 165/200 Mercury
 Global 13"/50 Mercury
 Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-11-2009, 08:46
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg har hørt at chiptuning hjælper imod kørersyge hos børn... 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-11-2009, 10:37
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		ikke at det betød så meget, men min kæreste ku ikke se jeg sku ha surf udstyr igen da jeg jeg havde 2 cykler - Jetski og speedbåd. Men måtte jo fortælle hende at det vigtigt at trøste købe i disse tider   Hun fik en Ipod og jeg fik surfudstyr   
Trøstekøbe går ALTID 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				11-11-2009, 10:40
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	det kan satme blive dyrt hvis konen får den ideCitér: 
	
		| 
					Originally Posted by nicolajjetrider  ikke at det betød så meget, men min kæreste ku ikke se jeg sku ha surf udstyr igen da jeg jeg havde 2 cykler - jetski og speedbåd. Men måtte jo fortælle hende at det vigtigt at trøste købe i disse tider   hun fik en ipod og jeg fik surfudstyr:d 
trøstekøbe går altid  |  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				11-11-2009, 11:25
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Sidst jeg brugte det trick, købte jeg en excentersliber til konen, så var det meget nemmere for hende at slibe bunden..   
Nå men jeg fandt lige to 3/4L maskinemalje i gemmerne som med det rigtige blandingsforhold har nøjagtig samme farve som volvos gamle DP drev  
Så nu må jeg lige lure efter en god alugrunder.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 11-11-2009 kl. 12:06.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				11-11-2009, 18:05
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by nicolajjetrider  ikke at det betød så meget, men min kæreste ku ikke se jeg sku ha surf udstyr igen da jeg jeg havde 2 cykler - Jetski og speedbåd. Men måtte jo fortælle hende at det vigtigt at trøste købe i disse tider   Hun fik en Ipod og jeg fik surfudstyr   
Trøstekøbe går ALTID  |  I har helt sikkert ikke fællesøkonomi endnnu    Det trick du beskriver er den direkte vej til økonomisk ruin  
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 
				 Sidst redigeret af Lars T; 11-11-2009 kl. 18:26.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				12-11-2009, 20:31
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Kaptajn af eget skib |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Aalborg 
						Indlæg: 399
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så har jeg forøvrigt investeret i Ferskvandskøling i dag (halv), fortalte jo konen om den bedre brændstoføkonomi. og så falder hun altid for et godt tilbud til optimeringskontoen
 
Nu forholder det sig jo sådan, at Tina ikke er helt tabt bag en vogn. Så mon ikke at hun lige tjekker dit fine flowmeter af til foråret?  
				__________________"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
 Skibsbyggeren.
 
 Albin 25
 Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
 Powles 36 Fly
 2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
 Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
 
 XPE 4950
 |  
	
	| 
			
			 
			
				12-11-2009, 20:35
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Skibsbyggeren.  Så har jeg forøvrigt investeret i Ferskvandskøling i dag (halv), fortalte jo konen om den bedre brændstoføkonomi. og så falder hun altid for et godt tilbud til optimeringskontoen
 
Nu forholder det sig jo sådan, at Tina ikke er helt tabt bag en vogn. Så mon ikke at hun lige tjekker dit fine flowmeter af til foråret?  |  Der kan jo gå en sikring 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				12-11-2009, 20:57
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Skibsbyggeren.  [B]mon ikke at hun lige tjekker dit fine flowmeter af til foråret?  |  Er det et anden ord for ens lønkonto??   
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				15-11-2009, 22:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Så er kværnen sgu ude. 
Manifolderne og knæene havde set bedre tider, så en renovering af toppene kommer jeg ikke udenom. 
Jeg henter maskinen hjem i morgen og begynder så at skille den helt ad så jeg kan se hvad stand blokken er i, hvis den er ok så kommer der også nye lejer og stempelringe i. 
Jeg har talt med www.Nytdrev.dk  om stumper, hvis de ikke er på hylden så skaffes de. 
Men indtil videre så lyder listen på. 
Manifolder. 
Knæ. 
Pakningssæt. 
Plejllejer. 
Hovedlejer. 
Stempelringe. 
Der kommer sikkert mere..
 
På vej ud.
          
Det tomme motorrum.
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				15-11-2009, 22:07
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		det ser ud som om at dine manifold har været meget varme !!  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				15-11-2009, 22:11
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by goffy  det ser ud som om at dine manifold har været meget varme !!   |  Det har de også. 
Jeg tabte jo remhjulet på søvandspumpen i år.  
Så nu er der en ny på fra nytdrev, Helt i rødgods (tror jeg det hedder)  
Den kan ses på det tredie foto. 
I dag da vi (skibsbyggeren) ville starte lortet sad den sgu fast, men vi fik den da løs så er det også bare endnu mere spændende at få toppene af.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				15-11-2009, 22:26
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		ØV  træls så har du nok at få vinteren til at gå med. Jeg mistede også et bælte i år, men min pumpe er heldigvis trukket direkte på krumtappen.  
cirkulationspumpen i motoren bliver drevet af remmen så temperaturen steg kun langsom og manifolden fik stadig masser af vand.  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				16-11-2009, 12:09
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		Fantastiske billeder..! 
Havde en brugt 7.4'er ikke været en bedre investering?
http://www.boatshop24.com/web/en/suc...&totalcount=10
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-11-2009, 12:49
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Lars T   |  Jeg tror desværre for Strøyer, at en motorudskiftning er nært forestående !
 
Den gamle motor har set bedre tider - gad vide hvor vidt fremskredet tæringsprocesserne er i kølesystemet ?
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-11-2009, 20:03
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Lars T  Fantastiske billeder..! |  Ja ik. 
Jeg kan desværre ikke uploade her til fenderen, så derfor den omvej.
 
Med hensyn til kværnen, så håber jeg at det kan betale sig at renovere den med nye ringe og lejer, måske kun topperne. 
Og så håbe at der kommer en herlig diesel til salg i nærmeste fremtid.
 
Benziner..
http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=63138402
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 16-11-2009 kl. 20:11.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 07:50
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 07:56
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Albjerg   |  Den hammerhead er sgu for fed. V8 lyd fra 300 diesel HK.   
Mon ikke den sidste volvo vejer en 3-400Kg. for meget   
Jeg tror også at en række sekser er for lang til mit motorrum.
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 17-11-2009 kl. 08:08.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 08:07
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Ja ik.Jeg kan desværre ikke uploade her til fenderen, så derfor den omvej.
 
 Med hensyn til kværnen, så håber jeg at det kan betale sig at renovere den med nye ringe og lejer, måske kun topperne.
 Og så håbe at der kommer en herlig diesel til salg i nærmeste fremtid.
 |  Jeg har 2 stk. brugte Mercruiser 7.4 liter V8 i god stand til salg - begge kan leveres med ferskvandskøling.
 
Begge motorer er komplette og klar til montering. Pris omkring 25000,- pr. stk.
 
De kan høres i gang - kompressionstest af motorerne inden køb er muligt.
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				17-11-2009, 08:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Er en big block meget større end en small block på de udvendige mål ? passer svinghulskåben fra en small block ?
 min maskine skulle lirkes ud med et skohorn, men der var også stadig kåbe og servopumpe på.
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
		|  |  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,211 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Marionbar |  |