» Online brugere: 282 |
0 medlemmer og 282 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-08-2013, 10:07
|
|
Trojan - DAF - Iveco
er der nogen der kender Trojan bådene ??
Udover at de er amerikanske....
Derudover støder jeg en del på motorer fra DAF og Iveco, men jeg kender dem ikke som båd motorer....
Er der nogen der ved noget, der kan hjælpe mig ?
|

19-08-2013, 17:49
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
|
|
Trojan er, som du selv skriver amerikanske. Vi har i år fået en enkelt Trojan 36. har har dog nogle problemer ved havnemanøvre, da begge gearkasser løber samme vej rundt.
Mht. DAF og IVECO tror jeg ikke, at du behøver at være bange. Der er faktisk en hel del både der er født med IVECO motorer, og de går rigtigt godt. Min nabo har en Neptunus 168, som er født med 2 stk. IVECO på 17,5 liter, som yder 700 HK pr. styk.
Hvad er det lige du har i kikkerten? 
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
Skibsbyggeren.
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950
|

19-08-2013, 19:35
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Der er lidt "skråner" omkring både DAF og IVECO motorer - "DAF" står for Dårlige Arbejds Forhold og "køb en pakke Lego og byg en IVECO"....
Jeg er uddannet hos IVECO og har stukket snitterne i mange af deres motorer både i de små varekasser, men også de helt store TurboStar og EuroStar motorer på V8 basis.
DAF har jeg ikke arbejdet med, så her må jeg være svar skyldig omkring kvaliteten, men de er vældig populære som eksportbiler, så kvalitet må der være i dem.
De gamle IVECO diesler ( fra før CR systemerne ) var meget pålidelige, og særdeles robuste dog undtaget den store 17.5 liters V8 med 500 HK fra TurboStar - den knækkede som ofte krumtappen ved kilometertal over 500000 km.
IVECO motorerne er ufattelig nemme at servicere og vedligeholde - det er næsten til at grine af. God plads, nem adgang til reservedele, og meget simple skruet sammen.
Marineseringen af IVECO er som ofte udført af AIFO, og deres måde at lave ferskvandskølesystemer på kender jeg desværre intet til.
Skulle jeg vælge IVECO eller DAF ville jeg uden tvivl vælge IVECO´en.. 
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-08-2013, 19:55
|
|
Fedt tak Rolf !
Skibsbyggeren vi skal til Holland i weekenden og se 4 både, en Broom, 2 stålbåde også en Trojan 36 faktisk.
Det er den Trojan der har 2 Iveco maskiner i, de er eftermonteret i år 2000. Så jeg ved ikke om de gearkasser så også løber samme vej, men hvad betyder det konkret for havne manøvrerne, for man kan vel stadig bakke med den ene og sejle frem med den anden på samme tid, eller ?
Pt hælder jeg mest til den Trojan, den er noget billigere end de tre andre, så selvom der skal laves en del indvendig, så er der masser af luft i budgettet til det + vi kan sætte vores egen præg i den....
|

19-08-2013, 19:59
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Hvilket modelnavn har IVECO dieslerne ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-08-2013, 20:40
|
|
De hedder Iveco Aifo
type, 8141 MO1
Kender du dem ?
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,909
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Justinwresk |
|