» Online brugere: 140 |
0 medlemmer og 140 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

19-07-2011, 12:13
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2011
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 11
|
|
Mercruiser 7.4L V8 ustabil ved neutral og mangler hastighed
Hej.
Håber der er nogen herinde der kan give mig en god fif til hvad der kan være galt ved min motor.
Jeg har problemer med at lade min motor holde kørende ved neutral. Den kører fint når den er kold, men så snart der kommer lidt varme bliver den hurtigt langsommere og stopper.
Jeg har forsøgt at skrue op for carburatoren lidt efter lidt i takt med den bliver langsommere (varmere). Men problemet er at jeg får skruet så meget op til sidst at den vil starte med tårn høj omdrejninger når den er koldt.
Et andet problem er at den burde kunne sejle over de 45 knob, men kan maks komme op på 34 knob idag.
Takker tusind gange på forhånd.
|

19-07-2011, 15:03
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
|
|
Hvilken type tændingssystem er der på motoren. Er det Thunderbolt ?
__________________
Chi non risica, non rosica
|

19-07-2011, 17:15
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2011
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 11
|
|
|

20-07-2011, 21:20
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: May 2010
Bopæl: Midt Jylland
Indlæg: 30
|
|
Hej
Jeg har haft lidt problemer med en 5,7l som kunne ligne, på bagkant kunne det se ud som om at vand i brændstoffet kombineret med stoppede filtre har været probelmet.
Jeg har skiftet brændstof rør/slanger fra tanken til kaburator, sat nyt brændstof filter i med vandudskiller og glas i bunden, renset kaburator med ultralyd og justeret alt i henhold til mercruiser manualen. For lige at være sikker er der også skiftet tændør, kabler, spole, strømfordeler og rotor.
Du skal være sikker på at problemet ikke stammer fra dit drev som et defekt leje eller ligenede som vil belaste motoren mere og mere jo højre temperatur.
Håber det kan hjælpe.
__________________
GW invader Bravo ES
5,7L Magnum 350 260HK
Alpha One Gen II drev
|

21-07-2011, 12:02
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2011
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 11
|
|
Hej Kold.
Tusind tak for svaret. Jeg vil straks gå på jagt efter vand og montere et nyt brændstoffilter med vandudskiller. Hvis det ikke hjælper vil jeg også få kigget på de andre ting du nævner.
Fik lige en idé fra en anden, at det måske kan være noget med ckokkeren at gøre også. At den måske er konstant på og ikke slår fra automatisk.
Jeg giver melding omkring status på situationen. Håber det kommer iorden igen  )
|

10-08-2011, 16:45
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2011
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 11
|
|
Hej igen.
Syntes lige jeg måtte give lidt input herinde.
Har fundet ud af at chokkeren har siddet fast. Det har så løst noget andet som ikke er nævnt foroven. Jeg behøver nu ikke at pumpe og holde gashåndtaget helt fremme for at starte motoren. Nu kan jeg blot (nogen gange) dreje nøglen for at starte motoren. Hvis den ikke starter må jeg selv holde gasspjældet (tror jeg den hedder) åben for at starte den.
Jeg har skiftet alle tændrørene, skiftet brændstoffilter med vandudskiller, tjekket tændingen og renset strømfordeleren, men har stadig problemer med for lav RPM ved neutral stilling. Den bliver stadig for lav når motoren bliver varm.
Jeg har også opdaget at der ingen er DC spænding at måle på elektrisk chokeren (monteret på karburatoren). Det er også den der er koblet til gassjældet. Men hvornår, hvorfra og hvor stor en spænding den får kender jeg desværre ikke til. Håber der er nogen derude der kender noget til det.
Jeg tror det også er den der lige misser at åbne gasspjældet når jeg starter motoren.
IAC (Idle Air Control) var også pludselig interessant på et tidspunkt. Men ser ikke ud til at den findes på min type karburator?
Jeg er lidt lost herfra, så jeg håber nogen kan give flere gode idéer.
|

10-08-2011, 17:15
|
 |
?
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
|
|
Hvad er det for en karburator der er på din maskine ?
Jeg ved at på holley modellerne er der et sintmetal filter lige efter forskruningen hvorpå du montere benzin fødeslangen på karburatoren.
Min tabte pusten når der ikke var mere benzin i svømmehuset.
Så rensede jeg lige de to filtre og problemet var løst.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.
Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012
Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.
Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
|

10-08-2011, 17:39
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2011
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 11
|
|
Jeg har en carburator der minder meget om Weber 4 Barrel. Jeg må undersøge det nærmere hvis det er nødvendigt.
Jeg vil så snart jeg kan kigge efter sintmetal filteret. Kan ikke vente med at kigge efter  )
Tusind tak for tippet.
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,651
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Zakazat_ijel |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:17.