» Online brugere: 166 |
0 medlemmer og 166 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

05-06-2011, 16:46
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Olietryksmåler virker ikke ved start?
Når jeg starter motoren bliver olietryksmåleren et stykke under 0. Har tjekket at der er motorolie på og ej heller synlige utætheder og der er heller ikke nogen fejlalarm som der vel skal være hvis der virkelig manglede olietryk.
Stopper jeg så motoren og starter igen virker den højst sansynligt igen, muligvis først lidt senere efter et sluk.
Det skal siges at jeg slukker for batteri hovedafbryderen hver gang jeg forlader båden, så jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, men lyder underligt.
Idag da jeg så kommer i havn og slukker motoren blev viseren så underligt nok et lille stykke over 0...
|

05-06-2011, 17:24
|
Amøbe - tæt på vandet
|
|
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Vejen
Indlæg: 38
|
|
Det kan sagtens være din "giver" (sensoren, der registrerer olietrykket)
Hvis du kortslutter benene, i stikket nede ved giveren, så skal den gerne vise tryk helt i max.
Når du luser/kortslutter benene, skal stikket være taget af føleren.
Hvis du har et "ohm-meter"; kan du også forsøge dig med at måle modstanden på giveren, modstand skal måles på motor der er helt kold og ikke har været startet - derefter starter du motoren (mens du måler) og nu skal din ohm værdi gerne ændre sig. Den skal formentligt vise en lavere værdi.
Hvis dine målinger ikke viser nogle udslag, er giver enten defekt eller motor mangler olietryk.
|

05-06-2011, 20:54
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Nogen som ved hvor sensoren helt præcist sidder?
|

06-06-2011, 11:04
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
|
|
Det kan anbefales at købe en værkstedshåndbog, hvis man selv vil skrue lidt og ikke har den helt store erfaring med indenbordsmotorer - der står mange gode ting i .....
http://www.nytdrev.dk/mercruiser__år...08-p-1654.html
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III
Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
|

06-06-2011, 11:40
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
|
|
Har skam også overvejet det, min er dog noget nyrere end den i linket og så må jeg sige at jeg ikke ligefrem havde regnet med at skulle lave det store på en motor der har gået ca. 13 timer!
|

06-06-2011, 16:23
|
 |
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
|
|
Tror nu bare at bogen gik i trykken for 3-4 år siden, og at den derfor står til kun at dække 2001-2008. Men det må du spørge Nytdrev.dk om.
Og selvom motoren er ny, skal den jo stadig serviceres - der kan bogen også være en hjælp. Hvis du heller ikke selv vil lave service på den, er det selvfølgelig ligemeget. Og dog - det er en god ting at have et grundlæggende kendskab til opbygning og funktion (og placering af diverse følere), HVIS nu man skulle få problemer ude på vandet .....
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III
Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,629
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Plasticbhq |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:24.