» Online brugere: 308 |
0 medlemmer og 308 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
 |

09-12-2009, 10:49
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Bådophug
Her er et firma som "hugger" både op.
http://www.batskroten.se/
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|

09-12-2009, 15:36
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
|
|
|

09-12-2009, 20:53
|
 |
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
|
|
Gad vide hvad sådan en V12 Detroit Diesel med 500 hypper vejer  og ikke mindst koster..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
|

10-12-2009, 15:46
|
 |
Kaptajn af eget skib
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
|
|
Hvornår beslutter man sig for at hugge en båd op??
Og nogen som ved hvormange der hugges op om året i DK??
For mig ville det godt nok gøre ondt at hugge en båd op 
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....
Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1
Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
|

10-12-2009, 17:16
|
 |
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
|
|
Jeg tror, at man stort set kun hugger glasfiberbåde op, hvis der har været ild i dem, eller de er meget skadet. Har aldrig hørt om en båd der er hugget op på grund af osmose f.eks.
En bil, selvom det er en "classic", kan jo være så rusten og ringe at det overhovedet ikke kan betale sig at lave den(tit kan det nok uanset hvad, ikke betale sig). Man kan ofte finde en tilsvarende bil i bedre stand.
Båden kan selvfølgelig også være så ringe at det ikke kan betale sig at lave den. Mit eget projekt er et godt eksempel, hehe.
Men ligemeget hvor nedslidt båden måtte være, er skrovet næsten altid ok, hvis det ikke er brændt eller skadet.
Man kan "højest" komme ud for en osmose reparation, skift af bundramme og en omlakering. Det er selvfølgelig også en del.
Men et rusten bil karosseri, hvor man stort set ikke kan finde noget frisk plade, vil jeg mene er mere håbløst end en hærget båd.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G
|
 |
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,909
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Justinwresk |
|