|
|
18-09-2012, 10:14
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
|
|
Forskel på nye påhængsmotorer?
Kan man sige noget generelt om forskellen på de forskellige påhængsmotormærker - altså hvad er de kendt for (fordele/ulemper) på nye påhængsmotorer fra Yamaha, Honda, Suzuki, Mercury/Mariner og Evinrude?
Yamaha og Honda ligger prismæsstigt en tak højere end de andre - ellers ligger de egentlig meget ens (har kigget på 150 og 200 hk. modeller).
|
20-09-2012, 12:01
|
|
VIP medlem :-)
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
|
|
Nu er det ved at være noget tid siden jeg har kikket på udenbordsmotorer, men jeg tænker om de ikke er meget ens i deres opbygning, hvis man da se bort fra Mercury's Verado med kompressor.
De krav der stilles til dem i forhold til co2 udledning og støj må vel betyde at de er meget ens? eller måske jeg er helt gal på den. Jeg ville nok holde mig væk fra 4-takterne pga. tandremmen, da det koster en bondegård at få serviceret.
Personligt ville nok vælge ud fra hvilken forhandler jeg havde mest tiltro til - og ikke alene efter mærket.
|
20-09-2012, 12:12
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Men fætter har lige købt en 4 år gammel Parsun 4-takt 15 hk. hos en forhandler (dog ikke Parsun forhandler).
I den forbindelse spurgte jeg om hvornår tandremmen skulle skiftes, hvortil de svarede at der ikke var faste intervaller på 4-takt påhængsmotorer og at man istedet skulle efterse den ifbm. service og at på de de 12 år han havde været ansat i firmaet havde skiftet 2 tandremme! Så det er umiddelbart ikke så ofte at man udskifter dem på påhængsmotorer...
|
20-09-2012, 12:21
|
|
|
|
|
|
Hmmm det lyder da lidt mærkeligt med en tandrem der ikke skal skiftes?!?! Tandremmen er vel af gummi og hvilket foretager sig/bliver mørt med tiden, uanset om motorer bruges eller ej.?
Som Alfa Romeo ejer har jeg altid fået ørene tudet fulde om obligatorisk tandremskift ved enten 120.000 km eller 5 år, alt afhængigt hvad der kommer først.
|
20-09-2012, 12:26
|
Ægte Fenderen-mand
|
|
|
|
Citér:
Originally Posted by Lars T
Hmmm det lyder da lidt mærkeligt med en tandrem der ikke skal skiftes?!?! Tandremmen er vel af gummi og hvilket foretager sig/bliver mørt med tiden, uanset om motorer bruges eller ej.?
Som Alfa Romeo ejer har jeg altid fået ørene tudet fulde om obligatorisk tandremskift ved enten 120.000 km eller 5 år, alt afhængigt hvad der kommer først.
|
Ja jeg tænker det samme! Forhandleren her sælger normalt Mariner og Suzuki, så på dem er der vel så ihvertfald ikke et fast interval!
|
20-09-2012, 12:27
|
|
|
|
|
|
Hvad hedder den model din fætter har købt?
|
20-09-2012, 12:55
|
|
|
|
|
|
Havde lige lidt mere google tid
Yamaha foreskriver udskiftning af tandremmen minimum hver 5. år (eller 1000 timer) for deres "store" 4taktere.
side 76 her http://www.yamaha-motor.com/assets/s...-05-32_862.pdf
Men om der er decideret forskel på opbygning af de mindre 4-takter og de store ved jeg ikke.?!?!
|
20-09-2012, 17:20
|
Landkrabbe
|
|
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: Sjælland
|
|
Suzuki DF200 har kæde som fleste andre SUzuki'er
|
|
Indlæg regelment
|
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg
HTML kode er Off
|
|
|
|
» Statistikker |
Medlemmer: 121,093
Emner: 5,114
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Michaeldroky |
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:16.