Lige et indskud til lars's
Da jeg selv har prøvet at være igennem hele det store show med forstærkning, ect,
Jeg regnede med da jeg fik min båd at de 55hk jeg startede med ville være en smal sag da den var godkendt til 60hk,
NEJ, 2 ture på vandet og hækken revnede ned lags motoren på begge siden
Men du kan få en ide om tilstanden på din hæk, ved evt kigge i dine nuværnde motor bolt huller og skrabe lidt i træet hvis ikke det er forsæglet som det brude. eller bore et lille 2-3 mm, ( som du skal lukke igen ) hul og se om det træ der sætte sig på boret er rådent eller bare vådt,
HVis det er en af disse ting, bør du lige tænke en ekstra gang, når du sætter stor motor på, Husk det var da den var ny, den evt, var godkendt til 60hk, det er ikk ens betydning med at den kan klare det idag,
Men ellers hvis du kender noget er det ikke det farligste at skifte træpladen i hækken, det tager bare sin tid, og man kan jo lige så godt lave det ordenligt nu man er der,
Ang, om du kan forstærke din båd, det kan du vel godt du kan lave 2 trekant profilet som du indvendig sætter fast i de langs gående stiver som ligger under dit gulv, og op på hækken, det aflaster hækken en del,