| 
	
		
			
				| » Online brugere: 376 |  
| 0 medlemmer og 376 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				03-12-2014, 19:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
				
				Sea master 33 fra 2 motore til 1 ;)
			 
 Efter en lang tids pause sikker et par år her inde tror jeg det på tide at tage fenderen op igen, og hjælpe hvor man kan, og nu da jeg har fået indkøbt båd igen var det da en god anledning   og syntes projektet skulle deles i håb om andre måske også kunne bruge det som en guide eller bare som spildtid    
baaden blev byggeti göterborgi 1999 med 2 benzin v8
 
hvor efter den tidligere ejer valgte og lave agterspejlet om og lægge 2 D4 volvoer i også diesel, men nu har jeg købt den, og han beholdte sine D4 og jeg købte den uden motorer ect,
 
nu har jeg haft den i et par måneder og  der blev indkøbt en aqad41 med et 290 duoprop drev til projektet, som nu er installeret,  
så nu håber vi på en rigtig øke cruiser, til sommer, 
 
D4dobbelt montage vejede 1320 kilo
 
men aqad montering vejer komplet 538kilo
 
volvo har udregnet en teoratisk topfart med A8 propeller til 35,7knob 
 
jeg har fåetlagt et par billeder op og vil forsøge at uploade som den bliver færdig
 
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			
				 Sidst redigeret af Anders kr; 03-12-2014 kl. 20:14.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				03-12-2014, 19:34
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
                  
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			
				 Sidst redigeret af Anders kr; 03-12-2014 kl. 20:04.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-12-2014, 08:14
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Det ser sgu godt ud.Tillykke med skuden den er fin.
 Tror du at 200 hk er nok?
 De kg du har sparet svare vel til under forskellen på fulde og halvt fulde tanke.
 Men hvis du skal til at lege med propeller så har jeg 2 sæt brugte alu til salg.
 Det er godtnok b6 og b7 beregnet for benzinmotore og volvo's dieselmaskiner med både kompressor og turbo.
 Hvad gearing har dit drev?
 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-12-2014, 12:09
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: Odense 
						Indlæg: 1,377
					      |  |  
	
	| 
                  
		Velkommen tilbage    
Spændende projekt, det ser rigtig godt ud det du har gang i.
				__________________/Martin
 
 En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...
 
 _______________________________________
 Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax
 
 Once you go black - you'll never go back !!
 _______________________________________
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-12-2014, 12:26
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2012 Bopæl: Jyllinge 
						Indlæg: 26
					      |  |  
	
	| 
				
				Super flot
			 
 
                  
		Tillykke Anders.
 Den er rigtig flot. Håber du får masser af gode timer i den og sommeren bliver lige så god som i år.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-12-2014, 19:33
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Odenszeee 
						Indlæg: 913
					      |  |  
	
	| 
                  
		Super cool… En rigtig cruiser.
 
				__________________/ Seb
 
 Nuværende båd:
 Phantom 21/225 Optimax
 Fletcher 199/150 Yamaha
 
 Tidligere både:
 RING 16/90 Yamaha
 Fletcher 199/200 Merury
 Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
 Fletcher 161/100 Mercury
 Fletcher 160/100 Mercury
 Fletcher 199/200 Mercury EFI
 Campion Cortes 165/200 Mercury
 Global 13"/50 Mercury
 Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
 |  
	
	| 
			
			 
			
				06-12-2014, 19:58
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Det ser sgu godt ud.Tillykke med skuden den er fin.
 Tror du at 200 hk er nok?
 De kg du har sparet svare vel til under forskellen på fulde og halvt fulde tanke.
 Men hvis du skal til at lege med propeller så har jeg 2 sæt brugte alu til salg.
 Det er godtnok b6 og b7 beregnet for benzinmotore og volvo's dieselmaskiner med både kompressor og turbo.
 Hvad gearing har dit drev?
 |  Tak jan!
 
Volvo har været ind over med at regnet på hvor lidt motor jeg kunne lægge i uden at det ville blive noget problem, 
 
Det vægt jeg spare er jeg forskellen på den forrige og nuværende istallation,  båden vejer 2300kilo med motor 2850 hvor båden før vejet 3600 kilo sejklar 
 
Med udregningen er lavet med en sejklar vægt på 3200kilo, 
 
Gearingen på drevet er 1,95 som jeg lige kan 
Og jeg skal sejle med a8 eller a7 forskellen på B og A som jeg kan se er at på A sidder der en 4 bladet propeller bagers og en 3 bladet forrest! Hvor på dine er begge 3 bladet, men hvad skal du har for dit sæt b7?
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				07-12-2014, 11:15
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		Du kan give en tusse. 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-12-2014, 19:10
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
				
				Flot.
			 
 
                  
		Hold nu kæft hvor ser det godt ud. Håber at dit projekt bliver en succes. 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				04-01-2015, 19:33
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Nordsjælland 
						Indlæg: 935
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Strøyer  Du kan give en tusse. |  
Jeg har fået at vide da volvo regnet ud med motor ect. At jeg skal bruge en A7 det er med en 4 bladet og en 3 bladet, hvordan kan man endelig vide hvad der er hvad med duoprop henholdsvis A, B, C ect kan en C7 og en A7 fx, være samme stigning og diameter?
				__________________ 
				Seamaster 33 classic 1999 Diemax 6-260 
Kawasaki 750SX jetski 1992 
Glastron CVX 20 1976 5,7 liters V8 300hk årgan 1997 
Shakespeare 13' 6"V sportmann 130hk yamaha V4"GO FAST" 
Tidliger både, 
Shakespeare shadow 16 årgang 1977 3,0 mercruiser 
Glastron ssv 164 3,0 LX mercruiser 
Suzumar 260 med en 9,9 johnson 
Suzumar 300 med en 15hk Honda
Powermarine.dk
Powermarine-shop.dk 
20 43 99 58
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				05-01-2015, 17:54
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | VIP medlem :-) |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 3,844
					      |  |  
	
	| 
                  
		Spændende Anders - ser godt ud.. 
Meeeen den har jo næsten færre heste end din Shakespear  
				__________________Lars T
 ______________________________
 Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
 |  
	
	| 
			
			 
			
				05-01-2015, 19:42
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Lars T  Spændende Anders - ser godt ud.. 
Meeeen den har jo næsten færre heste end din Shakespear   |  Benzinmotor  = ponyer 
dieselmotor   =  store jyske   
på papiret er 1 hk  . . .1 hk uanset om det er benzin eller diesel, men den holder ikke ret tit i virkeligheden. 
 
tror den kommer til at gå rigtig godt med den maskine  
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				05-01-2015, 19:45
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Anders kr  Jeg har fået at vide da volvo regnet ud med motor ect. At jeg skal bruge en A7 det er med en 4 bladet og en 3 bladet, hvordan kan man endelig vide hvad der er hvad med duoprop henholdsvis A, B, C ect kan en C7 og en A7 fx, være samme stigning og diameter?
 |             I dette eksempel er alle med en Stigning 7 på en skala fra 1 til 10 
A7 en 3 bladet og en 4 bladet alu. Til dieselmotorer uden kompressor. 
B7 to 3 bladet propeller alu.  Til benzinmotore og diesel med kompressor. Ses ofte med Kad motore. 
C7 to 3 bladet propeller rustfri.  Til benzinmotore og diesel med kompressor. Ses ofte med Kad motore.
 
Bogstavet er materialet, tallet er stigningen. 
De har alle samme diameter. 
Der fåes ikke rustfrie til dieselmotorer til dit drev, men de ville så skulle hedde AC7
 
Så en B3 og en B6 er samme matreiale (alu) men forskellig stigning. 
Og en B3 og en C3 har samme stigning, men en er alu og den anden rustfri.
 
Håber det hjalp lidt.
 
Her er lidt at kigge på.
http://www.volvopenta.com/SiteCollec...er%20Guide.pdf
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 
				 Sidst redigeret af Strøyer; 05-01-2015 kl. 20:00.
 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,173 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Camillecok |  |