| 
	
		
			
				| » Online brugere: 346 |  
| 0 medlemmer og 346 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				11-09-2008, 20:15
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
				
				Oliereligion
			 
 Nu arbejder jeg jo med motorer til dagligt og oplever ofte det jeg kalder "oliereligion" det er når en fabrikant eller en bruger sværger til et bestemt oliemærke eller olietype og advarer imod at enhver anden olie anvendes 
Mange gange har jeg gået i dybden med en given problematik omkring hvilken olie man kan anvende - og her er et genoptryk af en "historie fra det virkelige liv" der omhandler oliereligion indlæget er skrevet af mig og er at finde på nytdrevs forumdel:
 
 
	Citér: 
	
		| Jeg vil fortælle jer en historie om "oliereligion" fra den virkelige verden hvor jeg var lige ved at ryge på historien om at kun èn olie kan anvendes 
 Objektet var en automatgearkasse på en BMW (320d - 2004) ifg BMW må KUN BMW`s egen olie ETL 7045 E anvendes - og denne olie kan kun købes af BMW - selvfølgeligt til en hamper pris
 
 Jeg stod og ville lave et olieskift på sådan en automatgearkasse - men nægtede at købe olien hos BMW. BMW oplyste overfor mig at der VILLE ske ALVORLIG skade på gearkassen hvis en anden olie anvendtes.
 
 HMMMMMMM
 
 
  
 Nå jeg gjorde mig så ulejligheden at undersøge hvad det var for en gearkasse der sad på BMWèn - det viste sig at være en gearkasse som BMW køber hos Caddilac - den hedder i BMW sprog A5S 390R og i Caddilac sprog GM 5 L 40 hvordan fandt jeg så ud af det - jo gennem at søge på nettet - gearkassen sidder i BMW 320/330d og 520/525 og 530 d samt i Caddilac VTS bevæbnet med denne oplysning blev bilen kørt på lift og gearkassen undersøgt - på siden sidder et metalskilt hvor der står "GM Caddilac power train division - GM 5L40".
 
 Nu kommer så det mærkelige:
 
 Sidder gearkassen i en BMW må den KUN køre på den dyre BMW olie - alt andet VIL ifg bmw (og TIS)ødelægge den
 
 Men sættes den i en Caddilac så kan den køre på enhver Dexron 3 olie med Dexron 3 "G" godkendelse - dette er en forholdsvis normal automatgearolie.
 
 Nå nu gik så jagten efter en Dexron 3 olie med Dexron 3 "G" godkendelse - og under denne søgning stødte jeg på en Texacoolie med produktnavnet Texaco Texamatic 7045 E.
 
 Jeg kontaktede Texaco`s teknikere og forespurgte om BMW`s ETL 7045 E og Texaco`s Texamatic 7045 E mon skulle være samme produkt - og tænk jer det var det. Olien kan købes hos Texaco for 50 kr / l men skal koste 120++ kr hos BMW (som har den i tromler med BMW mærker på)
 
 Så langt så godt - men nu er det sådan at jeg foretrækker Castrol olier da jeg kan skaffe disse til engro pris (de er OEM leverandør til MAN som jeg arbejder for) og jeg kontaktede nu Castrols teknikere og spurgte om de kunne matche Texamatic 7045 E - det viste sig at det kunne de uden problemer - den olie de har med Dexron 3 G godkendelse hedder Castrol Transmax Z
 
 Transmax Z koster typisk 130-150 kr/l ude i handelen - men min pris er 46 kr/l når jeg køber den direkte gennem MAN - Transmax Z ikke bare opfylder Dexron 3 G standarden - men overgår den og opfylder også højere Dexron krav - desuden er den fuldsyntetisk - det er BMW 7045 e/ Texamatic 7045 e Ikke
 
 Så sådan gør leverandører alt hvad de kan for at afskrække købere fra at bruge andet end deres egen relabelede olie - gør vi det ikke VIL vi påføre vores motor/gear ALVORLIGE skader - at de så selv køber olien fra en anden producent og bare sætter deres egne mærker på nævner de ikke for os
 
 Min BMW / Cadillac automatgearkasse har nu for øvrigt kørt 30000 km med TransMax Z olie - helt uden problemer - tilsyneladende ved den ikke at den sidder i en BMW - for gjorde den det ville den jo have været havareret for længst
   | 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				28-09-2008, 20:40
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: nakskov 
						Indlæg: 14
					      |  |  
	
	| 
				
				olie
			 
 
                  
		nu du ved så meget om olie kan du så får tælle mig hvad jeg kan fylde på en ford c4 automat gearkasse jeg har fået af vid at den skal køre med noget der hedder type f men det kan jeg ikke finde det skal bestilles hjem men er der ikke en mer almidelig olie der kan bruges mvh lars |  
	
	| 
			
			 
			
				28-09-2008, 20:48
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Kender ikke Ford C4 - er det bilens model - ellers giv mog hvad det er for en bil og årgang etc så skal jeg se om jeg kan finde ud af noget 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				29-09-2008, 13:13
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Aug 2008 Bopæl: nakskov 
						Indlæg: 14
					      |  |  
	
	| 
                  
		ford ranchero  1973 motor 302 v8 gear kasse c4 |  
	
	| 
			
			 
			
				29-09-2008, 13:30
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by ´lars.p  ford ranchero  1973 motor 302 v8 gear kasse c4 |  En sjælden amerikanerbil af den rigtige støbning. I samme klasse som Chevrolet El Camino ( som også kunne leveres med en 7.4 liters "454" motor, som vi kender fra de større speedbåde ).
 
Jeg ved ikke hvilken olie der skal på automatgearkassen. Det er en ældre gearkasse, så mon ikke en standard automatgearolie kan benyttes. Det vil jeg tro.
 
Automatgearkassen benytter næppe en topmoderne automatgearolie, som f.eks. ENN´s BMW eller for den sags skyld Cadillac gearkassen.
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				29-09-2008, 15:18
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Du kan anvende fx castrol Transmax Z den har alle nødvendige godkendelser til dit aut gear 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 16:28
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Tager det lige op igen.
 Sidder lige og kigger efter hvad oile de vil have man bruger, når jeg læser i min volvo manual står der ikke noget om det skal være dit eller dat hvis det er over 0 grader står der SAE30 no more så må det sgu være ok med en 30er oil til benz motor elller hva???
 
 Eller hvad med den under er vel ok
 CASTROL GTX MAGNATEC 10W-40
 
 A3 / B3
 SL / CF
 VW 505 00
 MB 229.1
 
 
 ENN Hvad har Castrol af drev oil har fundet en den er dog fuldsyntetisk og rigmelig dyr
 TAF-X-75w-90w  API  GL 4/5
 |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 17:15
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by lille tut  Tager det lige op igen.
 Sidder lige og kigger efter hvad oile de vil have man bruger, når jeg læser i min volvo manual står der ikke noget om det skal være dit eller dat hvis det er over 0 grader står der SAE30 no more så må det sgu være ok med en 30er oil til benz motor elller hva???
 
 Eller hvad med den under er vel ok
 CASTROL GTX MAGNATEC 10W-40
 
 A3 / B3
 SL / CF
 VW 505 00
 MB 229.1
 
 
 ENN Hvad har Castrol af drev oil har fundet en den er dog fuldsyntetisk og rigmelig dyr
 TAF-X-75w-90w  API  GL 4/5
 |  jeg skannede lige denne fra min bog.
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 17:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		der var lige lidt mere jeg opdagede at volvo ikke anbefaler 10-30 eller 10-40
 volvo anbefaler faktisk single olie
 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 17:44
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Ja det kan godt se i min egen, den jeg beskrev før kan fåes billig.
 Goffy hvad bruger du?????????
 |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 18:01
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg er selv lidt i tvivl men jeg mener det er 15-50 castrolskal lige tjekke i morgen for det var noget jeg købte på mit arbejde så jeg må kunne finde min faktura på pcèn
 
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 18:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Super
 I min manual siger de bare 30 og det er volvo fra 1994-2000 så det med multi er nok på de nyere modeller.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 18:32
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: varde 
						Indlæg: 2,762
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by lille tut  Super
 I min manual siger de bare 30 og det er volvo fra 1994-2000 så det med multi er nok på de nyere modeller.
 |  der står faktisk at de anbefaler single viskositet på de markeder hvor det kan fåes ellers brug multi viskositets olie  
så det er jo ikke de store krav der stilles   
				__________________  
 Finmar 26 Cruiser (halvplaner)   
 Volvo  3,0GL med  SX drev. 1,97:1 
 max fart 20 knob ved 4200 rpm.  prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 19:09
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Se motorene er jo slet og ret GM Vortec industrimotorer og de kan køre med et ret bredt spektra af olier 
Den nævnte Castrol Magnatec vil være helt OK til motoren
  
Men da Mercruisers olie er forholdsvis billig (se bare på www.marineparts.dk  `s hjemmeside der sælges den til ca 240 kr for 4 liter) hvorfor så ikke benytte den?
  
På Iboats er der en del olietråde og der er nogle der bruger en god fuldsyntetisk GL 5 olie på deres drev - og har gjort det i årevis uden problemer så den nævnte Castrol gearolie kan med stor sikkerhed bruges uden nogen problemer overhovedet.
  
Jeg bruger selv Mercruisers Syntetiske gearolie - men overvejer at skifte til en Castrol gearolie da det er Castrols produkter jeg har mulighed for at købe billigt
  
Mht gearolier skal det dog nævnes at de specielle gearolier fx Mercruisers indeholder et additiv der gør at olien kan tåle en del opblanding med vand - det er ikke noget "normale" gearolier indeholder da man ikke har det behov på et gear der arbejder i fx en bil
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 19:40
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		hvad med den Nytdrev.dk har på tilbud - 5 l for 199 ?? 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 20:21
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Super tak for svarene 
Jeg får en pris en af dagene på tre forskellige gearoile fra castrol alle 75-90 API GL5   
Får også en pris på alm 30 motoroil så må vi se hvad det bliver  |  
	
	| 
			
			 
			
				03-02-2009, 20:27
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Nyt drevs er også OK men mercruisers har den lille fordel at den bærer FC-W godkendelsen som er lidt speciel det er normen for indenbords marinemotorer - det betyder ikke at andre ikke kan anvendes det betyder bare at den har den specielle godkendelse.  
Formentligt kan andre olier snildt få den godkendelse men da godkendelsesproceduren koster penge og resourser så er det ikke sikkert at andre fabrikanter søger om den på deres motorolier - specielt ikke hvis markedet er så lille som det er for marinesmørreolier til småmotorer
 
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				05-04-2009, 22:06
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2008 Bopæl: Vestjylland 
						Indlæg: 1,024
					      |  |  
	
	| 
                  
		Eller denne fra castrol
 Castrol GTX High Mileage 15w/40 - 4 ltr
 Ny Castrol GTX High Mileage er en SAE 15W-40 mineralsk motorolie som er specielt formuleret til motorer, som har kørt mere end 100.000 km. Den unike kombination af additiver hjælper til med at forlænge motorens- og pakningernes levetid.
 
 API SL/CF
 ACEA A3/B3
 VW 505 00
 MB 229.1
 
 SAE 15w/40
 
 
 det er den castrol selv beskriver til marine brug, den opfylder API krav????????
 |  
	
	| 
			
			 
			
				06-04-2009, 00:28
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Næstved 
						Indlæg: 668
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by lille tut  Eller denne fra castrol
 Castrol GTX High Mileage 15w/40 - 4 ltr
 det er den castrol selv beskriver til marine brug, den opfylder API krav????????
 |  Jeg troede at Castrol anbefalede deres inboard 4t marine olie: http://www.castrol.com/castrol/secti...tentId=7031631 
Det fine ved den er at den indeholder VPI (vapor phase corrosion inhibitors) så det en god olie at påfylde inden vinteropbevaring, og starte motoren op for at cirkulere den beskyttende olie. |  
	
		|  |  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
		|  Similar Threads |  
	| Emne | Emne forfatter | Forum | Svar | Sidste indlæg |  
	| Oliereligion | ENN | Off topic | 6 | 21-11-2008 21:03 |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,133 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NadiaLamin |  |