| 
	
		
			
				| » Online brugere: 386 |  
| 0 medlemmer og 386 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	
	
	
	| 
			
			 
			
				16-03-2011, 11:36
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		Link nr. 1 er både start og forbrugsbatteri, som jeg helt sikkert ville foretrække. Link nr. 2 er et forbrugsbatteri som ikke er velegnet som startbatteri. Der er stor forskel på de 2 batterier, men teknologien med kombineret start- og forbrugsbatteri vinder mere og mere frem. Har haft et i min båd sidste sæson (ikke et AGM men Exide) og det klarede det hele upåklageligt. 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-03-2011, 19:40
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Landkrabbe |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2009 Bopæl: _Ringsted 
						Indlæg: 75
					      |  |  
	
	| 
				
				AGM-batteri
			 
 
                  
		(ikke et AGM men Exide) 
et exide kan godt være et agm batteri
 EXIDE AGM Exide AGM er batteriet som klarer kombinationenbiler med alternative brændselmellem høj koldstartstrøm og kapacitet
 samt gode dybdeafladningsegenskaber.
 AGM-teknologien med sammenpressede
 batteriplader gør batteriet mere sikkert mod
 vibrationer. Exide AGM passer blandt andet i
 køretøjer med meget udstyr samt til taxier og
 
 
 
 
 Hvad er et AGM-batteri? AGM står for Absorbent Glass Mat og er en gruppe afgør, at de også egner sig til anvendelse i mikrohybridkøretøjerventilregulerede batterier, hvor en speciel glasfiltsmåtte bruges
 som separator. Al elektrolyt absorberes i separatorer og
 plader, og konstruktionen har en lav intern modstand, hvilket
 resulterer i en meget høj startkraft. AGM-batterier kan tåle
 cykling (dvs. gentagne af- og opladninger) betydeligt bedre
 end frit ventilerede batterier. AGM-batteriernes egenskaber
 
 
 
 
 |  
	
	| 
			
			 
			
				16-03-2011, 19:53
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jul 2009 Bopæl: Roskilde 
						Indlæg: 704
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hvis det skal være et batteri kombineret til både start og forbrug vil Exide Dual AGM være rigtig godt, da det har høj CCA og er lavet til mange dybdeafladninger. 
Men vil helt klart anbefale et separat batteri til start og forbrug. Til forbrug ville jeg anbefale GEL batterier fremfor AGM! F.eks. Exide Equipment GEL!
 
Se komplet Exide 2011 marineprogram her: http://exide.dk.loopiadns.com/wp/wp-...ine_DK_web.pdf |  
	
	| 
			
			 
			
				20-03-2011, 18:56
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Amøbe - tæt på vandet |  | 
					Tilmeldelsesdato: Mar 2011 Bopæl: kolding 
						Indlæg: 27
					      |  |  
	
	| 
                  
		Tak for jeres indlæg..Især den fra thg var faktisk rigtig god..Har lige i dag installeret et AGM batteri. |  
	
		|  |  
 
	| Emne værktøjer |  
	|  |  
	| Visning af emner |  
	
	| 
		 Flad visning |  
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,210 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, Snazknophon |  | 
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:45.