| 
	
		
			
				| » Online brugere: 346 |  
| 0 medlemmer og 346 gæster |  
		| No Medlemmer online |  
		| Fleste brugere online var 4,491, 30-08-2025 at 08:45. |  | 
	
		|  |  
	
	
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 08:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
				
				Astro Motor 4.3 V6
			 
 halløjsa   
Jeg har sådan en motor på hånden, hvad kan den koste og kan den ikke ret let ombygges til en Marine motor?
 
Den er i rigtig pæn stand og det hele 180.000km på tælleren så den er hjemme fuldstændigt.
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 11:09
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: nordjylland 
						Indlæg: 1,949
					      |  |  
	
	| 
                  
		jeg mener der er andre knaster i marinemodellen,  starter og generator er sikkert heller ikke gastætte/gnistfri. 
				__________________Coronet 31 aft cabin.
 1975
 Perkins ht6.354m  145 HK.
 Fast skrueaksel.
 
 Aquaquick 2,35m. RIB.  2009
 M. styrepult.
 Tohatsu 15 HK. 2-takt  2012
 
 Tidligere båd.
 Century Mirada 270 XL   1990
 Volvo Penta 570A 275 HK.
 Volvo Penta Dp290A.
 
 Tidligere båd.
 Fletcher arrowflyte bravo
 Mercury 115hk. 6 cyl inline.
 "tower of power"
 |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 14:41
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Som stroyer siger + der er anden toppakning og frostpropper i marineversionen 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 16:04
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		Okay, er det for lavere kompri der ændres på toppakningen?
 Hvad ville i sige den skal koste hvis det er?
 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 16:16
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | ? |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: København 
						Indlæg: 2,573
					      |  |  
	
	| 
                  
		Nej toppakningen er for at den kan tåle saltvand som kølemiddel - +bilpakningen kan anvendes hvis den kører med fv køling
 er den i orden skal den vel koste 3-4kkr men hvad vil du bruge den til? du kører jo V8
 
				__________________ 
				"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
  
"Any Grease is better than no Grease at all"
 
    Nuværende både 
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2 
Buster S m 15 hk evinrude 1991 
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
 
Nuværende Motorer 
Johnson 5,5 1959 
Johnson 3 hk 1957 
Johnson 3 hk 1967 
OMC el påhængsmotor 
Husqvarna 4 hk 1958 
Penta U21 1937 
Mercruiser 135 2007 
Evinrude 15 1991
 
 
Tidligere både og motorer 
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961 
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk 
Shetland 570 m 200 hk Johnson 
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C 
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T 
Ukendt jolle m Johnson 9,9 
Gummibåd m 3 hk johnson 
Honda 75 hk 1996 
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
  
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
 
   |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 16:22
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		vidersalg   
Ja jeg tror sku ikke der kan ligge en v6er i min, det passer ingen steder. Den er alt for stor 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 20:46
			
			
			
		 |  
	| 
		
			
			| Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Oct 2008 Bopæl: Næstved 
						Indlæg: 668
					      |  |  
	
	| 
                  
		Hvis du vil lave en "rigtig" marine motor skal der en del til.
 Du skal finde marine udgaver af: starter, generator, strømfordeler, tændingsanlæg, cirkulationspumpe, toppakning, indsugningsmanifold, karburator, udstødningsmanifold, udstødningsknæ, frostpropper.
 
 Hvis den skal være komplet skal du også have en engine coupler.
 
 Jeg har sikkert glemt noget, men det er lige hvad jeg kan komme på.
 |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 21:30
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: www.nytdrev.dk 
						Indlæg: 3,500
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by BrianL  Hvis du vil lave en "rigtig" marine motor skal der en del til.
 Du skal finde marine udgaver af: starter, generator, strømfordeler, tændingsanlæg, cirkulationspumpe, toppakning, indsugningsmanifold, karburator, udstødningsmanifold, udstødningsknæ, frostpropper.
 
 Hvis den skal være komplet skal du også have en engine coupler.
 |  Helt enig.
				__________________Chi non risica, non rosica
 |  
	
	| 
			
			 
			
				28-04-2009, 21:49
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Jun 2008 Bopæl: Øst-Sjælland 
						Indlæg: 1,861
					      |  |  
	
	| 
                  
		okay, det et større arbejde så...   
Projekt droppet 
				__________________ 
				Livsglad vandsportsaktivist    
Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk  - følg os også på facebook    |  
	
	| 
			
			 
			
				03-07-2009, 13:23
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg er faktisk lige blevet tilbudt sådan en motor i marineudgave, med et Volvo 290 drev. Motoren er renoveret i 2006 (fakturaer foreligger) og den virker. Så langt, så godt... Hvor lang tid vil det tage at lægge sådan en motor i min båd og hvem har tid + fornødent udstyr. Jeg kan gå til hånde og skille ad, men jeg ved ikke nok om motorer til at binde an med projektet selv. 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				05-07-2009, 00:42
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Nov 2008 Bopæl: Sorring 
						Indlæg: 952
					      |  |  
	
	| 
                  
		
	Citér: 
	
		| 
					Originally Posted by Albjerg  Jeg er faktisk lige blevet tilbudt sådan en motor i marineudgave, med et Volvo 290 drev. Motoren er renoveret i 2006 (fakturaer foreligger) og den virker. Så langt, så godt... Hvor lang tid vil det tage at lægge sådan en motor i min båd og hvem har tid + fornødent udstyr. Jeg kan gå til hånde og skille ad, men jeg ved ikke nok om motorer til at binde an med projektet selv. |  Det er ikke noget man lige gør på en formiddag, men med en effektiv indsats, er det overstået på et par weekender, afhængig af om der mangler noget, hvor meget det bøvler med at lave motorophæng og om du lige har en kran eller lignende til rådighed, eller du selv skal bygge noget løftegrej.
 
Du skal have savet hullet i agterspejlet større til 290'er drevet, samt fundet på noget med de forreste motorophæng. Enten skal du støbe et nyt fundament i glasfiber, eller svejse et i jern. Når de to ting er på plads, er det "kun" montage af ledninger, slanger, kabler osv.
 
Forhindringer kan være, at der er støbt et eller andet i båden, som er i vejen for motoren og derfor skal tilpasses.
				__________________ 
				"If you can't fix it, don't break it"
 
The Fleet:
 
Draco 1800 Suntop  
Volvo Penta 4,3 V6 (430) 
SX drev
 
Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm 
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel 
2x SX drev
 
Draco 1700 Topless 
Volvo Penta AQ170 (B30) 
280 drev
 
Mvh Per G
			 |  
	
	| 
			
			 
			
				05-07-2009, 17:27
			
			
			
		 |  
	| 
		
			|  | Ægte Fenderen-mand |  | 
					Tilmeldelsesdato: Dec 2008 Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa) 
						Indlæg: 1,256
					      |  |  
	
	| 
                  
		Jeg er nået frem til at det bedste måske er at lade proffer gøre det, men er der nogen der kender/kan anbefale marinemekanikere i det sydlige jylland? 
				__________________ 
				Dan Albjerg
 
Ingen båd lige nu    
Tidligere både: 
Skibsplast Sportsmann 
Glastron Sierra V212  
Ramo 21" damjolle
			 |  
	
		|  |  
 
 
	| 
	|  Indlæg regelment |  
	| 
		
		Du må ikke lave indlæg i nye emner Du må ikke lave indlæg Du må ikke vedhæfte filer Du må ikke redigere dine indlæg 
 HTML kode er Off 
 |  |  |  
 
	
	
		
	
	
 | 
	
		
			
				| » Statistikker |  
	| Medlemmer: 129,133 Emner: 5,115
 Indlæg: 47,923
 
 |  
		| Velkommen til vores nyeste medlem, NadiaLamin |  |