Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 712
1 medlemmer og 711 gæster
DarrylHix
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Trækkraft
View Single Post
  #7  
Gammel 03-01-2009, 22:31
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
For et par sæsoner siden, sad en Honda CRV 4x4 "fast" ved slæbestedet i Hornbæk. Årsagen var dels båd og trailer - Chris Craft 30 fod der var godt fyldt med søvand pga. en lækage sammen med en større US trailer - men afgjort også bilens pivringe drejningsmoment ( jeg tror at en PuchMaxi har bedre drejningsmoment ) sammen med et manuelt gear.

Da ejeren havde forsøgt i en rum tid at få ekvipagen op kombineret med den fæle stank af brændt kobling, foreslog jeg ham, at trække hele molevitten op med min Hyundai Santa Fe 4x4 aut.....Træktov blev hurtigt arrangeret, og min bil blev koblet foran hans Honda....Tju-bang-chokolade-mand, og ganske hurtigt var hele vogntoget bestående af Chris Craft, US-trailer, Honda CRV og Hyundai Santa Fe, at finde på den store p-plads.

Det gik forbavsende nemt. Meget nemmere end jeg troede.

Eneste ulempe ved aut.gear er uden tvivl, at det ikke er velegnet til trailerkørsel igennem længere tid og med vedvarende kraftig belastning. Converteren på min bil er defekt - det er en længere historie - men alligevel skal min næste bil også være med aut.gear.
Der kunne monteres en seperat oliekøler på aut.gearet, så det skånes så meget som muligt, hvis man f.eks. ofte kører med trailer.
I mit tilfælde, har jeg ofte en større cargotrailer eller båden på slæb og det sætter sig præg på bl.a converteren.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,295
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, jwmyvadnxjj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden