Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 665
3 medlemmer og 662 gæster
adrianjl3, Ernestoemina, Phillipgisse
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Frostvæske
View Single Post
  #1  
Gammel 08-09-2014, 19:28
Christopher Christopher er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 32
Smile Frostvæske

Jeg har læst flere supergode guides herinde om vinterklargøring - tak for dem!
Jeg står snart overfor min første vinterklargøring af min 90HK Evinrude E-Tec og har alligevel et par områder, hvor jeg ikke er helt sikker.

Det første er kølervæske: Løber alt vandet ikke ud af motorbenet når motoren står trimmet i lodret - og er det så overhovedet nødvendigt? Kan man evt. hjælpe på vej med trýkluft igennem skyllestudsen? Er kølervæske ikke normalt noget hidsigt stads som æder lakken på drevet - eller findes der en særlig mild maritim udgave eller blander I det op?? Min E-tec fogger sig selv ved at køre et vinterprogram indtil motoren går ud - i så fald skal den køre hele dette program på kølervæske - det bliver vel til en del?? Når motoren overhovedet at blive så varm, at termostaten åbner og sender kølevæske rundt i alle dele af motoren??

Det næste er silikonespray over motoren: Nogle mener at det er en god idé, mens andre mener, at det på sigt kan forringe el-forbindelserne - hvad mener I?

Det var mange spørgsmål - men håber I har tålmodighed til at svare på et eller flere
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,565
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, adrianjl3
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:44.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden