Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 451
1 medlemmer og 450 gæster
TeddysCarce
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #31  
Gammel 22-05-2013, 18:50
PROSECCO's Avatar
PROSECCO PROSECCO er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: Dragør
Indlæg: 246
Halløj.

Takker, ja det ser super fedt ud. Det er sgu en halv ny båd lige pludselig. Glæder mig til at se resultatet når hun ligger i vandet.

Hun er folieret fra fenderlisten/lønningen og ned til bundmalingen/vandlinien.
Når nu det bliver tørt og ikke regner lukker jeg folien af med en gang bundmaling ca 10 mm op af folien så jeg ikke risikere at der kan komme vand ind under folien under sejlads... Det ville være surt hvis det fløj af....Ellers skulle den være afsluttet ca 30-40 mm fra bundlinien

Det er vist ikke noget problem at foliere hele båden, tror bare det kræver en ren glat flade

Der er ikke afmonteret skrog gennemføringer eller lister, men skåret pænt rundt om dem. Jeg må se om gennemføringerne evt skal males når hun ligger i vandet... Der er lidt skarp kontrast nu.

Folien skulle efter sigende være den bedste(=dyreste) til dette projekt.
Det er en gennemfarvet folie hvor i mod på de billigere ligges der farve på. Dvs at hvis man ridser en billig folie kommer der en hvid streg.. Så med en smule voks hver sæsong ligner den en ny. Den blegner ikke...
Efter Claus'es udsagn er det en 12 års folie, og han mener at den snildt holder min 8 år. Får man en skade på skroget kan det lappes så det ikke kan ses...

Den er lavet af Claus fra Creklame.dk samt undertegnede som holdvedmontør. Jeg må sige at Claus ud over at være en hyggelig fyr kan sit kram og er meget pertentlig. Lige i min ånd.

Prisen er ca 12000 + mormor. Folie bredden er 152 cm. og vi var nød til at bruge 18 m i fuld bredde. det er trods alt 27 m2. For nogle kan det gøres billigere hvis folien kan deles.

Så slut med at polere fribord ...

J.
__________________
Jimmy L


2001 Sea Ray 270 Sundancer
Mercruiser 7,4 l MPI Bravo III drev
Kohler 5KW generator
Garmin 525S gps m/fuelsensor
Alu targaøjle
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,941
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Chrishidge
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden