Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 506
1 medlemmer og 505 gæster
cygzwkfjbfz
Fleste brugere online var 793, I dag at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #20  
Gammel 21-04-2011, 07:28
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Åhh, det var da skidt at der ikke kan være en V8'er i den, uden du skal i gang med bajonetsav osv.

Men men, der er jo også en vis charme i at beholde den originale motor. Og når du får gearkablet til at ligge rigtigt, skifter den garanteret gear som aldrig før.

Så vidt jeg husker, er din motor med dobbelt karburator. En forholdsvis nem måde at hente lidt power, er jo klassikkeren med at skifte indsugningsmanifold og så på med en 4 portet. Når du er i gang med at pille, så er det nu det skal gøres.

Der var engang en klaphat, som forsøgte at bilde mig ind, at man bare kunne tage en karburator fra en gammel MG, så fik sådan en "ÅMK", lige pludselig mange HK. (Ja amatøren sagde sgu navnet som et ord, i stedet for at stave det O-M-C som vi andre gør)

Har selv spekuleret på to ting, for at hente mere power ud af min 4,3'er; Enten en anden manifold + 4 portet karburator. Det kan samles ret hurtigt og man kan sejle et par dage efter.
2. mulighed var at installere monoindsprøjtning. Som oftest skal disse kit monteres på en indsugningsmanifold med hul til 4 portet karb, men der findes faktisk adaptorer, så TBI enheden kan monteres på en 2 portet indsugningsmanifold. Der er så noget arbejde med at få benzintilførelsen lavet korrekt. Der skal laves retur og buffertank.

Men jeg er meget facineret af indsprøjtning, drej nøglen og den starter og går tomgang perfekt, lige med det samme, uanset om den er kold eller varm, om vejret er varmt eller koldt og/eller fugtigt.
Four Winns 195 Sundowner er så vidt jeg ved kun lavet med 4.3 V6 motor.
205 Sundowner kunne leveres både med V6 og V8 ( small block ). Længdeforskellen på en lille fod betyder meget i motorrummet. Jeg har for nylig set en 205 Sundowner med en Ford 351" W motor - tydeligt at der var mere plads i motorrummet end i min.

Jo da, jeg har en standard 2-portet Holley karburator på motoren. 4-portet karburator findes i hobetal sammen med indsugningsmanifold. Indsprøjtning har jeg også diskuteret med MB Marine, men jeg foretrækker alligevel karburatorløsningen enten med den nuværende eller den udbyggede model med 4-portet system.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,174
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, cygzwkfjbfz
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:37.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden