Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 509
1 medlemmer og 508 gæster
HarryElite
Fleste brugere online var 755, I dag at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #15  
Gammel 12-02-2009, 21:13
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Rart med lidt links..
Du har helt ret i indkøbsprisen kontra genslagsværdien - jeg tænkte mere på det procentuelle tab som givetvis vil være højere i en mere ukendt båd kontra en kendt.

Den ser bestem ganske lækker ud materiale mæssigt.. Langt Det meste af materielerne er i stål, og ikke plastic som mange bl.a. us-mærker bruger, det er klart et plus.

Personlig syntes jeg at Askeladden 565 er noget frækkere at se på og så kan der jo sidde en 150hk bagpå , men hvis den samtidigt er 30 % dyrere tja så kan det jo være lige meget.
Askkeladden 565 er da også mit førstevalg, jeg syntes den er blevet rigtig vellykket designmæssigt, og selv om modellen efterhånden er 6-7 år gammel, er der ikke mange at finde på brugtmarkedet. Det siger måske også lidt om at folk er meget tilfredse med dem. (eller også er der ikke solgt ret mange :-) ) I øvrigt er det lidt spøjst at 565'eren er godkendt til max 150 hk, og Askeladden så på deres hjemmeside markedsfører den med 175 hk på alle billeder i galleriet!!!

Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Hvor skal det være styrpultsversionen og ikke Bowrideren? bowrideren tror jeg du vil have nemmere ved at sælge plus at jeg mener at brugsværdien er langt størrere. Vi har jo desværre ikke alt for mange sommeraften (+ 20 gr.) så det er ofte godt at krybe ned bar en vindskærm, det gælder ikke kun for kaptajnen
De mgl. aftener med +20 grader i kombination med at min. 7-10 m/s efterhånden er daglig kost, har da også fået mig til at overveje om det ikke er ved at være for dyrt at have både til +125.000 stående i indkørslen. Der må helt sikkert være flere med de tanker. Men når man er ude de perfekte dage, er det jo alle pengene værd alligevel :-) - nå det var en lille afstikker :-)

Mit behov bliver bedst tilfredstillet af en styrepult. Jeg fisker en del, både kastefiskeri og trolling, og der syntes jeg ikke en bowrider er egnet. Og så har jeg også bare en udefinerbar tiltrækning af lækre styrpultsbåde :-)

Jeg syntes ellers at det virker som om at bowridere har svært ved at holde deres pris på markedet ved gensalg. Styrepultsbåde i kvalitetsmærker som Yamarin, Askeladden m.fl. virker ikke som en dårligere investering end speedbåde/bowridere i kvalitetsmærker.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,019
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, HarryElite
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden