Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 186
0 medlemmer og 186 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #11  
Gammel 09-04-2013, 10:47
Asbjørn Asbjørn er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2013
Bopæl: 8300, Denmark
Indlæg: 17
Okay,

Som sagt er jeg ny i marine verdenen - så jeg har lidt svært ved at forholde mig til hvad tidshorisonten er i forhold til hvor hurtigt nyt 2 komponent polyurethan skum vil suge vand til sig og det så igen skal skiftes - snakker vi 2 / 5 / 10 / 15 eller flere år? Jeg er klar over, der ikke er et fast svar - og det kommer an på mange variabler: får jeg lavet hulrummet tæt, kommer båden til at være trailer båd eller ligge i havnen osv... (båden bliver formentligt en trailerbåd).

Båden er fra 1971, men det skum jeg har pillet ud var ikke det originale, men alm. PU bygge skum, så jeg ved reelt ikke hvor mange gange skummet er skiftet.

Jeg synes jo godt om idéen med at båden er synkefri og en gang i fremtiden hvor økonomien tillader det vil jeg havde en ~ 40 hk motor (har pt. kun gammel 14 hk) på båden og så er det nok godt at have lidt ekstra opdrift når der kommer flere kg. bagpå. (skal nok lige siges at bådens type plade siger maks 50 hk og maks 8 personer).

Men synes også lidt det er ligesom at tisse i bukserne, når man ved at skummet vil suge vand - det er bare et spørgsmål om hvornår...

Jeg heller egentlig mest til ikke at komme skum i hulrummet og lave bunden af 2 vandfaste finerplader+2xglasfiber, så der er lidt fald med midten og bagud hvor lænse pumpen sidder.

Men så er der selvfølgelig spørgsmålet om den kommer til at ligge godt nok i vandet uden skummetsopdrift når der kommer en noget tungere motor på + 2 eller 4 personer ombord - båden er jo godkendt til maks 50 og maks 8 personer, men det er jo ny båd med skum og alle finerplader gennemtørre.

Hvad vil i råde mig til - skum eller ej?

Hold da op en smøre jeg fik skrevet : )
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,293
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, AsafNryTib
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:36.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden