Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 436
1 medlemmer og 435 gæster
Fortressczv
Fleste brugere online var 755, igår at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #42  
Gammel 22-09-2014, 17:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Tildels enig med Kim, men jeg ville alligevel ofre en renovering af turboen, netop fordi det ses ind imellem at motoren "øffer" en turbo, og så er gode råd dyre.

Som Kim er inde på, kan det nemt være olietyvene / paraplyerne, som er blevet for hårde, og dermed årsagen til røgudviklingen ved kold og varm motor.

Ud fra symptomerne som beskrevet, ville jeg starte med en turbo-renovering, og fortsætter røgudviklingen så enten leve med det eller hovedrenovere motoren.

Lidt en sidebemærkning, så har de biler jeg har haft med trykladning ( turbodiesel ) alle sammen haft turbo-problemer ved kilometertal efter 200000 km. Mitsubishi Pajero fik skiftet turboen efter 248000 km. Galloper kørte 258000 km og udbrændte pga. en eksploderet turbolader. Hyundai Santa Fe fik skiftet turboen efter 210000 km grundet olieforbrug - de to sidstnævnte købt som fabriksnye biler og årligt kørselsbehov var på daværende tidspunkt ca. 80000 km. Pajero´en var 10 år gammel da jeg købte den, som min første bil efter overstået læretid hos IVECO..

Pudsigt nok, så er de mest problemfrie biler jeg har haft altid været uden trykladning...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,074
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Fortressczv
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden