Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 483
2 medlemmer og 481 gæster
Charlesenece, Moffbrutt
Fleste brugere online var 755, igår at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #34  
Gammel 16-06-2009, 22:32
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Det burde ikke have betydning om båden planer eller sejler 4 knob. Her burde man efter min mening, køre på folks "sunde fornuft" og sige at man eks. sejler efter forholdene men under 4-6 knob - og så man ikke laver "større, unødige bølger" end nødvendigt.

Første Eks. har jeg båden liggende lige udenfor lejligheden her i Sønderborg. Jeg bor ved en bro hvor de mellemstore både (Princess 62 - Sunseeker 50 fods m.m.) lige kan komme under broens éne søjle (uden at broen skal åbnes for dem) der ligger tættest på mig. Når de kommer sejlene, er det oftest med 8-10 knob hvilket jeg mener er unødvendigt. Jeg har set at flere af bådene i deres størrelse, sagtens kan komme igennem med 3-4 knob. Det er efter min mening unødvendige "bølger" de derfor laver og burde efter min mening give en advarsel eller direkte bøde. Behøver jeg nævne at Sea Ray'en bliver banket godt rundt når de kommer med for meget fart på?

Andet eks.

Mange af de mindre, IMØ kaldet "Speedbåde" (def. som under 14 fod og under 40-50 hk) banker igennem havnen hernede med alt hvad de kan. De laver ingen bølger, men da det er et havneområde og der ligger andre både ved begge sider af havnen, vil jeg mene at de laver "unødvendige bøler" og igen burde have både. Omvendt kommer nogle af optimistjollerne af og til også igennem med samme hastighed, men naturligvis uden at lave rigtige bølger, så bådene banker ind i kajen.

Mit budskab er sådan set bare, at politiet ikke skal lovgive for "hvilke både" der må hvad, men istedet køre mere på om folk sejler med "fornuft og omtanke". Har man taget et lovpligtigt Speedbådscertifikat, må man også besidde en form for fornuft til at kunne se hvornår man er til unødig ulempe og hvornår man blot sejler med omtanke.

Håber jeg fik det forklaret sådan nogenlunde - er en anelse træt
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,064
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Moffbrutt
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden