Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 547
3 medlemmer og 544 gæster
StevenUsert, Veronajuk, zestoretic price
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #135  
Gammel 19-11-2012, 13:41
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Flere brugere herinde har rettet henvendelse til mig vedr. denne tråd, og kommet med deres opfattelse af trådens relevans. I størrelsesforholdet 98/2 %, har fået det indtryk, at tråden tjener til formål med oplysning omkring vigtigheden af at frostsikre drivlinien i båden.

For god ordens skyld skal jeg bekræfte, at tråden udelukkende er oprettet fra min side, for at skabe opmærksomhed og debat omkring frostsikring af drivlinien netop for at UNDGÅ f.eks. en frostsprængt motor.

Det skal nævnes, at der i slutningen af november 2012, er varslet frost og sne og Danmark, og det betyder, at jeg endnu engang må henstille til, at drivlinien i båden frostsikres inden der sker frostskader. I samme omgang kan der kontrolleres frostpunktet på bilens kølesystem - det er set før, at det er for lavt !

Frostpunktet bør i alle tilfælde være ca. -30 grader celcius.

Der kan købes et glycometer eller refraktometer, som kan bekræfte frostpunktet i kølesystemet. Kan udføres ved både kold eller varm motor.

Velkommen med spørgsmål ifm. frostsikring af drivlinien, hvis ikke I kan finde svaret i dett forum.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:40.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden