Citér:
Originally Posted by ENN
Nå men nu skriver jeg til Mercruisers hovedkontor i USA og fortæller om svarene og Ketner og beder om et svar fra dem
|
Jeg tror at du får svaret at de er målt på propellen.
At de så vælger ikke at opgive det på deres hjemmeside hvor effekten er målt, og skrive "Performance obtained and corrected in accordance with SAE J1228 Crankshaft Power" i nogle instruktionsbøger, og crankshaft power ikke betyder hvor effekten er målt, men kun hentyder til standarden hvordan den måles, synes jeg er er noget sygt.
Hvordan adskillige folk som har målt på 7,4 liter, 8,2 liters og de nyere 8,1 liters så oplever en effekt svarende til at det var ca. krumtap opgivelser synes jeg er mærkeligt.
431 HK (jeg skrev forkert i det tidligere indlæg hvor jeg skrev 435 HK men kan ikke rette det) på krumtappen for en motor som Mercury påstår yder 425 på propellen, og yder ca. 387 HK på propellen, det virker ikke rigtigt med mindre der bruges vidt forskellig målemetode.
Tunere som Raylar siger at alle motorer næsten måler det samme, det er få HK der er forskel på de enkelte motorer, så jeg tror ikke på at det er tolerancer på motorerne som kan gøre det. Hvis dyno'en som bruges til målingen er kalibreret burde den heller ikke være problemet.
Mercury Racing som fra den ene dag til den anden skifter målesystem til propel HK uden at ændre nogle HK opgivelser på deres motorer virker ikke rigtigt. Jeg tror man gjorde det for at kunne sammenligne deres opgivelser med almindelig Mercruiser motorer, som med at en 525 EFI yder små 540 HK på krumtappen og en 425 HK ca. 430 HK på krumtappen.